Forum > Muziek

BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!

(153 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-9-2003 20:01

Don_Pingu schreef:

De ideale oplossing (voor mij) zou zijn een ECHT grote online muziekdatabase (dus niet van 1 platenmaatschappij of zo) waar alle record labels hun muziek online, als mp3 (wel in 320 kbps uiteraard happy :)) of ogg vorbis of weet ik veel, kunnen verkopen. Dan zou ik gemakkelijk twee tot vijf euro over hebben per nummer, omdat ik dan niet meer gebonden ben aan de (waardeloze) selectie singles van Free Record Shop of zo. De meerwaarde van legale muziek is voor mij NIET een dom boekje of doosje (of een stuk kunststof), maar gewoon het feit te weten dat ik die artiest en dat recordlabel steun.
Ik ben het zeer met je eens, een database met hoge kwaliteit underground mp3's zou fijn zijn, misschien kan dit nog wel de toekomst worden.

Hoef je niet meer te zoeken naar een plaat die je niet meer kan vinden, maar gewoon downloaden tegen betaling.
En mensen die nu gaan zeggen dat iedereen nu aan een nummer kan komen dus je bent niet meer orgineel met wat je draait vind ik echt onzin, want er zijn genoeg dj's die verschillende genres draaien en er zijn er ook genoeg die in een bepaald genre een regelrechte baggersmaak hebben. En omdat het nog steeds geld kost, ben je toch nog steeds wel selectief met wat je koopt. Dus iedereen is blij, want je kan eindelijk de plaat downloaden en nog wel tegen betaling, wat je dus geen dief maakt ook.

Lekker je eigen compilatie cd's maken zodat je niet meer met 10.000 platen zit maar gewoon met een volle harde schijf. Heeeerlijk! razz :p

De website zou dan een database moeten bijhouden waar je een persoonlijk klantnummer krijgt waar je gedownloade nummers op te zien zijn.

Problemen die zich kunnen voordoen zijn echter:

*Een stukje beveiliging/codering van een mp3. Niet iedereen heeft goede bedoelingen dus wie zegt dat jij niet na downloaden tegen betaling je mp3'tje gaat sharen met al je vriendjes en vriendinnetjes?
Hier moet dus op de 1 of andere manier een beveiliging tegen komen en ook tegen andere illegale verspreiding. Ik zou niet weten hoe je illegale verspreiding van een stuk muziek geheel kan tegen gaan.

*De wetgeving zal moeten worden aangepast.

*Er zou een handige manier voor de ECD/Fiod moeten komen die ervoor kan zorgen dat ze meteen kunnen zien of jij of de instantie waarvoor je draait, het onderscheid kunnen maken tussen een illegale of een legale mp3. Wederom zou ik niet weten hoe dit zou kunnen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
13-10-2003 09:20
ik gebruik gewoon winmx, werkt perfect
Dit is leeg
Inter-companyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 23-5-2004
Berichten: 17
13-10-2003 22:24
Het probleem is dat artiesten nu zo slecht verdienen, 50% minder per jaar. Die 50% is ongeveer 10 keer mijn jaarsalaris. Sorry maar ik heb nog steeds geen medelijden met de artiesten.
Ik wil best betalen, maar een normaal salaris zou ook leuk zijn voor artiesten. Als ik een CD koop van b.v. Marco Bosato wil ik niet mee betalen aan zijn nieuwste Porsche of 1 van zijn huizen. Ik wil gewoon een cd kopen en muziek luisteren.
Er proberen teveel mensen mee te eten van de opbrengsten van een CD.
Als ik voor een CD 10 Euro mag betalen doe ik dat graag maar 22.50 of nog meer. Wie is hier nu gek? Goedkoper is altijd goed, daar zijn we toch Hollanders voor!

Ps de meeste muziek wordt door amtenaren gedownload op PC`s van de overheid.
SUCCES BREIN
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
14-10-2003 10:15
volgens mij kan de BUMA en brein beter hier rondlopen laugh :D al die branders hier laugh :D
Dit is leeg
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
15-10-2003 09:20

inter-company schreef:

Het probleem is dat artiesten nu zo slecht verdienen, 50% minder per jaar. Die 50% is ongeveer 10 keer mijn jaarsalaris. Sorry maar ik heb nog steeds geen medelijden met de artiesten.
Ik wil best betalen, maar een normaal salaris zou ook leuk zijn voor artiesten. Als ik een CD koop van b.v. Marco Bosato wil ik niet mee betalen aan zijn nieuwste Porsche of 1 van zijn huizen. Ik wil gewoon een cd kopen en muziek luisteren.
Er proberen teveel mensen mee te eten van de opbrengsten van een CD.
Als ik voor een CD 10 Euro mag betalen doe ik dat graag maar 22.50 of nog meer. Wie is hier nu gek? Goedkoper is altijd goed, daar zijn we toch Hollanders voor!

