Forum > PC related Forum

Muziek rippen

(81 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2013 13:13

Frank76 schreef:

edit, FLAC doe ik niks mee, waarom zou dat noodzakelijk zijn voor in de auto? Ook daar voldoet MP3 op USB of CD prima.
Ik zie dat mijn ASCII zo waardeloos geschreven is dat deze onmogelijk goed geïnterpreteerd kan worden. Mijn excuus daarvoor.

...

Geval is namelijk dat ik helemaal niet schreef dat FLAC bedoeld zou moeten zijn voor in de Auto. Wat ik wel schreef is dat het BIJVOORBEELD handig kan zijn een converter (zoals de converter die gratis bij dBpoweramp zit) te hebben die BIJVOORBEELD in batch BIJVOORBEELD lossless nummers om kan zetten naar BIJVOORBEELD MP3 zodat deze BIJVOORBEELD in de auto gedraaid kunnen worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
3-6-2013 16:16
zou dat dan BIJVOORBEELD ook op een BIJVOORBEELD USB stick kunnen? wink ;) laugh :D laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2013 20:26
Nee, onmogelijk! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
4-6-2013 22:08

Tom schreef:

grappig dat een hoop dj's denken dat je met een gewoon I-tunes of misschien ook wel Spotivy abonnement denken dat ze legaal optreden....
Gaat over streamen van muziek... streamen via iTunes is er (in ieder geval in Nederland) nog niet.

Ooit eens geroepen dat ik met EAC werkte in dit topic, dat is nu dbPoweramp geworden. Even goed instellen met albums en verzamelaars en bestandnamen, maar werkt nu perfect. Iedere cd wordt gelijk in 2 varianten opgeslagen, een FLAC als lossless archief en een hoge kwaliteit MP3 om te draaien.

Ding haalt z'n info uit 4 databases en afbeeldingen eventueel van het internetz. Dus zijn alle cdtjes ook netjes van afbeelding voorzien :)

Nadeeltje, mocht alles opnieuw rippen. :/
vaj-ta-lie-tie
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
24-1-2015 14:55
Ik heb hier nog een stapel Cd's liggen, waarvan ik geen tracklist kan vinden in de grote databases als Freedb, discogs, enzo. Maar vaak kan ik wel de tracklist vinden op internet.

Is er een makkelijke manier om van één lap tekst met de nummerinfo te converteren naar de ID3tags van m'n MP3's?
Tags bewerken doe ik overigens met Mp3Tag, maar een functie om een lijstje van internet (of van het kladblok) om te zetten in tags heb ik nog niet gevonden. Misschien met andere programma's?
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
25-1-2015 14:06
Ik gebruik zelf altijd TagScanner voor het (Re-)organiseren van mijn Tags. Zojuist even gekeken en daar zit onder het TAG processor gedeelte een optie "Tekstbestand naar TAG", naast de opties om Tags van internet of bestandsnaam af te laten leiden. Zelf heb ik deze functie nooit getest, maar het lijkt erop dat dit doet wat jij zoekt!
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
1-3-2015 23:11
Bijna vergeten nog even te reageren, maar dank dank voor de tip. Dit was inderdaad wat ik zocht. CD tracklist googlen, kopieren naar kladblok, vervolgens opslaan en importeren. Je moet even handigheid krijgen in de converteercodes, maar dan werkt het ook als een tierelier. Erg prettig dat je eerst een voorbeeld van je geconverteerde tracklist kan oproepen (die je gehele tracklist toont) alvorens je de tags daadwerkelijk wijzigt.

Overigens vind ik Tagscanner in het algemeen een stuk beter uitgedacht / met meer handige functies dan Mp3Tag. Zo vind ik het wel prettig als het hoofdlettergebruik in alle duizenden mp3's hetzelfde is. Met Tagscanner was dat wel erg makkelijk te doen. Gehele schijf/map selecteren, en de waardes instellen, en klaar in 10 minuten ofzo.

Ik nu bijna klaar om eindelijk de overstap te maken naar volledig digitaal draaien. De laatste jaren had ik een gedeelte (bv. de Hitzone cd's die ik bezit) gedownload en met database op een stickie en de rest gewoon in de CD-koffer. Tegen klantjes roemde ik de nostalgische 'touch' van mijn CD-collectie, maar ik voelde me hopeloos ouderwets.. Ik was de afgelopen jaren gewoon te lui / zag er tegenop om al die cd's door de computer te halen. Gelukkig heb ik een PC staan die geen kick geeft als je onder het film kijken, internetten e.d. een Cdtje ript. Dat was bij mij 5 jaar geleden ook wel anders.

Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig geworden welke dj's er nog met cd's draaien. Ik ken er hier in de buurt in ieder geval al 2, dus dat doet me vermoeden dat die groep 'ouderwetsen' nog best groot is.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
2-3-2015 07:35
+1.
Hoewel ik ook een laptop met Traktor meeneem.
Vaak begin van de avond digitaal, evenals verzoekjes. Als het feest losbarst pak ik op pure intuitie de cd en knal het juiste nummer erin.
Overigens digitaliseer ik alles met AudioGrabber. Nadeel is dat ze laat de tags kennen (Hitzone 72 kent ie nog niet).
Ik heb de gekke gewoonte dat als ik betaal voor muziek, ik ook een schijfje in handen wil hebben.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-3-2015 10:46
En dat je voor dat schijfje 5 euro extra betaalt interesseert je niet?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
2-3-2015 11:12
hier nog zo eentje die graag een schijfje in handen heeft (al draai ik voornamenlijk digitaal).
Waarom:
* ik kan zelf keuzes maken hoe ik de nummers digitaliseer en tot mp3 maak. Vind ik een prettig idee.
* als ik ooit beslis bijv. alleen nog met flac te willen werken heb ik zelf al mn bronmateriaal
* toch dat gevoel.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)