Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 1 van 22)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
2-10-2013 08:44
Geen artikel gezocht, maar iemand die eens met mij van gedachten wil wisselen.
Vanaf vandaag komt het er op aan, er moet geld verdient worden!
WW is op maar de onderneming draait nog niet zoals gewenst, ondanks alle tijd en energie.
Alle onderdelen aan een onderneming op zich zijn goed, maar het totaalplaatje wil niet lekker lopen.

Ik voel geen behoefte om alles online te gooien, maar zou graag eens met één of meerdere forumleden, liefst met een grotere onderneming, van gedachten wisselen.

Regio niet te ver weg, maar ook geen directe concurrent uit mijn eigen regio.
Edit Mod: Dré: Topic verplaatst van 2e hands naar algemeen forum. Daar past het volgens mij beter.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
2-10-2013 13:58
Is het juist niet zinvol om hier een topic over aan te maken?

Ik kan mij voorstellen dat er een aantal mensen meer zijn, die met eenzelfde probleem zitten.
Enkele tips en of adviezen zouden al van grote waarde kunnen zijn!

Daarnaast kan ik mij ook goed voorstellen, dat er mensen nogal terughoudend zijn met het verstrekken van informatie.
Het zou immers broodroof kunnen worden.

Aansluiten bij een plaatselijke ondernemersvereniging, of bussinessclub kan ook vele goede en waardevolle tips/ potentiele klanten opleveren.
Je hebt altijd 2 soorten clubs.. zn club over gezever en geouwehoer! Meestal bezocht door ondernemers waarbij het HEEL goed gaat.
Maar er zijn ook wel clubs welke zo nu en dan bij elkaar komen om te brainstormen, problemen op tafel leggen en samen oplossingen zoeken, zeker als het regionaal is. Iedereen heeft met hetzelfde van doen.

Hoe onderscheid je jezelf tov de rest en of concurrentie!

Maar ook informatie uitwisselen kan heel zinvol zijn, prijzen vergelijken van bijvoorbeeld verzekeringen, boekhouders enz. Dit kan al voor een inzicht zorgen, en daarmee honderden euro's per jaar besparen!

Ik wil best eens met je om tafel, dan wel telefoon gesprek. Ik ben niet heel groot, maar kan er prima van leven. Sta zelf op een punt om te minderen, omdat ik er een nieuwe onderneming bij heb. Ik zit niet in de buurt, dat kan een nadeel voor jou zijn.

Weet wel, van uitsluitend boxen en lampen verhuren, zullen er maar weinig een dik belegde boterham verdienen!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
2-10-2013 15:18
Je bent echt niet de enigste met dit probleem hoor... Bij mij was de WW al op in maart, en mijn onderneming draait ook lang niet zoals het zou moeten.
Nou is dat in mijn geval niet zo dramatisch, omdat mijn vaste lasten (zakelijk en prive) heel laag zijn en ik op allerlei creatieve manieren geld bijverdien.
Mijn grootste probleem is dat op het moment niemand BTW wil betalen, als ik een offerte doe ben ik standaard altijd te duur en krijg ik de vraag of het niet zonder bon/btw kan... shut up :X

Belangrijk is in ieder geval goed kijken naar AL je vaste lasten, elke euro die je niet uitgeeft hoef je ook niet te verdienen tenslotte.
Verder niet te kritisch zijn, alles wat geld oplevert aanpakken ook al is het niet echt je ding.
Veel netwerken, en kijken of je businessplan wel aansluit op de markt in jouw omgeving kan ook nooit kwaad.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
2-10-2013 18:42
De voornaamste reden dat ik hier niet alles wil neerzetten is om eindeloze discussies te voorkomen, ik wil bovendien niet heel mijn privé hier blootleggen.
Bovendien kan je via een forum nooit de oprechtheid van adviezen en de persoon erachter zien. Het kan zomaar een concurrent zijn uit de regio die je juist op het verkeerde spoor wil zetten.