Ps de meeste muziek wordt door amtenaren gedownload op PC`s van de overheid.
SUCCES BREIN
Als ik een CD koop, luister ik naar de muziek van de artiest, die daar zijn best voor heeft gedaan, dus die mag wat mij betreft de centen vangen. Ik betaal dan graag mee aan z'n nieuwe porsche of privejet, want hij werkt er immers zelf voor

Als ik een CD koop, luister ik niet naar het werk van de platenbonzen, ze hebben er wel wat werk in gestoken, en dat dient ook betaald te worden, maar 't is van de gekken dat meer dan 50% naar die flikkers gaat in plaats van naar de artiest.

Maak inderdaad een turbodatabase, waar muziek in alle genres zijn vertegenwoordigd en dan kunnen we daar mooi van downloaden.. Een redelijke prijs zou ik €0,50 vinden per nummer, dan ben je namelijk ongeveer 2x zo goedkoop uit voor een CD van 20 nummers, en da's nou precies die 50% die naar de artiest gaat..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
15-10-2003 14:39
Muziek is *de* branche waar zonder 1 probleem de hele tussenhandel kan worden uitgeschakeld door het via internet aan te bieden. Dan betalen we nog steeds mee aan de nieuwe auto van René Froger, André Hazes, Dries Roelvink en noem je favoriete artiesten maar op. Maar niet meer aan de nieuwe auto van Hans Breukhoven en de zoveelste facelift van zijn immer jong ogende vanessa.

Het begint zo onderhand wel flink tijd te worden dat de muziekindustrie hier serieus werk van gaat maken, voordat het te laat is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
17-10-2003 21:15

Mr. Edie schreef:

Ik vind dit dus wel de GROOTSTE onzin ooit, wat een flauwekul!!! angry Die artiesten verdienen al GENOEG aan optredens, ik vind dat muziek downloaden WEL moet kunnen anders moeten ze die BELACHELIJKE HOGE prijzen eens wat lager doen in de winkels, je zou bijna zeggen: welke idioot koopt ze nog ? Het is gewoon zielig!
wie dergelijke BELACHELIJKE onzin uitkraamt zal NOOIT willen betalen voor een cdtje, zelfs niet als het maar 5€ kost!!!
Doe je job zoals een pro: werk niet onder de prijs, werk in t WIT (en betaal belastingen), KOOP je CD's en trek pas dan je bek open
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
21-10-2003 19:42
dus jij bent wel bereid om 100 euro voor 5 cd's te betalen??? sad :( sad :(
nou ik NIET, ik koop wel gewone cd's maar dan koop ik een verzamel cd en zowiezo geen cd van 1 arties waar daar staan vaak meer nummers op die je niet leuk vind... maar hitzone ed. cd's koop ik dus wel...
schnappi???
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
21-10-2003 20:04
Het zit zo: Je mag geen muziek beschikbaar stellen aan anderen, sharen zoals dat heet oid. Dan ben je strafbaar, want je deelt het (verkoopt het) ahw. Downloaden mag wel voor eigen gebruik, dus als je iedere keer je 'shared folder' leeghaald is er niks aan de hand.

oftewel, je mag wel downloaden voor eigen gebruik maar niet delen!
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
21-10-2003 20:08

DJ Quinten schreef:

Het zit zo: Je mag geen muziek beschikbaar stellen aan anderen, sharen zoals dat heet oid. Dan ben je strafbaar, want je deelt het (verkoopt het) ahw. Downloaden mag wel voor eigen gebruik, dus als je iedere keer je 'shared folder' leeghaald is er niks aan de hand.

oftewel, je mag wel downloaden voor eigen gebruik maar niet delen!
Zo is het dus niet, als je muziek van artiesten wilt hebben/luisteren, moet er auteursrecht over betaald worden. Of je die muziek nou shared of niet maakt helemaal niks uit, zolang je er geen auteursrechten over betaald hebt heb je de muziek illegaal in je bezit.

Kijk anders eens even op www.bumastemra.nl/, daar staat alles perfect uitgelegd.
Keep the Inspirit alive...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)