Forum > Algemeen Forum

Boekhouding van je Drive in

(79 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
22-3-2003 18:11
Heej luitjes, ik was weleens benieuwd hoe jullie je boekhouding doen, ik bedoel laten jullie het doen, doen jullie het zelf, doe je helemaal nix( lekker zwart ). En doen jullie het dan op het pc`tje of gewoon nog in een ouderwets groot kas,bank boek. Ik was hier weleens benieuw naar, zelf heb ik er echt een hekel aan om het te doen maar jah, een accountant kost ook weer alles. Ik hoor het graag van jullie!

cioa jocha
"Jocha"
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
22-3-2003 18:16
Wij zijn een echt bedrijf.
Er word keurig een kasboek bijgehouden, en we gebruiken het programma "Snelstart" voor de boekhouding.
Wij hebben een accountant die één keer per jaar alles controleerd, de jaarrekening opmaakt, en de aangifte doet.
O ja, en BTW dragen we ook nog af laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 13458
22-3-2003 18:16
Facturering doe ik zelf. Dit is gekoppeld aan het voorraadprogramma (zelf geschreven) en het boekhoudprogramma (zelf geschreven). Inkoop doe ik ook zelf (worden ook in het facturenprogramma ingeboekt (voorraad) en dan weer gekoppeld aan het boekhoudprogramma (grootboeklijsten)). Ook openstaande crediteuren/debiteuren is op deze manier geautomatiseerd.

Ik doe dus alles zelf inclusief het inboeken van alle facturen (erg veel geautomatiseerd dus echt veel tijd kost het niet). Onze boekhouder krijgt dan eens per jaar onze grootboeklijsten + ordners, doet een paar steekproeven, zorgt voor de eindbalans en maakt de jaarstukken op.

Alle zelf geschreven programma's draaien onder Access. Het boekhoudgedeelte is zelfs goedgekeurd door de belastingdienst ;-)

Waarom doe ik het zelf? In het verleden was dit eenvoudigweg de enige betaalbare methode voor ons. Nu heb ik het zo ver geautomatiseerd dat ik, hoewel het in principe net niet meer uitkan om het zelf te doen, het graag zelf blijf doen omdat je op deze manier HEEL GOED een indruk krijgt van waar het geld allemaal blijft ;-)

Kasboek: Ander verhaal. Ik ben al een keer op de vingers getikt door de belastingdienst. Ik hou GEEN kasboek bij (maar zorg gewoon dat alles eens per 2 maanden klopt (met hier en daar een kasverschil ;-)). Dit staat op m'n lijstje "moet Dré nog eens z'n leven in gaan beteren"...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VinçonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2003
Laatste: 6-3-2004
Berichten: 40
2-7-2003 12:23
shocked 8O Kijk eens bij Ecaxt software of bij www.qyx.nl die doen veel met kleine tot grotere happy :) bedrijfjes.
DJ Vinçon
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
2-7-2003 12:41
Ik doe alles zelf. Afhankelijk van de hoeveelheid aan feesten in een bepaalde periode werk ik de boekhuoding bij...

Ik vind het zker niet erg om te doen, dus lekker goedkoop wink ;)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-7-2003 14:39
mijn moeder (rezie) en de echte boekhoudster (jolanda, van onze dierenwinkel) doen de boekhouding van mij meteen erbij. Maar of het echt nog nodig is bij mij? ... het begint eindelijk te lopen met mijn drive-in... happy :) wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
2-7-2003 14:40

Vinçon schreef:

shocked 8O Kijk eens bij Ecaxt software of bij www.qyx.nl
als je een goed boekhoudprogramma wilt hebben voor weinig geld,
is "Snelstart" (Texel) een fijn en simpel programma.
We gebruiken het hier al een jaartje of 6.
Hiervoor Kleine muis, maar dat was erg duur met update's.
Daarvoor hadden we weer Exact. en dat hebben we om de zelfde reden gestopt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
2-7-2003 17:20
Wat kost dat Snelstart ... en draait het onder Win2k ?

Willen binnenkort een keer KvK en alles wat er nog meer nodig is voor elkaar zien te krijgen en daar hoort dit ook bij...
vaj-ta-lie-tie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
2-7-2003 17:43

kerstmanneke schreef:

Wat kost dat Snelstart ... en draait het onder Win2k ?
gebruik je fantasie eens, daar heb je normaal ook geen moeite mee wink ;) :
www.snelstart.nl/
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
2-7-2003 22:57
Exxact is goed en zeker omdat onze accountant er mee werkt is alles makkelijk uitwisselbaar. alleen 1 pakket kost over de 1000euro. :S
FF Quote-less

Terug naar forum Reageer (zonder quote)