Wat betreft de kosten, ik zie niet in wat ik nog kan verminderen.
Boekhouden doe ik zelf, alleen aangifte niet.
Geen bus, geen bedrijfspand, geen leningen.
Eerst geld verdienen, dan pas uitgeven. Dat geldt ook voor reclame, advertenties etc. Die hebben volgens mij ook niet veel zin als je niet minstens 100 goeie referenties hebt.
Prioriteit 1 zijn de privé vaste lasten en eten op tafel voor het gezin.

Het onderscheiden van de rest doen wij (ik werk veel samen met een andere ZZP-er) vooral in kwaliteit. Hoge kwaliteit maken we betaalbaar. Maar dat is tegenwoordig ook al te duur.

Ik krijg de indruk dat tegenwoordig vooral het uiterlijk telt. Men wil een mooi pand, mooie bus en mooie apparatuur zien. Liever een nieuwe Behringer speaker die ruk klinkt, dan een paar prima klinkende EV S-200 speakers die al wat jaren meelopen, gebracht in een uitstekende, maar niet nagelnieuwe aanhanger achter een voor mij betaalbare V70.

Kieskeurig ben ik allerminst op dit moment, al moet ik in het bejaardentehuis lampjes ophangen, vervangen of een Ikea kastje monteren. Geld is geld. Wat ik liefst wil doen en wat ik bereid ben te doen is natuurlijk wel een verschil.

Netwerken is niet helemaal mijn ding, ben geen gladjakker met mooi verhaal die rotte appels verkoopt voor beste oogst. Ik hoor regelmatig dat men exclusieve afspraken heeft met bedrijf X.
Ik heb nu eenmaal geen budget voor luxe uitstapjes, slijmwijntjes en ben ook geen liefhebber van haring, oesters of champagne.
Daar lijken die andere bedrijven wel op te drijven. Ze bietsen werk voor werk van de markt, vaak door slinkse afspraken en dito offerte's. Onlangs in een besteding (zonder duidelijk bestek betreffende kwaliteit) ging de geluidsinstallatie van een concullega voor minder dan de helft dan onze offerte. Zelfde merk maar duidelijk minder van kwaliteit. Iedere inkoper zou bultjes en jeuk moeten krijgen en weten dat het niet gelijkwaardig is. Glashard toch beweren van wel....

Tot zover wat frustraties.

Blijft absoluut mijn voorkeur te hebben om eens met iemand te overleggen en mijn bedrijf eens "door te lichten".
Kwaliteit is goed, spullen zijn goed, maar niet gloednieuw, uurloon laag, zeer lage overhead maar toch te weinig werk.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-10-2013 22:03
Dapper om deze vraag hier te stellen. Ik ben mijn huidige bedrijf gestart bij een startup incubator en heb, zeker in het begin, erg veel gehad aan het sparren met ondernemers dus ik snap je wens. Hoe nuttig en leerzaam ook, de meeste bruikbare tips kwamen echter van outsiders die er hun vak van hadden gemaakt om mensen te coachen en trainingen te geven vanuit hun specialiteit.

In essentie gaat ondernemen natuurlijk om geld uit de markt halen door waarde toe te voegen. Volgens de boekjes werk je een productmix uit in een businessplan, formuleer je een visie en een missie en werk je naar een bepaald doel toe.
De praktijk in deze branche is echter dat iemand tijdens het bezig zijn met zijn hobby er plotseling achter komt dat hij nou zoveel boxen heeft gekocht dat het tijd wordt om daar iets serieus mee te gaan doen. In die situatie kan het nuttig zijn om ook eens achterom te kijken naar hoe je je wilt positioneren in de markt en waar je nu precies mee bezig bent.

Je geeft aan kwaliteit te willen leveren maar niet de klanten te kunnen vinden die dit weten te waarderen. Dat zou kunnen komen doordat de markt gewoon niet zo groot is (bedrijven zijn opzoek naar wat minder goed geluid als dat dan ook maar wat minder kost en in een mooi busje komt aanrijden) of doordat jij bedrijven niet weet te overtuigen dat jij de kwaliteit biedt die zij zoeken, je doelgroep uberhaubt niet weet te vinden of zij niet weten dat ze behoefte hebben aan je product.

