Forum > Algemeen Forum

Verhuur managment software

(56 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
28-9-2011 16:32
Laat dat nou het enige woord zijn dat ik zelf heb aangepast, de bouwer had hier "testimonials" neergezet... Bedankt voor de tip, ik ga weer terug naar mijn leest wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
28-9-2011 17:10
Ziet er erg gaaf uit! En alle benodigde onderdelen aanwezig. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant moet ik zeggen. Is het niet rendabeler om een product aan te schaffen dat éénmalig geld kost?
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
28-9-2011 17:24
Dat sommetje kun je voor jezelf maken. Vergeet niet dat je voor de meeste pakketten naast een eenmalig bedrag ook nog elke maand voor de service of support mag betalen. Ik denk dat Rentman dan zeer compentatief geprijst is, zeker als je dan ook nog eens in acht neemt dat je geen server hoeft aan te schaffen, geen licentiekosten betaald voor de tweede + derde computer etc, etc.

Ik hoor verder van klanten dat ze nu een paar uur per week minder kwijt zijn met het maken van offertes en omdat ze medewerkers/freelancers niet meer hoeven nabellen met (gewijzigde) info van klussen dan voorheen. Tel je jezelf een realistisch uurtarief dan verdien je het zo al makkelijk terug.
Maar dat is MIJN mening...
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
1-10-2011 20:30
Ziet er erg netjes uit, ik blijf erbij dat de prijs voor mij sowieso nu nog te hoog zou zijn.
Ik werk momenteel met een excel sheet die ik door middel van VBA heb uitgebreid, ik moet eerlijk zeggen dat deze prima werkt voor mij!

Met VBA en een koppeling met je Mysql-database, kun je ook al erg ver komen.

Overigens kan het zijn dat ik me binnenkort eens ga melden voor een proefperiode;)
Focus on the customer and the rest will follow.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-10-2011 21:23

Marc Ebbers schreef:

Ziet er erg netjes uit, ik blijf erbij dat de prijs voor mij sowieso nu nog te hoog zou zijn.
Ik denk ook niet (met alle respect, echt happy :) ) dat de grootte van jouw bedrijf onder de directe doelgroep valt. Een Verhuur Management Systeem loont volgens mij toch echt pas als je dagelijks een aantal klussen hebt met verschillende ritjes etc.
Ik werk momenteel met een excel sheet die ik door middel van VBA heb uitgebreid, ik moet eerlijk zeggen dat deze prima werkt voor mij!

Met VBA en een koppeling met je Mysql-database, kun je ook al erg ver komen.
Begrijpelijk, maar reken eens uit hoeveel tijd je dat maken heeft gekost / gaat kosten aan onderhoud de komende tijd?
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
1-10-2011 23:16
99.5% online time komt neer op bijna 44 uur per jaar. Das best wel veel als je afhankelijk bent van een systeem. IS het misschien een idee om over te stappen naar een provider die 99.9% online garandeerd? Dat zou dan neer komen op minder dan 9 uur per jaar.
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
2-10-2011 02:00
Ik neem aan dat er eventueel een mogelijkheid is om het systeem te (laten) hosten op een server met 99,9% uptime. Maar hoe zit het met de uptime van de gebruiker? Het lijkt me wel zo handig om ook offline je eigen systeem in te kunnen. Dan maar niet real-time, het is toch wel lekker om paklijsten, voorraadbestanden, offertes, facturen, enz. te kunnen inzien, ook als op wat voor manier dan ook geen internetverbinding beschikbaar is.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-10-2011 02:14

dj-bart schreef:

99.5% online time komt neer op bijna 44 uur per jaar. Das best wel veel als je afhankelijk bent van een systeem. IS het misschien een idee om over te stappen naar een provider die 99.9% online garandeerd? Dat zou dan neer komen op minder dan 9 uur per jaar.
Uiteindelijk kan iedereen garanderen wat ie wil, maar als het spul down gaat gaat het down. Vaak wel met compensatie als de beloofde garantie niet gehaald wordt maar dat staat niet in verhouding met het probleem wat je hebt als je op klus moet en je weet niet wat je mee moet nemen laugh :D

Feit is wel dat als je ergens zakelijk afhankelijk van bent (of dat nou SAAS of een webshop oid is), 99.9% wel een beetje standaard is. Dat is wat ik zelf ook garandeer bij de Pro hosting accounts. Stiekum is 9 u per jaar alsnog redelijk wat. De laagste jaarscore die ik gehaald heb is 99.977%.
Uiteindelijk is alles mogelijk, het is maar wat je ervoor over hebt.

