Forum > Algemeen Forum

Hema DJ Cursus

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
18-8-2006 20:22

mount schreef:

Dat denk ik wel, maar aan de andere kant is het (mits het een beetje redelijk in elkaar zit) wel een goede uitleg hoe het allemaal werkt.

Ik weet nog wel dat ik draaitafels kocht en ik echt geen flauw idee had hoe je 2 platen gelijk moest laten lopen. (ik was druk met de start knop aan het werk wink ;))
Dus je kocht het eigenlijk zonder dat je er nog al te veel van af wist?
Niet verstandig hè wink ;) Maar zo zijn we eigenlijk allemaal (lees: Bijna) begonnen, iets kopen zonder er nog al te veel van af te weten. en dan maar kijken hoe het af loopt.

En in dat punt, zou je nog wel eens voordeel kunnen hebben aan zo'n hema-cursus shocked 8O
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-8-2006 21:28

FreakyDJ schreef:

Dus je kocht het eigenlijk zonder dat je er nog al te veel van af wist?
Is dat niet met veel dingen zo dan? Aan al het begin word van je verwacht dat je een stukje ontwikkeling door maakt, dat geld niet alleen voor het draaien dat geld voor alles. Het is dus onzin om van een beginnend dj te verlangen dat hij/zij al het nodige zou moeten weten. Het probleem is echter vaak dat mensen het denken te weten, en je kunt zoveel denken als je wil en zo veel lezen als je wil maar dat betekent niet automatisch dat je iets kan.

Wat veel belangrijker is is het feit dat iemand bereid is om iets te leren. Je kunt nog zoveel gelezen hebben over dj gear maar dat maakt je nog steeds geen goede dj.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
19-8-2006 23:09
Als ik tegenwoordig iets nieuws aan ga schaffen, zit altijd op forums te snuffelen, en ben ik aan het rondkijken voor reviews van mensen zelf of van het bedrijf om zo veel mogelijk te weten te komen over de gear. En wacht ik soms wel 2 weken voordat ik echt zeker er van ben om het te gaan kopen. Vroeger was dat meestal wel anders, dan kocht ik het zo gauw ik het gezien had.

Maar in dat ontwikkelen heb je zeker gelijk happy :)
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
25-8-2006 13:00

Reind schreef:

Sorry?

Het ziet er uit alsof het hele zwikkie binnen een uur in elkaar geramt is. Heel amateuristisch gedaan naar mijn mening en dat kan beter, en niet zo'n klein beetje ook.

En om te bewijzen dat het veeeeeeeel beter kan ben ik met éénzelfde idee bezig alleen dan A) Netter vorm gegeven B) Doe ik aan bron vermelding waar nodig en vraag ik om toestemming voor ik iets gebruik sneaky :V en C) Ga ik werken met wat bekendere dj's die bereid zijn hun trics te laten zien.

Ik gok dat ik in totaal nog een maandje of 1,5 á 2 nodig heb om alle dingen voor elkaar te krijgen en dan gaat ie online -> GRATIS.
Heb je de cursus al totaal gezien ?

Reind schreef:

Het strijkt een beetje tegen mijn principes in om mensen te laten betalen voor bij elkaar geraapte informatie die ook met 1 simpele google opdracht te vinden is. En om te alten zien dat dat beter kan EN dat het gratis kan zijn wij met een alternatief begonnen.
Beter kan ik niet over oordelen, heb de inhoudelijk cursus niet gezien. Aangezien de Hema geen stichting is zal er geld verdiend moeten worden. Jij kan niet leven van je aboutdj site wink ;).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-8-2006 13:40

descon schreef:

Heb je de cursus al totaal gezien ?
Yeps
Beter kan ik niet over oordelen, heb de inhoudelijk cursus niet gezien. Aangezien de Hema geen stichting is zal er geld verdiend moeten worden. Jij kan niet leven van je aboutdj site wink ;).
En? De intentie om te kunnen leven van AboutDJ heb ik helemaal niet en ook nooit gehad. AboutDJ is een doorgeslagen hobby en niets meer of minder waar inmiddels door middel van advertenties meer dan kiet gespeeld kan worden qua kosten, en alles wat over blijft gaat terug in de site. Ik ken dj sites die wel adverteerders hebben maar nooit hun centen hebben ontvangen....... shut up :X dus wat dat betreft doe ik het zo slecht nog niet met AboutDJ. sneaky :V
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
25-8-2006 14:34

djp schreef:

Maar hoe dan ook, die dames zul jij niet in het echt ontmoeten.
Ik wel, Marijke dan... razz :p

Tja, het is zo typisch altijd op DJ fora, als zoiets wat commercieler word gemaakt voelen ze zich allemaal bedreigt en is het niets...
Nergens word gezegd dat je daardoor de nieuwe Tiesto of Rockid word, maar misschien ontdekken de lui die deze cursus volgen wel dat ze het leuk vinden en gaan er mee door. Tegen de tijd dat ze zo goed zijn als een aantal van hier, zijn die ook alweer met pensioen, bij wijze van spreken...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-8-2006 18:27
My thoughts exactly, laat mensen het maar ontdekken via die cursus. Uiteindelijk komen ze toch wel bij AboutDJ terecht dus dat betekent meer bezoekers, dus meer vragen voor mijn ads dussssssss ik word ooit nog eens een keer rijk...... mischien maar vast niet van AboutDJ ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
26-8-2006 01:54
Tsja en als je dan rijk wordt zal ik aan het porsche-poestsen moeten wink ;)
Never trust a computer you can't throw out a window.
DJ ExtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2004
Laatste: 7-2-2008
Berichten: 15
1-9-2006 15:13
Eigelijk zou je iemand moeten kennen die de hema cursus gedaan heeft en die eens op het forum laten vertellen wat hij daar geleerd heeft. Of iemand van ons moet 2 tientjes over hebben om hem zelf te doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)