Forum > Algemeen Forum

Zogenaamd bestelde advertenties

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 108
2-11-2010 18:12
Ik heb gemerkt dat veel telefonische spam afkomstig is van het adresbestand van de KvK.
Standaard staat er een [x] bij 'mjn gegevens zijn opvraagbaar voor commerciele doeleinden.' Dit kun je middels 1 telefoontje recht laten zetten bij de KvK.
Bij mij zijn toen dergelijke telefoontjes enorm afgenomen.
Think Different ..
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
3-11-2010 12:49

Tom schreef:

In eerste instantie kap ik dit soort gesprekken altijd snel af.
En als je twijfelt stel je de volgende vragen:

Waar belt u voor?
Probeerd u mij iets verkopen?
Wat is u naam?
Wat is de naam en het adres en telefoonnummer van uw bedrijf?

Meestal ben je dan snel klaar laugh :D
Kan ik me inderdaad voorstellen. Zo happig zijn ze niet op het verstrekken van dat soort gegevens natuurlijk. Het gebeurt me ook héél zelden dat ze met een zichtbaar nummer bellen...

Greendiek schreef:

Hou hier alleen rekening mee:
Er kan maximaal 6 weken voorbij gaan voordat uw aanmelding in alle bellijsten is doorgevoerd.
Ik had me al een tijd aangemeld, maar nog niet alles aangevinkt. Die paar weken red ik nog wel wink ;)

hugovanmeijeren schreef:

De website waarnaar je verwijst heeft als titel: "Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument"...
Ik vraag me af of deze regels ook voor bedrijven gelden...

Groeten Hugo
Eenmanszaak valt hier onder consument, en dat ben ik!

joepurlings schreef:

Je kunt natuurlijk wel (ook zakelijk tegenwoordig) een klacht indienen op spamklacht.nl.

Ik heb enkele tientallen klachten ingediend tegen Dell, en uiteindelijk is het toch iemand gelukt me uit te schijven voor hun nieuwszwik happy :)
Zit wat in en kan ook wel inderdaad. Maar dan moet ik wel wat gegevens hebben, en dit gaat vaak zo anoniem (de naam van het blaadje wordt kort genoemd, en verder, u helpt hiermee... blablabla). Als je die hebt zou je het inderdaad kunnen proberen!

kaos schreef:

Ik heb gemerkt dat veel telefonische spam afkomstig is van het adresbestand van de KvK.
Standaard staat er een [x] bij 'mjn gegevens zijn opvraagbaar voor commerciele doeleinden.' Dit kun je middels 1 telefoontje recht laten zetten bij de KvK.
Bij mij zijn toen dergelijke telefoontjes enorm afgenomen.
Thanks Bas! Zou inderdaad bij mij ook wel eens het geval kunnen zijn, zal ze eens bellen vandaag!

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga ermee aan de slag en hopelijk wordt het dan iets rustiger hier laugh :D
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
6-11-2010 15:55
Ik heb ook ooit een 'zogenaamd bestelde advertentie' per post thuis gestuurd gekregen.

Het ging hierbij om een vermelding in de Gouden Gids die ik zou hebben aangevraagd, met een accept giro van 479,00 euro erbij. Het lijkt helemaal op een factuur die je dient te betalen, maar achterop in hele kleine lettertjes staat er een heel verhaal met daartussen: 'Dit is een aanbieding, dit is geen factuur'.
Verhuur & verkoop van special effects
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
7-11-2010 23:42

Get-Right schreef:

Ik heb ook ooit een 'zogenaamd bestelde advertentie' per post thuis gestuurd gekregen.

Het ging hierbij om een vermelding in de Gouden Gids die ik zou hebben aangevraagd, met een accept giro van 479,00 euro erbij. Het lijkt helemaal op een factuur die je dient te betalen, maar achterop in hele kleine lettertjes staat er een heel verhaal met daartussen: 'Dit is een aanbieding, dit is geen factuur'.
Ja, die dingen ken ik inderdaad ook wel, ook wel gehad van telefoongids look-a-like bedrijven.
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
21-11-2010 16:31
Zo heb je ook de bedrijvenindex.nl, bedrijfsgids.nl en noem ze maar op telefoontjes.
Of ze vragen om een plaatsing, of ze hebben het over verlenging van de advertentie...
vaj-ta-lie-tie
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
22-11-2010 18:27

Roeltje schreef:

Zo heb je ook de bedrijvenindex.nl, bedrijfsgids.nl en noem ze maar op telefoontjes.
Of ze vragen om een plaatsing, of ze hebben het over verlenging van de advertentie...
Hoeveel mensen trappen er nou daadwerkelijk nog in zo'n "verlengactie"? Ben ik altijd zó benieuwd naar...
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
22-11-2010 21:30
één per dag is genoeg om lekker van te kunnen leven.............
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
22-11-2010 22:04
1 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 23-11-2010 09:40
Op de een of andere manier komen al deze malafide bedrijfjes veelal bij ons uit de buurt... Wat ik nog de meest verneukeratieve manier van handelen is, dat ze een telefoongesprek met je aanknopen, met bijvoorbeeld de simpele vraag of je van bedrijf X bent. Je antwoord met ja, want je bent van bedrijf X.

Na een week of wat krijg je een rekening in de bus voor een of andere wazige website, met een belachelijk hoog bedrag. Ga je vragen naar je handtekening onder het contract, blijken ze het eerdere telefoongesprek opgenomen te hebben en het woordje ja achter een zin van hen geplakt te hebben met de vraag of je het abonnement wilt hebben.

Ze lappen echt iedereen erbij, van scholen tot reguliere bedrijven. De politie doet er weer eens niks aan, want civielrechtelijk (Volgens de dienstdoend beambte) dus, je bent de sjaak. Dan maar laten voorkomen; een gemiddelde rechter trapt hier toch niet in.
I am a TimeDriver!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
23-11-2010 09:36

ideedeluxe schreef:

Op de een of andere manier komen al deze bonafide bedrijfjes veelal bij ons uit de buurt...
Bonafide???

Malafide wellicht??? ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-11-2010 09:40
oh ja...oeps... ashamed :$ Ik zat waarschijnlijk half te slapen...haha Heb het even aangepast... razz :p
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)