Forum > Algemeen Forum

Verhuur managment software

(56 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
4-10-2011 13:22

dj-bart schreef:

99.5% online time komt neer op bijna 44 uur per jaar. Das best wel veel als je afhankelijk bent van een systeem. IS het misschien een idee om over te stappen naar een provider die 99.9% online garandeerd? Dat zou dan neer komen op minder dan 9 uur per jaar.
Goed punt. Het is geen geheim dat onze hosting en hardwarebeheer verzorgd wordt door Transip. Geen budgethoster dus maar een professionele partij met eigen goed doordacht en redundant datacentrum met een uptime van 100% in de praktijk. Onze hoster garandeerd dus wel degelijk een uptime van 99,9% maar uptime is meer dan een werkende server en verbinding dus wij hielden graag nog even een slag om de arm.

Ik ben het wel met jullie eens dat een 99,9% uptime wenselijk is en ik zal komende week eens overleggen wat de mogelijkheden zijn.

dj-bart schreef:

Ik vraag me wel af wat andere bedrijven gebruiken. Vroeger was het inderdaad wel veel RMS, maar wat ik veel zie is dat zowel kleine als grote bedrijven steeds vaker zelf iets laten ontwikkelen. 1200 euro per jaar is best wel een behoorlijk bedrag. Vooral als je op lange termijn gaat denken.
Gelukkig ben je voor een jaarabonnement bij Rentman dan ook lang geen 1200 euro kwijt.
Over het zelf ontwikkelen van een systeem is het al eens gegaan in dit topic. Het is duur, vaak wordt de hoeveelheid werk onderschat, heb je een lange aanloopperiode met een niet volledig of naar wens funcionerend systeem, is het vantevoren niet helemaal duidelijk wat je krijgt, heb je er zelf toch een hoop werk mee en betaal je per maand nog steeds voor je server en hosting. Ik denk dat maatwerk alleen loont als de bestaande pakketten niet voldoende opties hebben. Hoe hebben jullie dit ervaren?
Maar dat is MIJN mening...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
4-10-2011 15:12
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik denk dat het een mooi pakket is. Heb denk ik alleen de uiitleg niet goed begrepen, ik dacht dat de sms berichtje noodzakelijk waren. Bovendien is 1000 mb niet heel veel als je ook bouwtekeningen e.d gaat opslaan. (hoewel je deze ook kan verwijderen na de klus en ze kan opslaan op je hd.)

Als je nog geen goed systeem hebt kan dit een goede oplossing zijn, persoonlijk ken ik alleen rms, maar dit gaf zoveel problemen dat wij daar van afgestapt zijn en over zijn gegaan op een eigen systeem.
Joostt3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 28
5-10-2011 15:29
Blijkbaar is dit een 'hot topic'...

Gisteren kreeg ik een mailtje van een zekere Laura die als afstudeeropdracht een onderzoek doet naar het gebruik van software bij verhuurbedrijven in onze branche, in samenwerking met een webdesign bureau. Of ik daarover een enquete in wilde vullen.

Zijn er meer mensen die dit verzoek gekregen hebben?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-10-2011 16:34
Hier ook gekregen inderdaad ...

joostt3 schreef:

Blijkbaar is dit een 'hot topic'...

Gisteren kreeg ik een mailtje van een zekere Laura die als afstudeeropdracht een onderzoek doet naar het gebruik van software bij verhuurbedrijven in onze branche, in samenwerking met een webdesign bureau. Of ik daarover een enquete in wilde vullen.

Zijn er meer mensen die dit verzoek gekregen hebben?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
5-10-2011 20:37
Hier ook gehad..

Zo te zien wil het desbetreffende bedrijf zich wat verder toe gaan leggen op verhuur gerelateerde software/ web-based oplossingen.
Focus on the customer and the rest will follow.
VanhaperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2010
Laatste: 14-10-2011
Berichten: 2
14-10-2011 11:01
Binnen enkele maanden zal het nieuwe verhuur management pakket Rental Dynamics beschikbaar komen (www.rentaldynamics.nl). Wellicht vooral een interessante oplossing voor de SnelStart gebruikers onder jullie (synchronisatie mogelijkheid).
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
11-7-2012 17:41
Om dit topic even een kick te geven...

