Forum > Muziek

waar kopen cd dj's hun cd's?

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
The LoungemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 29-2-2004
Berichten: 21
20-10-2003 16:17
Ik koop mijn cd's overal en nergens. Toch doen 2e hands cd-shops het vaak goed. Voor nieuwe muziek werkt dit echter niet. Blijft gewoon feit dat nummers pas op cd komen als ze al bijna uit de clubs zijn en het op vinyl al bijna uit is. Ik ben honderd procent voor Cd-players, maar ik koop toch steeds meer platen, die ik niet meer allemaal op cd zet, het is namelijk gewoon een rotklus en je hebt kwaliteitsverlies. Ik denk dat er toch binnenkort een paar goede TT's moeten komen..Nooit gedacht trouwens, dat ik dat zou doen toen ik begon.
Maar is er niet iemand hier op dit forum die in een platenzaak werkt en tijd over heeft? volgens mij is het namelijk een gat in de markt om vinyl te digitaliseren, verkoop je gewoon de vinyl voor iets meer geld en geef je als cadeau de cd erbij..is er niemand illegaal bezig..
ah, das nie waar heh..?!?
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
20-10-2003 16:39
mid-town natuurlijk, daarnaast koop ik online bij: www.recess.nl heerlijk als je gewoon thuis kan bestellen en rustig kan luisteren op je zondagmiddagje. Als ik niet bij recess bestel is het meestal: www.only-djs.com

groeten,

Bram..
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-10-2003 19:41

The Loungemaster schreef:

volgens mij is het namelijk een gat in de markt om vinyl te digitaliseren, verkoop je gewoon de vinyl voor iets meer geld en geef je als cadeau de cd erbij..is er niemand illegaal bezig..
Wat dacht je van een database met mp3'tjes? Allemaal dance? Tegen betaling te downloaden, het nieuwste van het nieuwste, sluit contracten af met de buma/stemra, platenmaatschappijen etc. en je word stinkendrijk.

Het is alleen verdomd lastig te realiseren. Ik zou ook liever digitaal gaan, maar heb hetzelfde gevoel als jij, voorlopig moet je wel platen blijven kopen wil je de nieuwste muziek hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
20-10-2003 19:53
Om heel ff terug te komen op het startonderwerp. Ik koop de meeste cd's gewoon bij free record shop of zoiets. De meeste hebben wel een bak staan met nieuwe cd's.

Vette cd's zijn:

Hed Kandi (allemaal 12 inch versies en ook veel zeldzame remixes)
Supper Club
De cd's van Bloomingdale (wel gemixt, maar niet zo heel lang dus bruikbaar)
Veel cd's van ID-T

Deze cd's kun je echt overal kopen en toch zit er veel upcoming muziek op
gise...
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
21-10-2003 22:19

gijstettero schreef:

De cd's van Bloomingdale (wel gemixt, maar niet zo heel lang dus bruikbaar)
ik denk dat voorgemixte cd's echt helemaal niets zijn omdat er tijdens het nummer dus gewoon wordt gepitched en dan blijf je corrigeren
Lekker bouncen!
SlizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2003
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 20
21-10-2003 23:29
Joost_S in groningen kun je even bij Foefur's kijken wel een leuk zaakje met veel CD's en een verkoper met veel verstand van zaken.
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
22-10-2003 20:30

Joost_s schreef:

gijstettero schreef:

De cd's van Bloomingdale (wel gemixt, maar niet zo heel lang dus bruikbaar)
ik denk dat voorgemixte cd's echt helemaal niets zijn omdat er tijdens het nummer dus gewoon wordt gepitched en dan blijf je corrigeren
Valt wel mee meestal zijn die nummers gewoon 128 bpm en lopen ze door de cd heen heel langzaam op naar 131, hier heb je weinig last van, je moet alleen af en toe een beetje corrigeren.
gise...
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
24-10-2003 17:06

Slizer schreef:

Joost_S in groningen kun je even bij Foefur's kijken wel een leuk zaakje met veel CD's en een verkoper met veel verstand van zaken.
Ik zal eens gaan kijken bedankt

gijstettero schreef:

Valt wel mee meestal zijn die nummers gewoon 128 bpm en lopen ze door de cd heen heel langzaam op naar 131, hier heb je weinig last van, je moet alleen af en toe een beetje corrigeren.
nouja als de mixen dan maar niet te lang zijn dan,
gewoon redelijk vlug zodat het nummer duidelijk afloopt met een beat op het eind,
dat eht daarna langzaam over gaat in een andere beat is dan niet zo erg.
Lekker bouncen!
Fresh18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 8
26-10-2003 15:13
Bij de meeste platenzaken verkopen ze ook gewoon cd's hoor!! Ik zou zeggen ga eens op pad in de stad happy :)
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
26-10-2003 19:02
laat nu net de enige goede platenzaak in groningen gesloten zijn... (hemmes)

ja er komt een nieuwe (in dezelfde straat) maar daarmee zijn ze nog druk aant verbouwen. ik heb geen ov dus een retoutje amsterdam is toch wat te prijzig.. sad :(
Lekker bouncen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)