Als een van dat laatste het geval is zou mijn advies zijn om eens met een expert naar je salesproces te kijken. Ik snap dat het leuker is om bezig te zijn met lampen en boxen maar in essentie begint het met bedrijven te overtuigen dat jij waarde toe kunt voegen. Sales is meer dan een goed verhaal en een fles wijn of een gladde verkoper. Ik ben er van overtuigd dat niet iedereen een goede verkoper kan worden maar de basis van sales valt te leren en kleine bedrijven veel dingen makkelijk kunnen verbeteren.

Mocht je daar behoefte aan hebben dan kan ik je, per mail, koppelen aan een goede trainer waar ik met mijn bedrijf (software maar wel in deze branch) veel aan heb gehad.
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
2-10-2013 22:06
Ik zal je proberen aan de hand van je tekst wat adviezen en opmerkingen te geven.

Frank76 schreef:

Bovendien kan je via een forum nooit de oprechtheid van adviezen en de persoon erachter zien. Het kan zomaar een concurrent zijn uit de regio die je juist op het verkeerde spoor wil zetten.
dat is wel erg zwart denken.
Je bent er zelf ook altijd nog bij om de raad op te volgen of niet.
Boekhouden doe ik zelf, alleen aangifte niet.
Ook daarmee kan je je flink in de vingers snijden als je de regels niet bijhoud.
Mijn boekhouder kost me ongeveer 1500 euro per jaar, en dan weet ik redelijk zeker dat ik niets mis.
Geen bus
daarmee mis je een flinke aftrekpost....en een aanhanger vind ik heel wat minder profi dan een busje.
Voor offertes, kan je gerust met de luxe wagen erheen, doe ik zelf ook. (ook deze is bij mij van 1999 laugh :D )
Maar in een busje heb je lekker altijd alles bij je om alle voorkomende problemen op te lossen.
Het onderscheiden van de rest doen wij vooral in kwaliteit. Hoge kwaliteit maken we betaalbaar.
En hoe moet de klant dat ruiken?
Iedereen zegt dat ze hoge kwaliteit leveren......
Ik krijg de indruk dat tegenwoordig vooral het uiterlijk telt. Men wil een mooi pand, mooie bus en mooie apparatuur zien.
Klink klare onzin, wat moeten ze dan wel niet van mij denken met mijn langharig tuig uiterlijk en bus van 2001? laugh :D
Netwerken is niet helemaal mijn ding, ben geen gladjakker met mooi verhaal die rotte appels verkoopt voor beste oogst.
Er zijn vele soorten van netwerken
Ik hoor regelmatig dat men exclusieve afspraken heeft met bedrijf X.
De kunst is om dan de zwaktes van dat bedrijf te weten, en daar jouw sterke punten van maken.
(Lees "The Art Of War" eens wink ;) )
Ik heb nu eenmaal geen budget voor luxe uitstapjes, slijmwijntjes en ben ook geen liefhebber van haring, oesters of champagne.
Wat een onzin, ik heb nog nooit en dan ook echt nog nooit een klant moeten omkopen met dit soort zaken.
Klanten die daar gevoelig voor zijn, gaan voor het grootste geschenk en daar wil ik geen eens zaken mee doen.
Een ex baas lang geleden nam dat soort klanten mee naar de Yap Yum, dan heb je een mooi onuitgesproken chantage middel zie hij altijd shut up :X
Onlangs in een besteding (zonder duidelijk bestek betreffende kwaliteit) ging de geluidsinstallatie van een concullega voor minder dan de helft dan onze offerte. Zelfde merk maar duidelijk minder van kwaliteit. Iedere inkoper zou bultjes en jeuk moeten krijgen en weten dat het niet gelijkwaardig is. Glashard toch beweren van wel....
Dan is toch je uitleg niet goed geweest, of ben je to hoog gaan zitten voor die klant.
uurloon laag,
Daar kan je ook te laag mee zitten.
Tot zover wat frustraties.
Pas daar mee op, dat straalt ook bij de klant van je af.
Van de hele bovenstaande tekst van je straalt een verliezer af, geen vechter.
We hebben het allemaal wat moeilijker dan 5 jaar geleden,
maar er liggen ook zat kansen.

