Forum > Opmerkingen

Burnproof...

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-8-2006 21:07
Op 10-16 speed moet je wel een behoorlijk waardeloos geconfigureerde PC hebben om de burnproof optie aan te moeten spreken ;-)

Belachelijk trouwens dat je dit niet eenvoudig meer uit kunt zetten (het is namelijk een lapmiddel dat behalve voordelen ook nadelen heeft...).

Ach, neem Feurio!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-8-2006 23:35

Eric schreef:

Ultrabuffer is een instelling van Nero zelf. Een soort extra buffer in je RAM geheugen die als extra gebruikt wordt bovenop de buffer van je brander.
De uitwerking ervan is hetzelfde en het idee er achter ook. Beide hebben namelijk het voor/nadeel een underrun op te kunnen vangen met alle voor/nadelen van dien. Buffer van de brander kan overigens NIET uitgezet worden in Nero.

Bij mij staat ie dus altijd aan omdat ie niet uit kan in Nero, echter heb ik ook nooit problemen met gebrande CD's. Lijkt mij overigens dat wanneer je pc gebruik gaat maken van burnproof er iets meer mis is dan alleen de burnproof technologie. ;-)

En feurio is prachtig maar alleen voor audio (althans wat ik me nog kan herinderen van Feurio) en aangezien ik ook nog wel eens een filmpje op dvd wil branden ;-) Nero voldoet dus ook in mijn geval maar gebruik NIET nero7 want dat is vragen om rotte cd's.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
16-8-2006 00:04

Reind schreef:

Eric schreef:

Ultrabuffer is een instelling van Nero zelf. Een soort extra buffer in je RAM geheugen die als extra gebruikt wordt bovenop de buffer van je brander.
De uitwerking ervan is hetzelfde en het idee er achter ook.
Nope. Een softwarebuffer is precies wat het is. Een extra buffer om te voorkomen dat de buffer van de brander leegraakt. Is iets dat elk brandprogramma heeft voor zo lang als ik me kan herinneren (maar kan zijn dat er nu een mooie marketingterm aan hangt).

Bij burnproof methoden (en zelfde methoden van andere merken met andere namen) wordt het brandproces onderbroken als een buffer underrun optreedt (dus ALLEEN als een buffer underrun optreedt; iets dat normaliter een nieuw bierviltje heeft geproduceerd (en nog een waardeloos bierviltje ook)). Zodra de buffer weer gevuld is gaat de brander verder waar hij gebleven was. Daarbij moet hij dus precies doorgaan waar hij gebleven was. En dat lukt niet altijd helemaal perfect. De meeste CD-Rom spelers hebben daar niet zo'n moeite mee (lezen het stukje gewoon nog een keer en nog een keer en nog een keer als dat nodig is). Een Audio CD-Speler krijgt echter maar één kans (en that's it!).

wellicht relevant
Buffer van de brander kan overigens NIET uitgezet worden in Nero.
MOET OOK ABSOLUUT NIET GEDAAN WORDEN!!! Maar als je de optie burnproof uitgezet kan worden (of zie handleiding van brander voor benaming die zij aan deze methode geven) dan is dat zeker het overwegen waard. Weet je in ieder geval zeker dat je een CD gemaakt hebt die nooit onderbroken is geweest (want als dat met de optie burnproof uit gebeurt kun je gewoonweg de CD weggooien).
En feurio is prachtig maar alleen voor audio
Yep. Ik gebruik een hamer om te timmeren, een schroevendraaier om te schroeven en Feurio om een Audio CD te maken... laugh :D

PS: Hou er ook rekening mee dat het rippen (DAE'en) van een track ook niet vanzelf automatisch altijd maar helemaal goed gaat. Mening CD-Rom drive kan sectoren niet netjes aan elkaar knopen als hij z'n data niet continu kwijt kan (en dus het leesproces moet onderbreken). Audio CD's hebben nu eenmaal niet dezelfde uitgebreide sectorinfo die je op data CD's vindt.

MAAR... DIT moet je duidelijk kunnen horen als de track nog op de PC staat als wavje (kleine tikjes in de audio en/of een weergave waarbij het net lijkt alsof er stukjes missen (wat ook zo kan zijn!!!)).

