Forum > Algemeen Forum

Boekhouding van je Drive in

(79 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
20-3-2009 09:46
Die beveiliging wil ik wel eens zien dan :)
Als "het op maat maken" niet meer is dan het ingeven van producten kan de gebruiker dat zelf ook wel, daar je waarschijnlijk een tabblad als datasheet gebruikt.
Niet om je project af te kraken, het zal vast wel handig zijn, maar het lijkt me eerder een taakje voor een student van 17 jaar, dus om daar nou geld voor te vragen..
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-3-2009 10:32

Tom schreef:

Wij zijn een echt bedrijf.
Er word keurig een kasboek bijgehouden, en we gebruiken het programma "Snelstart" voor de boekhouding.
Wij hebben een accountant die één keer per jaar alles controleerd, de jaarrekening opmaakt, en de aangifte doet.
O ja, en BTW dragen we ook nog af laugh :D
Sorry voor de late kick en ik hoop dat je dit nog leest.

Wij gebruiken ook snelstart en zitten te denken om dat abbonnnement op te zeggen, er komen bijna geen updates meer en tot nu werkt alles naar behoren, hebben jullie sit serviceabbonnement nog wel?

Ik heb boek 1 icm nota 4. Ik wil voor de verloop van het contract nog even boek 2 bestellen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-3-2009 10:59

pietje schreef:

Nee, ik ben een optie aan het maken om nieuwe producten ed er zelf in te zetten.
Ah, dan lijkt het mij dat je in dat geval onderstaande quote vervalt.
Begrijp wel, het bedrag wat ik er voor vraag is puur voor de tijd dat ik ermee bezig ben om het voor die persoon klaar te maken (zijn producten/prijzen/werknemers/ed erin).
Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
20-3-2009 12:03

dj-bart schreef:

Sorry voor de late kick en ik hoop dat je dit nog leest.

Wij gebruiken ook snelstart en zitten te denken om dat abbonnnement op te zeggen, er komen bijna geen updates meer en tot nu werkt alles naar behoren, hebben jullie sit serviceabbonnement nog wel?
Ik doe het al weer een tijdje anders,
ik heb tegenwoordig gewoon een administratiekantoortje dat de boekhouding helemaal voor me doet. Kosten vallen wel mee, en dan weet je redelijk zeker dat het helemaal goed gebeurd.
Ik houd nog wel de kas bij, en leg alle afschriften netjes op volgorde met de rekeningen en facturen enz. De rest doen hun. Kosten: ongeveer 750 per jaar.
Lijkt veel , maar neemt ook een hoop werk/zorg uit handen.

Wat snelstart betreft,
ik kon het abbonement makkelijk opzeggen, ze deden er totaal niet moeilijk over.
En je programma blijft gewoon werken. Mocht je op een bepaald tijdstip weer willen opstarten met snelstart, kan je een aantal jaar nadat je gestopt bent nog voor een klein bedrag weer instarten en de update krijgen. Net bedrijf dus al met al.

Maar zo duur was dat abonement nu ook weer niet, ik dacht iets van 50 euro.
En dan heb je alle ondersteuning, en het programma steeds weer aangepast aan de laatste regels. Voorbeeld: de BTW zal toch wel op een gegeven moment naar 20% gaan........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-3-2009 19:12
ik betaal tegen woordig iets meer dan 100 euro per jaar (het is 10% van de aanschafwaarde). Maar er komen totaal geen updates meer en die 20 % kun je wel zelf aanpassen.

Ik zal eens informeren wat het zou kosten als mijn boekhouder alles doet.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-3-2009 22:05
Als strikt zakelijke gebruiker zou ik me de opmerkingen van Dré wel kunnen inbeelden. Alleen kun je als gebruiker verwachten dat je voor die belachelijke prijs oneindige en uitmuntende support krijgt? Ik vind van niet.

Als Stefan duidelijk vermeldt dat dit een hobby project is kan je dat naar mijn idee niet gaan eisen en is het aan stefan zelf om te bepalen of hij bepaalde vragen wel of niet beantwoordt.
Je kiest er namelijk al gebruiker zelf voor om dit te kopen met de wetenschap dat er geen pro support aanhangt. Bevalt dat niet? Niet kopen en trek de portemonnee maar open dan laugh :D .
Voor 50 euro ga je naar mijn idee, als je echt iets als dit wil, niet zelf lopen rommelen als je er zelf weinig verstand van hebt. Met wat geluk gebruikt stefan de input van zn gebruikers om verbeteringen aan te brengen en biedt hij op zn minst aan de klanten die het eenmalige bedrag betaald hebben gratis nieuwe versies aan, en je komt een heel end.
Ik heb zelf meer dan eens bepaalde scripts voor een paar euro gekocht, een beetje programmeur zal een dergelijk iets best zelf kunnen schrijven, en ik heb van een aantal programmeertalen ook wel een basisje, maar voor die paar euro loont het gewoon niet om het zelf werkend te krijgen na een hoop gedoe. Verwacht ik dan dat de ontwikkelaar gelijk inspringt op mijn eisen mbt support? Ik zou niet durven.