Voorbeeldjes dan:
Draadloze microfoons ivm frequenties vervangen is bijvoorbeeld een aardige binnenkomer bij nieuwe en bestaande klanten.
Led verlichting idem dito, veel besparing voor de klant.
Heb er een leuke aanbieding mee en ga er eens de boer mee op.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Je hebt niets te verliezen.

Ook een belangrijke:
Prijs is prijs.
Ga het nooit goedkoper doen als je eerste offerte!
Zodra je daar wat op weggeeft, willen ze nog meer en de volgende keer nog meer enz.
Moet het goedkoper, haal er dan wat uit of vervang iets met een goedkoper apparaat.
En leg dat zeer duidelijk uit aan de klant.

Elke offerte vergezel je van een duidelijke uitleg waarom je voor dat apparaat hebt gekozen.
Op die manier geef je je klant een onderbouwing van de keuzes, hij moet het meestal ook aan een meerdere uitleggen.

Nog eentje die ik altijd in al mijn offertes en mentaliteit hanteer:
Als het niet is zoals de klant wenst, heb ik het fout gedaan of verkeerd begrepen.
De klant draait daar nooit voor op, en betaald pas als het helemaal is zoals hij het wil hebben.
Of te wel: no cure no pay.
en jua, dan heb je er wel eens een lastig geval tussen,
maar als je die dan tevreden krijg, dan heb je er meestal ook wel de meest trouwe klanten van!

Nog eentje:
als er iets bij een klant niet werkt, geeft dat irritatie.
Los het zo snel mogelijk op.
en dan heb ik het over: binnen een paar uur of uiterlijk dagen.

Tja, en zo kan ik wel doorgaan en doorgaan wink ;)
Inmiddels al drie crisissen overleefd, en nu midden in de vierde still going strong happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
3-10-2013 08:08
Dank voor alle reacties.
Puntsgewijze wat reacties.
@Roy:
Als er geen markt is voor de kwaliteit die ik wil leveren, dan wordt het knap lastig vast te houden aan een missie. Onze regio is klein, de klanten letten op de centen en uitbreiden naar Brabant lijkt onmogelijk. Cultuur daar is totaal anders en Brabant zit vol met geluidsboeren.
Het inhuren van trainers is geen optie, die mannen kosten mij minstens 2 maanden eten!
Bovendien is het primaire doel van alle trainers en adviesburo's op dit gebied: mijn geld.
Investeren kan nog op zeer beperkte schaal, maar niet in dit soort zaken. Apparatuur en gereedschap op zeer beperkte schaal, waar nodig, zal het enige zijn.
Op dit moment moeten we leven van spaargeld en dat gaat snel op. Dan wil je geen 1500 euro uitgeven aan een trainer of boekhouder.
Bedrijven overtuigen van kwaliteit is lastig als ze niet eens het gesprek aan willen gaan. Afgelopen jaar heb ik mezelf bij zeer weinig bedrijven mogen presenteren. "We doen al jaren zaken met bedrijf X" en de deur gaat dicht! Als ik nu maar de kans krijg om mezelf en onze activiteiten voor te stellen, daarnaast de kans eens wat te laten zien (ofwel offerte, ofwel demo) dan is het een ander verhaal. Maar men is bang dat een gesprek ook geld kost...

Over kwaliteit:
Onze kwaliteit bestaat uit het met relatief eenvoudige en niet alledaagse oplossingen toch een uitstekend resultaat boeken. De prijs is daardoor relatief laag. Oplossingen die geroemd worden om de klank en de werking, maar er niet supergelikt uitzien.