Het is allemaal zo lekker simpel (tot je je erin gaat verdiepen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
16-8-2006 00:30

Reind schreef:

Nero voldoet dus ook in mijn geval maar gebruik NIET nero7 want dat is vragen om rotte cd's.
Is dat niet sinds versie 7.2.xxx opgelost?
Maar dat is MIJN mening...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-8-2006 02:38

Dré schreef:

Nope. Een softwarebuffer is precies wat het is. Een extra buffer om te voorkomen dat de buffer van de brander leegraakt. Is iets dat elk brandprogramma heeft voor zo lang als ik me kan herinneren (maar kan zijn dat er nu een mooie marketingterm aan hangt).
Je hebt helemaal gelijk, ik had even gegoogled want ik twijfelde in eerste instantie maar bij nader onderzoek bleek de desbetreffende site het fout te hebben. Wiki had het echter wel goed.

Dré schreef:

Yep. Ik gebruik een hamer om te timmeren, een schroevendraaier om te schroeven en Feurio om een Audio CD te maken... laugh :D

PS: Hou er ook rekening mee dat het rippen (DAE'en) van een track ook niet vanzelf automatisch altijd maar helemaal goed gaat. Mening CD-Rom drive kan sectoren niet netjes aan elkaar knopen als hij z'n data niet continu kwijt kan (en dus het leesproces moet onderbreken). Audio CD's hebben nu eenmaal niet dezelfde uitgebreide sectorinfo die je op data CD's vindt.

MAAR... DIT moet je duidelijk kunnen horen als de track nog op de PC staat als wavje (kleine tikjes in de audio en/of een weergave waarbij het net lijkt alsof er stukjes missen (wat ook zo kan zijn!!!)).

Het is allemaal zo lekker simpel (tot je je erin gaat verdiepen ;-)
Rippen van audio cd's doe ik met een stand alone programma (CDEX), heb ik ook meteen een 192kb/s backup van het nummer op de pc staan namelijk die vervolgens weer in de FS database verdwijnt.

Nero gebruik ik ALLEEN om te branden. Dus hetzelfde verhaal als timmeren met de hamer e.d ;-)

Overigens klopt je linkje wel maar krijg je nogal vreemde balken dwars door het midden, als je hem zo bekijkt werkt ie wel 100% ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
16-8-2006 09:11
Bedankt allemaal voor de info. Ik ga die Ultrabuffer gewoon weer aanzetten dus. Ik denk dat ik de snelheid van het branden nog en keer omlaag gooi (van 24x naar 16 x ofzo) om te kijken of dat iets scheelt. Ben allang blij dat mijn cd's het pioneers wel gewoon goed doen, want dat is toch de standaard in de meeste clubs (en staan ook in mijn techn. rider wink ;) )
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
16-8-2006 09:18
Zorg nou maar gewoon dat je CD-R's het in alle DJ spelers doen...

En rider... Joh... Dus als een leuke club die een setje Denons heeft staan je vraagt dan zeg je "nee, komt niet overeen met m'n rider"???

Naaah. Voetjes op de grond!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
16-8-2006 10:12
nee hoor, dan gaat mijn gage gewoon omlaag om die dingen te kunnen huren, zo ben ik dan ook wel weer. Draai gewoon het liefst op pioneer dus daar heb ik wel wat voor over. Neemt niet weg dat ik cd-r's moet hebben die het liefst op alle cd-spelers werken.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-8-2006 12:17
Vooral omdat Pioneers ook niet alle rommel lusten, in tegenstelling tot wat sommige mensen blijkbaar denken. Gewoon netjes je cdr's branden, met een nieuwe brander op niet te hoge snelheid, computer met rust laten terwijl je brandt (niet ondertussen andere dingen doen), burnproof uit en goede (merk-) cdr's.

Ik heb nog nooit gehad dat mijn cd-spelers (Denon DN-S5000, maar ook de oude DN-2500F) een cdr niet konden lezen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
16-8-2006 19:11
Ik ga weer opnieuw beginnen, ondanks dat de pioneers geen problemen opleverde. Kan helaas dus die burnproof optie niet uit zetten met nero 5.0. angry
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)