We hebben vorig jaar het RMS pakket aangeschaft. Hier zijn we erg snel op terug gekomen: De interface is niet gebruiksvriendelijk, de support is erg traag en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Na dit topic gelezen te hebben hebben we via de site van Rentman een demo aangevraagd en binnen 1 uur hadden we al toegang tot onze eigen demo versie. Na een paar dagen van testen heeft Roy een nette en duidelijke presentatie op lokatie gegeven over Rentman en hebben we meteen besloten om Rentman aan te schaffen.
Erg plezierig is de gebruiksvriendelijkheid van de software, de mate van snelle communicatie met Rentman, de maandelijkse kosten en de online opslag van de gegevens.

Ook staat Rentman open voor tips en verbeteringen van het pakket beter af te stemmen op de wens van de klant. Een groot compliment aldus ons.

Zodra we meer ervaring hebben met Rentman zullen we dit tzt posten.
Nieuwe website online!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
17-10-2012 18:09
Aangezien ik dagelijks met Rentman werk op het moment zal ik ook mijn ervaringen eens posten.

De software is zeer gebruiksvriendelijk en zit logisch in elkaar, ik ben er begin augustus mee aan de slag gegaan en heb weinig tot geen moeite gehad om het programma te leren kennen.
Personeel is goed in te delen in categorieën en de zoekfunctie werkt prima op de zoektermen die jezelf kan ingeven.

Ook de snelle reactie bij problemen en het mee willen denken aan oplossingen bevalt erg goed. Wij hebben al een aantal suggesties gedaan die door Roy snel worden doorgevoerd.

Al met al erg tevreden over de software, werkt logisch en snel en is ook voor het personeel snel makkelijk te gebruiken.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
15-4-2014 11:30
Hallo,

Even een flinke kick.

Heb net de demo van Rentman aangevraagd.
Binnen 10 minuten netjes de inlog voor de demo gekregen.

Eerste indruk, ziet er al een stuk overzichtelijker (en logischer) uit dan RMS.
Er is al een gevulde database, alleen zonde dat je niet twee databases naaste elkaar kan hebben.
Je kan wel een lege database aanmaken, maar dan word de "gevulde" verwijderd.
Zou fijn zijn als er de mogelijkheid was om ze beide naast elkaar te draaien.
Vooral in het begin, om zo een steeds een voorbeeld te hebben als je een nieuw item aanmaakt.

@Cyberdance: werk je nog steeds met RMS of ben je inmiddels overgestapt op een ander (on-line) programma?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-4-2014 12:38
@Webbie: Ik heb Roy indertijd naar aanleiding van dit topic over de vloer gehad. RentMan stond toen nog in de kinderschoenen als je het vergelijkt met nu dus ik heb hem toen een redelijke waslijst aan functies voorgelegd die ik nodig had of handig vond.

Ik denk dat een maand later de voor mij belangrijkste geïmplementeerd waren en toen ben ik direct ovegestapt van RMS naar Rentman. Als ik de lijst nu zo terugkijk denk ik dat sinds de laatste update de meeste items die op die lijst stonden inmiddels aardig beschikbaar zijn, ook de items die indertijd nog als niet nodig voor het grote publiek of niet handig werden beschouwd sneaky :V

Ik kom met regelmaat nog wel dingen tegen waarvan ik zeg dat kan anders en bugs zal je altijd blijven houden maar over het algemeen wordt daar vrij snel op ingespeeld. Ook hier geldt dat de meeste suggesties één of enkele updates later (al dan niet met een extra reminder razz :p ) wel geïmplementeerd zijn. De écht serieuze issues worden gewoon snel opgelost. Iets waar RMS nog wat van kan leren.

Wellicht ook nuttig om te vermelden is dat RentMan hier gebruikt wordt voor zowel (kleine) verhuur aan particulieren, verhuur aan collegabedrijven als grote projecten met materiaallijsten van 10 pagina's of meer.
Onlangs heeft de kleine verhuur door overname van de activiteiten van een collega een redelijke boost gekregen en dan ga je toch op zoek naar efficiënter gebruik van een verhuurprogramma, naast het feit dat de aanpak een stuk anders is dan bij grote projecten. Ook suggesties die hierin gedaan zijn worden netjes opgepakt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)