Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 265 van 289)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
8-12-2011 17:29
250EUR ex BTW voor zo een set is, als ik eerlijk mag zijn, belachelijk weinig. Zelfs in Dry Hire is het niet veel. Als je nu alleen Behringer prullaria zou plaatsen kan ik er nog inkomen, maar een losse geluidstechnieker kost normaal al 100-150EUR als hij iet of wat zijn vak kent.
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
8-12-2011 18:17
moet hierin bombes wel gelijk geven.
250 ex is gezien de hoeveelheid en de transport eigenlijk heel weinig.

Natuurlijk begrijp ik ook dat je beter iets dan niets kan verdienen maar mij lijkt 400 euro ex normaliter een bodemprijs voor dit soort setjes, zonder bediening maar incl transport.

Moet daar wel aan toevoegen dat ik eigenlijk nooit in kroegen sta te werken. Vaak kwam ik er niet uit met de kroegeigenaren over de prijs laugh :D En ken die markt dus niet zo heel goed.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
8-12-2011 18:25

knorrepot schreef:

Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)
Offtopic:

Ik heb Casper al een tijdje niet meer gesproken, maar is dit tegenwoordig officieel een bedrijf? Of zit ik aan de verkeerde personen te denken?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
8-12-2011 19:06

Dj pacific schreef:

knorrepot schreef:

Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)
Offtopic:

Ik heb Casper al een tijdje niet meer gesproken, maar is dit tegenwoordig officieel een bedrijf? Of zit ik aan de verkeerde personen te denken?
Als het de casper is die als hoofdmerk HK audio voert heb je de goede voor je.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
8-12-2011 19:10

bomdes schreef:

250EUR ex BTW voor zo een set is, als ik eerlijk mag zijn, belachelijk weinig. Zelfs in Dry Hire is het niet veel. Als je nu alleen Behringer prullaria zou plaatsen kan ik er nog inkomen, maar een losse geluidstechnieker kost normaal al 100-150EUR als hij iet of wat zijn vak kent.
400 euro ex plus de kosten vsb een band kan een gemiddelde kroegbaas al niet eens opbrengen voor een avondje! Let wel, transport is alleen in eigen dorp, daarbuiten komt er transportkosten bij.

Dit is alleen huur apparatuur he, ex BTW ex bediening
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-12-2011 19:10

Dj pacific schreef:

knorrepot schreef:

Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)
Offtopic:

Ik heb Casper al een tijdje niet meer gesproken, maar is dit tegenwoordig officieel een bedrijf? Of zit ik aan de verkeerde personen te denken?
Volgens mij nog steeds niet.. tenminste ik weet niet beter als dat zij het tegen hobby tarieven doen en ook voor de hobby doen.
@knorrepot: 250 euro voor zn setje is in mijn ogen ook aardig laag! Ik neem gewoon aan dat het via the Borck gaat?
Ik had het idd tegen koenG, hij heeft afgelopen zomer een stel basskasten van mij overgenomen en wilde er zelf wat mee knutselen!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-12-2011 19:10

Dj pacific schreef:

knorrepot schreef:

Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)
Offtopic:

Ik heb Casper al een tijdje niet meer gesproken, maar is dit tegenwoordig officieel een bedrijf? Of zit ik aan de verkeerde personen te denken?
Volgens mij nog steeds niet.. tenminste ik weet niet beter als dat zij het tegen hobby tarieven doen en ook voor de hobby doen.
@knorrepot: 250 euro voor zn setje is in mijn ogen ook aardig laag! Ik neem gewoon aan dat het via the Borck gaat?
Ik had het idd tegen koenG, hij heeft afgelopen zomer een stel basskasten van mij overgenomen en wilde er zelf wat mee knutselen!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
8-12-2011 20:09

Watt-Xtra schreef:

Dj pacific schreef:

knorrepot schreef:

Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)
Offtopic:

Ik heb Casper al een tijdje niet meer gesproken, maar is dit tegenwoordig officieel een bedrijf? Of zit ik aan de verkeerde personen te denken?
Volgens mij nog steeds niet.. tenminste ik weet niet beter als dat zij het tegen hobby tarieven doen en ook voor de hobby doen.
@knorrepot: 250 euro voor zn setje is in mijn ogen ook aardig laag! Ik neem gewoon aan dat het via the Borck gaat?
Ik had het idd tegen koenG, hij heeft afgelopen zomer een stel basskasten van mij overgenomen en wilde er zelf wat mee knutselen!
Ja gewoon via hennie. Practisch al mijn werk gaat via hem.
Al ben ik zo langzaamhand zelf wat dingetjes aan het aanschaffen etc.. maar dat ter zijne.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1593
8-12-2011 20:21
Mijn ervaring:
Reken maar niet dat cafebazen veel meer dan 250ex neerleggen voor geluid: ze moeten al behoorlijk wat omzet draaien om uberhaupt uit de kosten te komen... 250+band=500...800=heel veel bier.
Alleen bij besloten feesten, waar de rekening betaald wordt door iemand die een leuk feestje wil, kun je een commerciele winst marge hanteren.
't is maar een hobby...
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
8-12-2011 20:38

PvG schreef:

Mijn ervaring:
Reken maar niet dat cafebazen veel meer dan 250ex neerleggen voor geluid: ze moeten al behoorlijk wat omzet draaien om uberhaupt uit de kosten te komen... 250+band=500...800=heel veel bier.
Alleen bij besloten feesten, waar de rekening betaald wordt door iemand die een leuk feestje wil, kun je een commerciele winst marge hanteren.
He he, eindelijk iemand die ook eens rieël denkt haha!
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)