@Tom:
Boekhoudkundig kan ik me niet voorstellen hoe ik mezelf in de vingers kan snijden. Die 1500 euro verdient iemand niet terug door mijn facturen te maken en bonnen in te boeken.
Voor 250-300 euro wordt mijn Excel boekhouding verwerkt door een administratiekantoor tot een goede aangifte. Daar valt meer niet uit te halen. Tips en adviezen kan ik daar sowieso halen.

Wat kan ik flink aftrekken aan een bus? Er zal eerst iets moeten zijn om vanaf te kunnen trekken... Een bus kost minimaal 5 mille en dan moet je maar afwachten welke ellende van de vorige eigenaar je koopt.
Zakelijk aanschaffen is sowieso niet interessant. We kunnen geen 2 auto's en een bus rijden, dan moet ie ook privé worden gebruikt en de Volvo moet dan weg.
Enige voordeel is de wegenbelasting die flink lager is, maar met een bus moet ik naar de garage, de Volvo kunnen we veel zelf aan doen. En aangezien ik per uur minder verdient dan de garage vraagt....
Zodra de ruimte er is, ga ik zeker op een (prive) bus orienteren, maar op dit moment lukt dat niet.

Langharig tuig is wel jouw handelskenmerk! Evenals het feit dat je al zo lang meeloopt overigens. En velen hier hebben een dergelijk uiterlijk kenmerk, ik niet echt.
Als uiterlijk (van de spullen) dan niet zo belangrijk is, waarom koopt iedereen dan met dikke leningen een boel spullen gloednieuw? Wij kunnen uitstekend een modeshow of theater uitlichten, maar dat doen we niet met LED verlichting of movingheads. Gewoon conventioneel licht. En ja, een oudere spot mist wel eens een klein plekje verf, maar hij doet het nog prima.

Die "omkoping" is absoluut niet mijn stijl, ik denk wij (tom en ik) veel meer op 1 lijn zitten dan in eerste instantie verwacht. Alleen netwerken zonder dat soort praktijken werkt voor mij (nog) niet. Mijn gehele netwerk van mijn vorige werkgever laat me vallen als een baksteen. Geen greintje compassie of enige aanvraag van die kant. Terwijl er genoeg zijn die dat wel zouden kunnen.
En de bedrijven uit de regio die wel aalgladde dealtjes maken, die stikken van het werk!
Misschien ben ik gewoon te ongeduldig, maar mijn portomonnee dwingt dit af.

Die frustraties zijn de reden om liefst in persoon te praten en niet via het forum (wat ik nu toch doe), die laat ik zeker niet aan de klant zien, ik blijf vol enthousiasme en gedrevenheid aan de slag gaan. Maar aan de achterkant wordt ik wel eens wat moedeloos.

Draadloos:
ik heb 1500 mensen aangeschreven ivm de frequentie problematiek. 0,0 opdrachten of zelfs maar aanvragen. Mensen lopen met de info naar hun eigen leverancier, als ze uberhaubt al wat doen.

We hebben een open dag gehad, van de 500 genodigden kwam er slechst 1 echte klant. Daaruit is overigens wel een opdracht gekomen. Geen maand werk, maar toch erg leuk.

Offerte's vergezellen van uitleg doe ik ook, maar je moet wel de kans krijgen die te maken. Daarnaast onlangs een besteding gehad, waarbij maar 1 criterium geld: prijs!
Daar ben ik kwalitatief op een iets andere manier ingestapt dan ik het liefst zou willen. Maar anders leg je het af tegen de concurrentie. Zeker als nieuwtje.

Betalingen: Nooit 100% als het niet werkt, maar dat doet geen enkele klant. Wel vind ik het niet meer dan normaal dat als er een kapitaal aan spullen is geleverd, men toch een aanbetaling doet.

