Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 72 van 80)
Moderator(s): Dré
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
27-2-2009 08:53

KVM schreef:

warface schreef:

De agent heeft toen een boete uitgeschreven en heeft de auto, met open deur achter gelaten.
Dat lijkt mij een beetje vreemd.

Martin.
Uiteraard met deur dicht, maar hij ging niet meer op slot
Meh me lêpke!!!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
27-2-2009 09:03
Ik vind dat ook maar een vage actie van de lokale politie daar. Hier in België verschilt de afsleepregeling ook van gemeente tot gemeente, maar zowiezo is de politie altijd verplicht om wagens die het verkeer hinderen af te slepen. Dat je niet buiten kan rijden door een foutparkeerder valt daar ook onder.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-2-2009 10:23

warface schreef:

Uiteraard met deur dicht, maar hij ging niet meer op slot
Dat snap ik, maar blijf het vreemd vinden.
Mag dat zomaar?

Stel dat er iets waardevols in die auto ligt, en er ingebroken word?
Ik denk dat die politieman dan een vet probleem heeft.

Veelal wil een bestuurderskant van buiten af zonder sleutel niet op slot, maar een bijrijderskant wel. In dat geval is een auto altijd af te sluiten.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
27-2-2009 13:09
Auto's openmaken is makkelijker dan je denkt sneaky :V
Alleen de moderdnere hebben dubbel slot, die kan je niet openvissen.

Hoe los je een auto probleem op?
Gewoon wegtillen met genoeg mensen.
Eerst de voorkant dan de achterkant.
Dat hebben we vroeger wel eens een paar keer gedaan wink ;)

Slepen zal zelden gebeuren.
Dat word bijvoorbeeld alleen gedaan als een auto gevaar opleverd of als er een wegsleepregeling is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
27-2-2009 13:27

DJefke schreef:

maar zowiezo is de politie altijd verplicht om wagens die het verkeer hinderen af te slepen.
Hier in de verre omgeving is de politie NIET in het bezit van een wegsleepauto.
Daar is een apart bedrijf voor.

Deuren zijn heeel makkelijk met een 'winkelhaak' open te maken, hier maken veel wegsleepdiensten ook gebruik van, om de auto van de handrem af te halen...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
27-2-2009 13:48

mark_dabomb schreef:

Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dat ook een ander niet?

&

Een goed begin begint bij jezelf?
Ja is wel goed!! Moeten die mensen eens leren parkeren.... Ik vind het gewoon ronduit schofterig, om je auto dusdanig te parkeren dat je meerdere parkeerplaatsen in beslag neemt, zeker met een normale auto. Onkunde? Nee laksigheid. Zeker in drukke straten, parkeerplaatsen enz waar het al moeilijk is een plekje te vinden. Politie doet er niets aan. Dan neem ik het heft in eigen handen, netjes nee!! Maar op zn moment kan ik niet anders, zal wel een tik wezen... maar het doet mij op zn moment goed!

Als je er wat van zegt dan krijg je een grote mond of een middelvinger.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
27-2-2009 13:57
Tjah, als er inderdaad ingebroken zou worden in de auto dan kan de betreffende agent wel een flinke waarschuwing verwachten.
Toch vind ik dat de agent ondanks alles goed heeft gehandeld. Want anders had ik een groter probleem en had ik inderdaad zelf hulp moeten inschakelen en de auto weg-tillen oid.
Meh me lêpke!!!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
27-2-2009 14:57

LJ DaAn schreef:

Hier in de verre omgeving is de politie NIET in het bezit van een wegsleepauto.
Daar is een apart bedrijf voor.
Waarom zou de politie over een takelwagen moeten beschikken? Die is snel opgebeld hoor.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
27-2-2009 17:24
Opgebeld wel..

of ze komen is een tweede...
Jij zegt dat de politie verplicht is om auto's af te slepen.
Een bedrijf die dat doet is NIET, lees NIET verplicht om dat te doen. ook als de politie belt.

De politie is dat trouwens niet verplicht, maar de gemeente moet daar voor zorgen.
Als er hier de markt wordt opgebouwt wordt er door de gemeente gezorgt dat er auto's worden weggesleept. Dit gebeurt door een extern bedrijf die uit een andere stad moet komen....
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-2-2009 17:51
In de regio Utrecht (en die is politietechnisch inmiddels groter dan de provincie Utrecht) vallen de parkeerwachten niet onder de politie, maar onder de gemeente. Aangezien dat ook mannetjes in pakjes zijn denken de meeste mensen dat ze dus de politie kunnen bellen voor parkeerproblemen. Klopt niet, zeker niet tijdens kantooruren. (Noodgevallen daarbuiten is weer een ander verhaal.) Parkeergedoe werd vroeger trouwens wel door de politie afgehandeld.

Wat betreft het wegslepen: is er een wegsleepregeling, dan is alles zo duidelijk als wat. Verkeerd geparkeerde auto's worden weggesleept en de eigenaar van de auto draait op voor de kosten van het slepen en de opslag.

Is er geen wegsleepregeling maar staat een auto verkeerd geparkeerd worden de volgende criteria gehanteerd: wordt de toegang voor hulpdiensten ernstig belemmerd -> wegslepen. Wil iemand een bepaald terrein in of op -> wordt over het algemeen niks gedaan (hoogstens bekeuring tijdens controle) en de melder wordt verzocht zijn voertuig ergens anders te parkeren. Moet iemand ergens uit -> wegslepen, kosten etc.

Als een voertuig verkeerd geparkeerd staat op prive- of bedrijfsterrein: jammerdepammer, maar daar doet de parkeerwacht/gemeente/politie helemaal niks mee. De eigenaar van de grond kan zelf een sleper laten komen en proberen de kosten op de eigenaar van het voertuig te verhalen.

Het kan in bepaalde gevallen trouwens inderdaad erg lang duren voordat een sleper daadwerkelijk komt. Of en wanneer er gesleept wordt hangt van meer factoren af dan mensen die alleen met hun eigen dingetjes bezig zijn zich kunnen voorstellen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)