Forum > Opmerkingen

taal/spellingsfouten forum

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Party 2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
Berichten: 114
22-1-2003 07:46

RonnieB schreef:

hehehe happy :) goed voorbeeld, lekker duidelijk, en voegt niks toe aan topic... happy :)
Bedankt (denk ik)!
Let niet op mij, ik ben dronken...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-1-2003 10:51
Afsluitend...

Ook ik erger me groen en geel aan de "breezah" "messenger" taal die door sommige (vooral jonge) gebruikers gebruikt wordt. Het gebruiken van een eigen "taal" is natuurlijk prachtig MAAR wel nadat je de moedertaal (en dat is toch echt NEDERLANDS in ons landje) beheerst.

Posts die TE onduidelijk zijn en/of TE breezah achtig geschreven zijn zullen vanaf nu zonder pardon verwijderd worden TENZIJ de toegevoegde waarde beduidend hoger is dan de toegevoegde irritatie.

Waarvan acte!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-1-2003 10:54
ik dank u... happy :)

wordt het btw niet eens tijd voor een forum FAQ? (met richtlijnen hoe te gedragen, hoe edit en reply knopjes werken enz, en dan gewoon in het nederlands, en als een sticky in algemeen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die op HELLUP hebben geklikt aan de linkerkant)
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-1-2003 11:11

RonnieB schreef:

ik dank u... happy :)

wordt het btw niet eens tijd voor een forum FAQ? (met richtlijnen hoe te gedragen, hoe edit en reply knopjes werken enz, en dan gewoon in het nederlands, en als een sticky in algemeen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die op HELLUP hebben geklikt aan de linkerkant)
Als je nog tijd over hebt... ;-)

Een vertaling van de "hellup" met enige aanvullingen zou zeker op prijs gesteld worden. De beloning is mijn eeuwige dankbaarheid ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-1-2003 11:12

RonnieB schreef:

ik dank u... happy :)

wordt het btw niet eens tijd voor een forum FAQ? (met richtlijnen hoe te gedragen, hoe edit en reply knopjes werken enz, en dan gewoon in het nederlands, en als een sticky in algemeen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die op HELLUP hebben geklikt aan de linkerkant)
Ik heb het wel eens gelezen ja. Maar dat was in de tijd dat m'n engels nog niet zo goed was laugh :D

Dré is het niet een idee om zodra iemand aanmeld deze eerst door de gebruiksaanwijzing van het forum heen MOET lezen zodat hij/zij weet hoe hier het gedrag behoort te zijn (ik zeg behoort, want ik houd me er soms ook niet helemaal aan happy :) )

Greetz, Fossalta
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-1-2003 11:13

Dré schreef:

RonnieB schreef:

ik dank u... happy :)

wordt het btw niet eens tijd voor een forum FAQ? (met richtlijnen hoe te gedragen, hoe edit en reply knopjes werken enz, en dan gewoon in het nederlands, en als een sticky in algemeen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die op HELLUP hebben geklikt aan de linkerkant)
Als je nog tijd over hebt... ;-)

Een vertaling van de "hellup" met enige aanvullingen zou zeker op prijs gesteld worden. De beloning is mijn eeuwige dankbaarheid ;-)
Waarom moet je nu precies weer 1 minuut voor mij¨posten??

p.s. check over een half uur je mailbox voor een vertaling wink ;)

Greetz, Fossalta
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-1-2003 11:49

Fossalta schreef:

Dré is het niet een idee om zodra iemand aanmeld deze eerst door de gebruiksaanwijzing van het forum heen MOET lezen zodat hij/zij weet hoe hier het gedrag behoort te zijn (ik zeg behoort, want ik houd me er soms ook niet helemaal aan happy :) )

Greetz, Fossalta
dat heeft weinig zin denk ik (helaas), dat is net zoals met license agreements bij software, dus gewoon next rammen.... sad :(

tijd over heb ik op het moment helaas niet, maar als fossalta alvast een gedeelte post, wil ik natuurlijk wel ff mn menng geven met toevoegingen/aanpassingen enz. wink ;)
Music is what feelings sound like...
HanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2002
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 70
22-1-2003 14:22
hellup is ook een woord uit het Breezah-woordenboek wink ;) .
Ik denk dat er ook nog een hoop jonge forum gebruikers wel ABN spreken. ABN is niet eens het belangrijkst, als men maar goed let op spellingsfouten (vooral in werkwoorden). Ik lees mijn posts ook nooit door, heb wel wat beters te doen happy :) . Ik denk dat als je gewoon even denkt voor je iets opschrijft dat het al een stuk beter wordt happy :) .
En zelfs de breezah-gen heeft gewoon Nederlands op school wink ;) .
ajuparaplu wink ;)
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
22-1-2003 16:49

Han schreef:

Waypoint schreef:

kijk als je helemaaaaaaaal geen punten enzo gebruikt... Dat leest dus niet. Het gaat erom of mensen snappen wat je bedoeld en niet nog een keer alles hoefen door te lezen.....
het is hoeven happy :) .
ik vind dat als je commentaar geeft je zelf ook wel het goede voorbeeld mag geven happy :) .
er staan hier(dit forum) echt gewoon teveel fouten, maar goed dat is mijn idee hierover razz :p
Naja het is toch maar klein spelfoutje...... we zijn niet perfect..... maarja met sommige woorden hebben mensen nou eenmaal moeite. (zoals ik met hoeven dus wink ;) ) Het gaat erom dat het te lezen is... Soms zie je dat er gereageerd is op een topic, ga je kijken heeft iemand alleen ff een k*tlettertje veranderd... nee daar zitten we op te wachten!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-1-2003 17:03
Had ik toch na m'n afsluitende statement niet op "lock" gedrukt ;-)

We maken allemaal wel EENS taalfouten (no problem HOEWEL ik het zelf altijd fijn vind om gecorrigeerd te worden zodat ik de (mits structurele) fout niet nog eens maak). Waar het om gaat is dat iemand beste een BEETJE moeite mag nemen om ervoor te zorgen dat z'n bijdrage nog enigszins leesbaar is.

Zal ik hem dan nu maar wel op slot doen? wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic