Forum > Algemeen Forum

kabels labelen

(120 reacties. Pagina 1 van 13)
Moderator(s): Dré
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
15-9-2004 18:54
kabels labelen.

Ik wil mijn kabels labelen, zodat er geen discussie kan onstaan van wie een bepaalde kabel is, en dat ik gelijk erop kan zetten waar de kabel vandaan komt/naar toe gaat.

Ik had als idee van die sleutel labels.
www.os-wageningen.nl/images/327900.gif
Hier kun je iets op zetten, en met een tairep vast maken aan de kabel.

Hebben jullie betere/goedkopere/makkelijkere/etc. ideeën, laat het me even weten....
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
15-9-2004 18:57
Die zijn er wel heeeel erg makkelijk af te halen natuurlijk.
Een betere oplossing is een labeltje printen, die om de kabel heen doen, en daar transparante krimpkous overheen krimpen.
Zit lekker stevig.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
15-9-2004 18:58
Zelf hebben wij de kabels met stukjes tape beplakt. Dit is dat wel om de lengte te weten. b.v. 1 stukje staat voor 2 meter. (kleur grijs) 1 stukje zwart voor 1 meter. misschien kun je het zo doen, alleen dan de kleuren toekennen aan andere gegevens. Naam type wat dan ook. Dit zet je dan op papier. Zo heb je geen last van labels.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-9-2004 19:00
Goedkoper als die sleutellabels: wat witte gaffa pakken, daar een bepaalde lengte van nemen. Dan leg je de kabel in het midden van de tape en vouw je de uiteinden tegen elkaar. Daar kan je dan iets opschrijven met een benzine stift. Het is niet echt een nette oplossing.
Maar dat is MIJN mening...
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
15-9-2004 19:26
ok bedankt mensen..

...maar wat is gaffa?
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
15-9-2004 19:28
www.new-line.nl/webshop/zoeken/?str=gaffa

tape dus.
Dance the night away!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-9-2004 19:33

Kiwi schreef:

ok bedankt mensen..

...maar wat is gaffa?
Gaffa tape wordt veel gebruikt in de pa - disco wereld.
www.new-line.nl/webshop/zoeken/?str=gaffa

Zelf ben ik geen "plakker" op kabels slechte kwaliteit tape geeft lijmresten.

Ik heb alleen de Neutrik microfoon kabels van een gekleurd ringetje voorzien. Aan de kleur kan ik zien hoe lang de kabel is. (op de plug is met zwarte stift het logo geschreven)

Martin.
kvm entertainment
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
15-9-2004 19:44
Wij gebruiken dezelfde methode als PatrickK:

PatrickK schreef:

Een labeltje printen, die om de kabel heen doen, en daar transparante krimpkous overheen krimpen.
Dit is wel heel handig als je een 40-kanaals geflightcasede pa-tafel gaat bekabelen en gaat voorzien van de nodige labels:
- De kabels uit de multikabel hebben elk een nummer uit plastiek ringetjes - elk nummer is 1 ringetje - die worden over de kabels geschoven alvorens de plug vast te solderen of eventueel eerst lossolderen.
- De aux(e.d.)-kabels (naar de verschillende effecten, equalisers, etc.) hebben een label de specificaties naarwaar de kabel gaat (effect, eq, ..) met daaromheen een krimpkous.

Vroeger gebruikten we van die prijslabeltjes van een dymo labelwriter (voor aan de pc) die je tegenelkaar moet plakken, maar de tekst is er op 123 af en daarom zijn we naar de krimpkous-methode overgestapt happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-9-2004 19:49

Dj Noiz schreef:

Dit is wel heel handig als je een 40-kanaals geflightcasede pa-tafel gaat bekabelen en gaat voorzien van de nodige labels:
Gewoon in de kist bekabelen en dan met harting de kist uit. Dan hang je daar de nodige meter multikabel tussen, en op het podium heb je dan weer een break out box. Zo doe ik dat iig! Verder zijn alle kabels niet gelabeld.
Maar dat is MIJN mening...
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
15-9-2004 19:57

Roytje schreef:

Gewoon in de kist bekabelen en dan met harting de kist uit. Dan hang je daar de nodige meter multikabel tussen, en op het podium heb je dan weer een break out box. Zo doe ik dat iig! Verder zijn alle kabels niet gelabeld.
shocked 8O Dat lijkt me wel logisch ... (is bij ons ook zo hoor!, maar dan niet harting, maar een speciale, zeer grote zwarte connector met >40 pins female in de flightcase -> 50m multikabel met zelfde connectors maar dan male wink ;) -> stage block op podium.
En die aparte kabels (uit de multikabel) zijn in de flightcase zelf genummerd (is altijd wel handig en we spelen op safe).
De kabels die naar effectenrack e.d. gaat zijn met iets kleinere ronde connectoren bekabeld en die hebben een label! wink ;)
Want als je in de flightcase zelf bijvoorbeeld kabels wil versteken (je gebruikt toch bijna nooit een bepaald effectapparaat of iets dergelijks op eenzelfde kanaal, dan is het wel handig dat je kabels in de case zelf gelabeld zijn hoor wink ;)

[EDIT] De grote connectors zijn van Socapex (foto: www.alrica.pt/images/marcas/produtos/AMPHENOL/SLEF_419_AR.JPG - deze zijn ongeveer identiek aan de onze wink ;) [/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)