Forum > Geluid

Volume regulering nu ook in Holland

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
17-2-2014 12:25
Vloer van de booth uitvoeren als klapluik.

Drie keer te hard......... Volgende.

Als er drie dj's verdwenen zijn houd de volgende zich wel in.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
17-2-2014 12:30
Een insert met dikke limiter op je kanaal dus.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
17-2-2014 12:33
Waarom moet een DJ eigenlijk toegang hebben tot gain knopjes? Volgens mij ziet 9 van de 10 dit knopje als "extra hard super turbo functie" sneaky :V
Niet goed, wel hard!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
17-2-2014 12:54
Je kunt zoveel beveiligingen bedenken als je wil, er is altijd wel weer een idioot die ze omzeilt.
Hier in België zijn er al een hoop feestzalen met een limiter. Grote zwaailamp die aangaat als het te luid staat en als de lamp 15 seconden aan een stuk aan was valt de elektriciteit van de dj booth uit. de limiter zelf zat netjes achter slot en grendel, de micrfoon in de kast waar de zwaailamp aan hing, en dat hing dan tegen het plafond, doorgaans toch minstens 3 tot 4 meter hoog of zelfs meer.
Mensen gingen dan dozen met isolatie over die kast plakken enzo. Dj's die na 14 seconden het geluid iets zachter zetten om daarna weer harder te gaan. Even een kabelhaspel uitrollen naar een andere stroomkring, etc.. We hebben het allemaal meegemaakt.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
17-2-2014 13:24

joepurlings schreef:

Waarom moet een DJ eigenlijk toegang hebben tot gain knopjes? Volgens mij ziet 9 van de 10 dit knopje als "extra hard super turbo functie" sneaky :V
Nooit met platen gedraaid?

Schokarmband vind ik wel een goeie, alleen dan aan een schrikdraadgenerator gekoppeld ipv direct op 220V.
Geloof mij, die dingen doen echt heel veel pijn maar je gaat er niet dood aan... na een schokje ben je echt nooit meer geneigd ook maar een beetje in de buurt van het rood te komen! laugh :D

Valluik vind ik ook wel een sterke trouwens...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
17-2-2014 14:05
Tja. Zo'n regeling kan natuurlijk niet uitblijven. Zaterdag was ik nog in Utrecht in de jaarbeurs op A state of trance. Wij stonden redelijk vooraan op een 20 a 30 meter van het podium (main stage). De 110 db(A) werd hier makkelijk gehaald. Zonder dopjes (heb ze heel even uit gehad) deed het gewoon pijn aan je oren.

Ik vind de verbaasde gezichten van de huistech altijd wel leuk als ik ergens kom draaien en netjes 0db uitstuur op de mixer. Duurt altijd een tijdje voor ze in de gaten hebben dat ze zelf wat meer moeten bijschuiven, maar dan heb ik wel gedurende mijn set fatsoenlijk klinkend geluid.
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
17-2-2014 14:31
Nu nog hopen dat nl het belgische kader ook gaat gebruiken ipv een eigen variant die ongetwijfeld weer vele malen ambtelijker en lastiger meetbaar is :)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
17-2-2014 16:12

Dj Jix schreef:

Ik vind de verbaasde gezichten van de huistech altijd wel leuk als ik ergens kom draaien en netjes 0db uitstuur op de mixer. Duurt altijd een tijdje voor ze in de gaten hebben dat ze zelf wat meer moeten bijschuiven, maar dan heb ik wel gedurende mijn set fatsoenlijk klinkend geluid.
Wel eens door opdrachtgever gevraagd waarom ik zachter draai als de band.....mijn antwoord is dan kort: jouw band, jouw tech.
0=0 bij mij.
Tech krijgt dan vervolgens op z'n dak omdat het wel 1 feest moet blijven....anders is die dj ook niet nodig natuurlijk.
Pauze komt nicht im frage.
Alles komt goed....
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-2-2014 17:23
Heb zaterdag een job waar vorig jaar één keer zonder limiter gedraaid werd.Resultaat 1 Mackie SR 1522 en 1 SWA 1801 naar de vaantjes.Wegens karnavaldrukte niet direkt gemerkt,dus was de rekening voor mij.Sindsdien geen enkele fuif meer zonder Drawner SP 2120 er tussen.Idem dito voor karnavalwagens.
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
18-2-2014 23:32
Foei foei al die stoute DJ's die het maar niet willen snappen shut up :X

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het gros aan hobby/drive-in/club DJ's (ook op dit forum) brandende rooie lichtje op je mixer vinden horen als saus bij de pasta, dan wel hun speakers graag op standje 11 zetten.

Ik probeer het volume altijd binnen de perken te houden, maar ik geef toe dat als klanten of feesters vragen of ie 'ietsje' harder mag ik vaker toegeef dan dat ik ze netjes uitleg dat het niet gezond is voor de oortjes en dat je er ook voor kunt kiezen om een feestje te bouwen, als je zintuigen niet vollopen met het maximale aan prikkels.. Wat dat betreft val ik zelf soms ook onder de oorzaak van een mogelijke regulering..

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die -in alle eerlijkheid- kan zeggen dat 't bij hem zelf ook zo nu en dan wel wat zachter zou kunnen.

Het gaat om een stukje mentaliteit van ons Neerlanders. We zijn er collectief van overtuigd dat wel pas alles uit de avond hebben gehaald als onze oren, longen en lever meer dan één dag nodig hebben om te herstellen. Net zo'n fenomeen is roken in café's. Men is van overtuigd dat rookloze cafe's feitelijk minder gezellig zijn.. Dat zit toch echt tussen de oren hoor.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)