Forum > Muziek

hardstyle & trance

(85 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
15-3-2005 14:40
Vreemd... hier zou je ze al uit alle hoekjes en kanten moeten halen om een volle zaal te trekken met hardcore/hardstyle... blabla;. liefhebbers.
Eigenlijk hebben jullie nog geluk dat het daar een beetje anders is. (teveel van dat gedoe is natuurlijk ook nooit goed)

Hier bij mij in de buurt (op school en in vriendenkring en zo) loopt dit volledig verkeerd. Er is echt geen manier om een goede muzieksmaak aan hun verstand te brengen.
Voorbeeldje?

1) een liedje zoals bijvoorbeeld van Benny Benassi is voor hen "echte" techno.
2) onder trance verstaan zij => milc inc , sylver, lasgo
3) het begrip funky house (junior jack, daft punk, ..) = voor hen harde discotheekmuziek (hardhouse)

Echt vermoeiend om telkens opnieuw je muziekstijl te moeten verdedigen en steeds weer opnieuw uit te leggen dat wanneer ik spreek over een lekker technoplaatje, ik het niet heb over Satisfaction of over de nieuwe van Dj Furax sad :(

Maar goed... ik ben wel 'ns benieuwd naar de afloop van dat feestje wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SanuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
Berichten: 24
15-3-2005 15:53

Infected Sounds schreef:

teknoknights schreef:

Al is het een dance/hardstyle/hardcore avond, toch denk ik dat je het volledig verkeerd aanpakt voor het publiek dat je zal trekken. De gemiddelde 14/16 jarige moet normaal niet teveel van hardstyle of hardcore weten. (althans in België.. dus Nederland zal toch wel niet zoooo hard verschillen zeker?)
Nou eigenlijk wel. Er zijn zat 14-15-16-jarigen die los gaan op hardcore/hardstyle, ze gaan ook naar BGP, MOH en Thunderdome. wink ;)
Meestal zijn dat toch de wannabe's... deze houden niet echt van deze muziek (gevoelsmatig) maar het is meer een soort hype volging (hardcore is op dit moment behoorlijk "in")

Ikzelf draai Hardstyle, en mn music preferences liggen daar ook, maar ik ken genoeg mensen die zeggen van: Hardcore is de bomb, terwijl ze toch veel liever naar trance (of hardtrance) luisteren.
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
15-3-2005 16:18
Ik draai zelf ook hardstyle, zal wel ff wat titels noemen die zo in me op komen :)

Citizen - Microteck (Hardstyle Masterz Mix)
Hexadrome - The New Order
Mindhacker - Audio Attack
Brennan & Heart - We Are Possessed
Diego Buffoni - Wicked
Donkey Rollers - Motherf*ck (Zany Remix) -->> Ouder maar ów wat goed :D
Sam Punk - Whores (Gary D'z Bloody Saturday Night Mix)
Sonic Offensive - House Musique
Next Generation - United Force
Stuka Dj - People I Know
Unknown - Nobody Likes The Records That You Play

Kan je denk ik wel ffies mee vooruit happy :)
Niet geschoten is altijd mis!
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
11-3-2013 17:34
Een 'kleine' kick van dit topic.
Ik ben eigenlijk helemaal geen Hardstyle liefhebber, maar het is goed om soms nieuwe dingen te proberen.

Af en toe trek ik dus (ook als allround-DJ) de stoute schoenen aan en probeer eens iets wat logischerwijs meestal niet werkt.. zoals hardstyle op een bruiloft.
En dit keer werkte het dus wel laugh :D Ik had de indruk dat de jongere dansvloerbezetters de oudere wel mee zouden nemen en dat was dus ook zo. Maar ik denk dat de factor 'herkenbaarheid' ook wel meewerkt. Ik draaide een plaatje van Headhunterz, Last of The Mohicanz

Nou was ik benieuwd of jullie me meer van dat soort herkenbare hardstyle-nummers kunnen helpen. Beuken met een vrolijke en herkenbare melodie dus.

(Ohja, en Wildstylez met Year of Summer ken ik al)
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
11-3-2013 17:53
Een aantal voorbeelden wat hier wel aanslaat:
Brennan Heart & The Prophet - Wake Up!
Brennan Heart & Wildstylez - Lose My Mind
Frontliner - Spacer

Remixes van bekende nummers werken vaak goed:
Kaskade - Lessons In Love (Headhunterz Remix)
Hardwell - Spaceman (Headhunterz Remix)
Zany & DV8 - Nothing Else Matters
Brooklyn Bounce - Club Bizarre (Headhunterz & Noisecontrollers remix)
Nog iets steviger: Evil Activities - Nobody Said It Was Easy
Kvdb013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2012
Laatste: 15-7-2018
Berichten: 109
12-3-2013 10:52
Het album van da tweekaz, time to shine. Daar staan ook een paar vrolijke nummertjes op.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)