Forum > Geluid

Twijfel

(94 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
Fresh18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 8
6-7-2003 16:39
Ik wil binnenkort een mooi setje gaan aanschaffen (2 draaitafels / mixer). Nu was ik eerst volledig overtuigd van de Technics (M5G) en mijn keus stond eigenlijk al vast. Na het lezen van de verhalen op deze site zag ik dat de Numark TTX1 eigenlijk ook wel een mooi apparaat is. Als de verhalen allemaal echt waar zijn is dit toch een betere keus dan de technics? En tevens goedkoper. Kan iemand mij misschien de preciese verschillen tussen de Technics en de TTX1 uitleggen want voor mij is het nu een beetje onduidelijk geworden.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-7-2003 17:00

fresh18 schreef:

Ik wil binnenkort een mooi setje gaan aanschaffen (2 draaitafels / mixer). Nu was ik eerst volledig overtuigd van de Technics (M5G) en mijn keus stond eigenlijk al vast. Na het lezen van de verhalen op deze site zag ik dat de Numark TTX1 eigenlijk ook wel een mooi apparaat is. Als de verhalen allemaal echt waar zijn is dit toch een betere keus dan de technics? En tevens goedkoper. Kan iemand mij misschien de preciese verschillen tussen de Technics en de TTX1 uitleggen want voor mij is het nu een beetje onduidelijk geworden.
De verschillen zullen waarschijnlijk wel weer moeilijk te zeggen zijn door dat probleem met "wat er mag gepost worden", nietwaar Dré? sad :(
Wat ik je wél kan zeggen: hou rekening met wat je ermee wilt doen! Ben je van plan om veel op verplaatsing te draaien? Neem dan Technics, want deze toestellen vind je óveral!! Van plan om steeds met je eigen draaitafels te werken? Mja, dan wordt het inderdaad moeilijker. Oh ja... wil je de Technicsen goedkoper? Vergeet dan die M5G en ga naar de gouwe ouwe MK2 of eventueel de M3G en probeer iemand op de kop te tikken die weet hoe je dat toestel goed kunt tunen. Scheelt een hoop euro's en het resultaat zal je niet minder bekoren!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
6-7-2003 17:17
zonder verder in detail te treden: ga maar lekker voor de Technics
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-7-2003 17:34
Je zou tevens gek moeten zijn om het model MK5g aan te schaffen.
Je moet voor jezelf maar uitmaken of je voor de weinige extra functies (die bovendien op enkele na overbodig zijn) een hoop geld meer wilt neertellen.

Je moet immers weten dat je deze draaitafels bijna nergens zult vinden als je op verplaatsing draait, maar wel de MK2 of eventueel de MK3. Een set voorbereiden waar je de range van 16% pitch nodig hebt zal dus niet gaan.

Je kunt het beste MK2's nemen, want voor een meerprijs heb je een MK3 met als enige verschil een gaatje voor extra element (overbodig), een knoppie om de pitch te bypassen (overbodig), en een zogenaamde 'beveiligde aan-uit schakelaar'.

Nee, volgens mij is de meerwaarde van een MK5g of MK3 héél laag. Als je MK2's neemt kun je met de 400 euro die je zo overhoud van je budget toch al wat platen kopen. Of een setje Ortofon Concorde Nightclub E elementen (hou je nog wat over).
Fresh18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 8
6-7-2003 17:38
Maar die Numark TTX1 kan ik dus beter buiten beschouwing laten als ik de keus zou hebben? Hij "schijnt" namelijk wel wat meer motorvermogen te hebben, en nog wat andere features.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-7-2003 17:50
Alle Technics SL12xxMKxx hebben dezelfde motor met een torque / koppel van 1500 g/cm, wat ruim voldoende is voor mixwerk, en net voldoende voor scratchwerk. Het is juist dat de Numark een sterkere motor heeft, maar de 3700 g/cm die Numark aangeeft is wel fel overdreven.

Het grootste nadeel aan de TTX1 is de arm. Doordat er een lager tekort is kan de speling die op de arm zit (en die ís er!) niet weggewerkt worden. Ook de anti-skate kan niet gemakkelijk ingesteld worden.

Met andere woorden: links laten liggen deze draaitafel. Je veegt nog beter je kont af met je biljetten dan ze voor deze tafel in te ruilen.

Als je een toestel wilt hebben met veel features (de één al overbodiger dan de ander), is een Sync of een Gemini PDT-6000 een goede keus.

Aan Dré: Als je denkt dat de Numark-bonzen moeilijk zullen doen over dit bericht, snoei dan maar in mijn ASCII.
Fresh18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 8
6-7-2003 17:56
Hmm dat klinkt toch wel tamelijk negatief razz :p
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-7-2003 18:04
Dat heb je goed.
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
6-7-2003 19:05
ik zou voor de technics gaan. happy :)
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
6-7-2003 19:57

MSSS schreef:

ik zou voor de technics gaan. happy :)
Allemaal heel leuk hoor, van die one-liners hier, maar geef ook is een goede reden WAAROM nou precies technics en bv geen pdt-6000.
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)