Problemen oplossen: idem als bij Tom, zo snel mogelijk! Service gerichtheid ten top.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
3-10-2013 12:55
Hallo,

Ik permitteer mij even een reactie te geven. (Voor de duidelijkheid, ik ben zelf niet professioneel met licht en geluid bezig, maar hobbymatig - en stop er binnenkort ook definitief mee door privé (2 kindjes) en werkcombinatie).

Ik lees in je reacties dat je kiest voor kwaliteit. Dat je daardoor niet voldoende omzet hebt en dat je zelf vaak weet dat het in je buurt (lees: de aanbesteding) uitsluitend om de prijs te doen is.

Vanuit het ondernemerschap zou ik dan volgende stappen durven zetten:

- Differentiëren: ook goedkope installaties (goedkoop) aanbieden om je verhoopte omzet te krijgen. Daarnaast ook voor je gekende klanten de kwaliteitsvolle materialen blijven aanbieden.
En tussen beide productgroepen ook duidelijk het onderscheid aangeven. Zo maak je ook kans om die opdrachten waar uitsluitend de prijs speelt binnen te halen (en die klant daarna te overtuigen van het nut van kwaliteit). Want als de klant niet eenmaal voor je kiest, zal hij je nooit leren kennen en krijg je ook nooit de kans om je te bewijzen.

- Profileren op je kwaliteitsmateriaal, zodat de klant ook duidelijk weet waarom dit het beste is (en er ook iets meer voor zal moeten betalen). De klant moet duidelijk weten waarom hij best iets meer betaald en wat hij ervoor in de plaats krijgt.
Excuseer me de bemerking, maar ik las in je reacties dat een spot wel degelijk zijn werk nog doet, ondanks dat er een plek op zit (of een deuk, of...). Als je je profileert met kwaliteit zal ook dit in orde moeten zijn, want die plek is wel wat de klant in eerste instantie ziet...
Dus je materiaal verzorgen en ook een duidelijke meerwaarde creëren met dit materiaal.

Algemene conclusie en tendens: door de crisis wordt er meer dan anders de kaart van de kostprijs getrokken. Het segment van de kwaliteit vermindert drastisch (zie ik ook in mijn eigen professionele omgeving: HR dienstensector). Als bedrijf wordt het dan zaak om je daaraan aan te passen, of hopen dat het snel voorbijwaait en je nog even kan overleven op je reserves en verminderd klantenbestand.
Maar geloof mij: de effecten (bezorgdheid van de mensen om extra's uit te geven) zullen nog een tijdje aanhouden, ook als we al even uit de 'officiële' crisis uit zullen zijn. Mensen zullen nog lang waak- en spaarzaam blijven
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
3-10-2013 16:48

Timothy schreef:

Dus je materiaal verzorgen en ook een duidelijke meerwaarde creëren met dit materiaal.
Dat klinkt toch als: zorg maar dat je met nieuw aankomt...
Verzorgd is het zeker, technisch 150% in orde, maar het is wel zichtbaar gedateerd en gebruikt.

Voor de rest overigens een bruikbare bijdrage.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
3-10-2013 17:20
Sommige klanten geven ook de voorkeur aan een nieuw, fris bedrijf met juist nieuwe producten. Op deze manier onderscheid een bedrijf zich van een ander.

In deze regio werden de kermissen etc. eerst door veel verschillende bedrijven gedaan. Echter was een bedrijf zo slim om zich te onderscheiden van de rest door middel van nieuwe apparatuur, zoals Showtec Expressions en diverse special effects. Hij doet nu vrijwel alle kermissen in de regio!

Wanneer je een nieuwkomer bent, moet je jezelf onderscheiden van de rest. Een klant heeft namelijk niet zomaar vertrouwen in ieder bedrijf. Bied dit de eerste tijden voor een zacht prijsje aan en de klanten komen vanzelf. Naarmate je meerdere klussen doet, ziet de klant vanzelf het voordeel in van de samenwerking met jou, waarna je verder kan nadenken over je eigen prijs.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)