Maar als ik zo eens ff snuffel bij SIDN registrar site en wat traceroutes doe zit rentman best wel OK.

Jeroenstap schreef:

Ik neem aan dat er eventueel een mogelijkheid is om het systeem te (laten) hosten op een server met 99,9% uptime. Maar hoe zit het met de uptime van de gebruiker? Het lijkt me wel zo handig om ook offline je eigen systeem in te kunnen. Dan maar niet real-time, het is toch wel lekker om paklijsten, voorraadbestanden, offertes, facturen, enz. te kunnen inzien, ook als op wat voor manier dan ook geen internetverbinding beschikbaar is.
Tegenwoordig is er natuurlijk altijd wel op een of andere manier internet te fixen. Denk aan 3G etc.
Ieder systeem heeft zn voor en nadelen. Een server op kantoor is ook niet heilig. Als ie stuk gaat is het vaak al stress ivm geen spare onderdelen op locatie. Backups, als ze al gemaakt worden liggen vaak gewoon in hetzelfde pand of restoren wordt nooit getest etc.

Ik draai RMS sinds een aantal jaar online via Remote-App waarbij er wel dagelijks een backup van de database naar kantoor wordt gemaakt en alle PDF bestanden live gerepliceerd worden voor als er écht nood aan de man is maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit nodig gehad. Hier thuis in Lanaken heb ik 2 internetverbindingen (DSL met kabel als backup) maar als er vervolgens een graafmachine langskomt en wat kabeltjes overtrekt op een ongelukkige plek op straat zit je alsnog zonder. Toen heb ik me gewoon kunnen redden met 3G via telefoon aanslingeren wanneer nodig.

Voor mij 1 grote reden om RMS "online" te gooien is dat je er overal bijkan. Ik heb al redelijk wat verbaasde gezichten gezien bij het openen van RMS op de ipad laugh :D

Een lokale versie ernaast draaien geeft wel een geruster gevoel, maar nu ik zo even teruglees in dit topic kan dat met rentman dus ook.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
2-10-2011 02:57
Het gaat ook niet zozeer om de nummers maar meer om de marketing. In praktijk zal het offline probleem helemaal niet zo'n probleem zijn, want met gezond evrstand en goede planning kun je nog steeds je klus uitvoeren als het systeem eens een keer offline gaat. Je print je pakbonnen immers toch uit of slaat ze op op je telefoon/tablet.
Dus als het kan zou ik zeker kijken of het mogelijk is en of het financieel interessant is.

Wij werken zelf met een zelfgeschreven online systeem, wat als voordeel heeft dat je het zo kan maken als je zelf wilt. Je moet echter dan wel de energie, kennis en ervaring hebben om dat te maken.

Ik vraag me wel af wat andere bedrijven gebruiken. Vroeger was het inderdaad wel veel RMS, maar wat ik veel zie is dat zowel kleine als grote bedrijven steeds vaker zelf iets laten ontwikkelen. 1200 euro per jaar is best wel een behoorlijk bedrag. Vooral als je op lange termijn gaat denken.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-10-2011 23:08

JeroenVDV schreef:

Marc Ebbers schreef:

Ziet er erg netjes uit, ik blijf erbij dat de prijs voor mij sowieso nu nog te hoog zou zijn.
Ik denk ook niet (met alle respect, echt happy :) ) dat de grootte van jouw bedrijf onder de directe doelgroep valt. Een Verhuur Management Systeem loont volgens mij toch echt pas als je dagelijks een aantal klussen hebt met verschillende ritjes etc.
Ik werk momenteel met een excel sheet die ik door middel van VBA heb uitgebreid, ik moet eerlijk zeggen dat deze prima werkt voor mij!

Met VBA en een koppeling met je Mysql-database, kun je ook al erg ver komen.
Begrijpelijk, maar reken eens uit hoeveel tijd je dat maken heeft gekost / gaat kosten aan onderhoud de komende tijd?
Daar heb je uiteraard volledig gelijk in, zoals ik ook al in het andere topic aangaf ben ik van plan om gewoon 40 uur voor een baas te gaan werken in een branche waar ik ook voor gestudeerd heb. Klopt het heeft veel tijd gekost en dat kost het nog steeds, maar het voordeel is dat je het precies zo maakt als dat jij het graag wilt hebben ;)
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)