Ik gebruik hier een verhuur programma dat redelijk aan de prijs is in vergelijking met bovenstaande bedragen, met daarbij ook nog een support contract. Maar alsnog vind ik de werking en support maar so so... Er blijven bugs inzitten die een jaar geleden al gemeld zijn en het hele voorraad beheer vertrouw ik nog steeds voor geen meter (60 2 meter stukken truss tekort terwijl er nog 36 in de loods staan bijvoorbeeld). Na wat acties als herstel planning is het dan allemaal weer opgelost maar het kan net zo hard weer terug komen na wat aanpassingen in bonnen.
Gelukkig door de afgelopen jaren redelijk wat workarounds gevonden voor diverse dingen en zelf de database uitlezen om gegevens te gebruiken in eigen applicaties doet wonderen.

Om zelf een programma te schrijven lijkt simpel, tot je er serieus mee aan de slag gaat. Ik heb best mooie ideeën over hoe het ideale programma eruit zou moeten zien, als basis, maar ook heel vergaande opties (die ik overigens nu met het huidige programma aardig werkend aan het krijgen ben via database koppelingen), maar het bouwen ervan is verhaal 2.
Ik ben een tijd terug begonnen met het uitschrijven van het hele idee, incl menustructuren en wat er allemaal aan opties in de bepaalde vensters en tabs moeten zitten, maar er komt simpelweg geen einde aan. Ook al een paar keer wat programmeurs tegengekomen die hoorden wat ik wilde en het wel eens wilden bekijken en een basisje leggen, maar na een paar meetings bleef telkens de reactie uit. Wat maar aangeeft hoe simpel het lijkt en hoe moeilijk of oneindig het werk kan zijn.

Mbt boekhouding:
Ik doe hier alles zelf in exact, en breng per boekjaar de backup naar de boekhouder/belastingadviseur die dingen controleert, tweaks toepast en er goedgekeurde jaarrekeningen van bakt. (Exact bevat overigens alleen de totaalbedragen van de facturen, eventueel opgesplitst over een aantal posten, de gespecificeerde facturen blijven binnen het verhuur programma en de facturen die verstuurd worden komen hier ook gewoon uit).
Het scheelt sowieso een hoop centen ten opzichte van alles door een boekhouder laten doen, maar mijn grootste motivatie is dat je zelf in de hand hebt hoe je dingen boekt. Een financieel persoon heeft er namelijk totaal geen idee van wat een mac 250 krypton is, of waarvan bepaalde facturen zijn en waar ze precies thuishoren. Door dat zelf te doen heb je mooi in de hand waar je bepaalde dingen doet, kan je dingen opsplitsen (om maar een grote te noemen in mijn geval mbt omzet: dry hire, producties, ledvloeren, verkoop), waardoor je een veel beter overzicht krijgt over hoe je bedrijf in mekaar zit.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
2-5-2009 16:59
Om maar even dit topic te misbruiken: Ik zit met een probleem. Ik gebruik SpeedBalance, bevalt prima. Echter loop ik met de boekhouding van 2008 tegen een probleempje aan. Het is in 2008 twee keer gebeurt dat een klant een factuur twee keer heeft betaald (1x contant en daarna door miscommunicatie nogmaals per bank). De eerste keer heb ik het direct teruggestort. Geen probleem dus. De tweede keer wou ik dat doen, maar dat ben ik vergeten (en kwam er in 2009 achter). Hoe moet ik dit nu gaan verwerken in de boekhouding? Als ik hem een keer teveel van de post debiteuren aftrek, klopt die post niet meer, in het andere geval klopt het banksaldo niet. Totdat dit is opgelost kan ik het jaar niet afronden, laat staan beginnen met 2009...
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
3-5-2009 00:32
Heb je het geld al wel terug geboekt? Je kan anders nl gewoon een restpost laten staan en die in de bh van 09 weer afboeken... Maar het hangt er wel vanaf of je het hebt teruggestort..
Mr. Jameson...
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
3-5-2009 11:18
Nee, heb nog niet teruggeboekt. Maar op wat voor restpost moet ik hem dan zetten?
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
3-5-2009 20:23
Je boekt dan toch gewoon die betaling als bank aan terug te betalen bedragen (=schulden)? De tweede betaling is namelijk geen betaling op een debiteurenschuld maar een onverschuldigde betaling die nog retour moet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)