Forum > Algemeen Forum

kabels labelen

(120 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-11-2007 22:57
Moet het echt labeling met tekst zijn dan even met een labewriter oid. labeltjes maken voor op de plug en deze afdekken met transparant krimpkous. (werkt prima, maar is alsnog redelijk arbeidsintensief)

Hoeft het eigenlijk alleen maar kleurcodering te zijn (voor het markeren van kabellengtes zeker aan te raden boven tekst):
Even de XLR losdraaien en er een mooie gekleurde Neutrik ring tussen doen lijkt me het snelst én het mooist.

Maar helaas, wil je iets goed voor elkaar hebben dan zul je altijd zien dat je er tijd, geld of arbeid in moet steken. (en met een beetje pech zelfs alledrie wink ;) )
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
26-11-2007 23:25
het zou voor lengte + naam zijn maar kvind dat solderen zo een ietsie pietsie pruts werkje happy :)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-11-2007 23:52
Sorry, even vergeten... Je hebt blijkbaar de X-serie van Neutrik en niet de XX-serie of een van de varianten?

Bij de XX serie kun je de kleurcodering veranderen zonder te hoeven bakken en braden en is het een kwestie van losdraaien en een plastic ringetje vervangen. Bij de X-serie moet je inderdaad helaas je soldeerbout wel gebruiken.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
26-11-2007 23:59
het mag dan een ietsie pietsie pruys werkje zijn. maar elke keer als jij een kabel pakt, wat meteen de goede is doordat je ze gemerkt hebt, waardeer je je eigenwerk heel erg. wink ;)
het overwegen waard dus.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
27-11-2007 00:13
goh, dan ga ik me er toch eens een dagje aan moeten zetten als ik eens heel veel tijd en goesting heb
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
27-11-2007 07:40
1 x bewerkt. Laatst door Dj pacific op 27-11-2007 18:51
Ken je niet wat vrienden die ook een beetje kunnen solderen (want zo moeilijk is het niet wink ;) )? Dan ga je er toch met die vrienden een dag voor zitten, dan is het zo gebeurt en is het ook nog een stuk gezelliger!

Tenminste zo gaat dat hier binnenkort weer gebeuren razz :p .
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
27-11-2007 18:41

Dj pacific schreef:

Ken je niet wat vrienden die ook een beetje kunnen solderen (want zo moeilijk is het niet wink ;) )? Dan ga je er toch met een paar anderen een dag voor zitten, dan is het zo gebeurt en is het ook nog een stuk gezelliger!

Tenminste zo gaat dat hier binnenkort weer gebeuren razz :p .
thomas, kan ik je bij deze uitnodigen om ook binnenkort mijn kant op te komen met de soldeerbout? multikabel Harting 64 moet er 2 maal gesoldeerd worden incl kabels met stekkers naar de mixer... laugh :D wink ;) oeff beetje offtopic

kabels voorzien van een bindbandje, klittenbandje met kleur is ook een oplossing, neem je 2 vliegen in een klap. A je ziet de lengte meteen, B hij is altijd netjes opgerold.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
27-11-2007 19:18

Watt-Xtra schreef:

thomas, kan ik je bij deze uitnodigen om ook binnenkort mijn kant op te komen met de soldeerbout? multikabel Harting 64 moet er 2 maal gesoldeerd worden incl kabels met stekkers naar de mixer... laugh :D wink ;) oeff beetje offtopic

kabels voorzien van een bindbandje, klittenbandje met kleur is ook een oplossing, neem je 2 vliegen in een klap. A je ziet de lengte meteen, B hij is altijd netjes opgerold.
Offtopic: Zo bedoel ik het nou ook weer niet he laugh :D , maar mocht je hoog zitten kun je altijd een mailtje of belletje doen.

Ontopic: Het systeem wat ik nu hanteer: Ik verwissel het zwarte ringetje in een andere kleur (afhankelijk van de lengte) zoals Rene al vertelde (voorbeeld) , kosten bijna niks en staat minstens zo sjiek.

Kleuren heb ik als volgt:

blauw - 1,5 meter
groen - 3 meter
grijs - 10 meter

nou dat was het wel razz :p , meer lengte's gebruik ik niet, mocht het nodig zijn (langer) dan knoop ik er wel 2 aan elkaar, echter gebeurt dit nauwelijks.

Codering/labeling zit er verder (voorlopig) nog niet op aangezien ik nog geen drive-in/bedrijfsnaam bedacht heb.

Klittenbandje moet ik er nog steeds op maken, worden dan wel gewoon zwarte (de kleurcode zit immers al op de plug).

Ik zit nu op de neutrik site te kijken en kom daar deze ring tegen, hier kun je volgens de beschrijving (klik) tape/papier in de ring stoppen, heeft hier iemand ervaring mee?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
27-11-2007 23:04
Dj pacific ik wilde je ook net uitnodigen voor een gezellig namiddagje laugh :D

velcro bandjes heb ik al overal rond zitten, het gaat me meer op het labelen met de bedrijfsnaam erop vermids we nu meer en meer op plaatsen komen waar ook andere firma's bezig zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-11-2007 00:06

GateWay schreef:

velcro bandjes heb ik al overal rond zitten, het gaat me meer op het labelen met de bedrijfsnaam erop vermids we nu meer en meer op plaatsen komen waar ook andere firma's bezig zijn.
Bandjes met naam dus.
Bij veel verhuurders gaat de spuitbus over de pluggen. (als extra herkenning)

@Watt- xtra
64p maar? ....piece of cake

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)