Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 111 van 146)
Moderator(s): Dré
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
4-2-2010 20:39

Jeroenstap schreef:

Ik neem aan dat in het geval van jou school het om een brandmeldcentrale ging? Fijne ervaringen met die dingen angry
Laatst ook weer, na alle tijdelijk uitgeschakelde zones weer te hebben ingeschakeld, gaf het apparaat de melding dat er nog zone's uitgeschakeld waren. Deze aangegeven zones waren met geen mogelijkheid in te schakelen op de normale manier. Pandje afsluiten met een storing in de brandmelder is niet zo handig...
Uiteindelijk een uur gewacht op de telefooncentrale met uiteindelijk het bericht dat het apparaat gewoon gereset mocht worden shocked 8O
En heb je ook netjes doorgemeld aan de meldkamer dat je zone's hebt uitgeschakeld ? En had je ook mensen in de uitgeschakelde zone's ? die eventueel een handmelder in kunnen drukken ?
Freelancer in de noordelijke provincies
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
4-2-2010 21:29

Bassie Rassie schreef:

[
En heb je ook netjes doorgemeld aan de meldkamer dat je zone's hebt uitgeschakeld ? En had je ook mensen in de uitgeschakelde zone's ? die eventueel een handmelder in kunnen drukken ?
Dit hadden wij zeker doorgegeven (ik was ook aanwezig toen). Handmelders waren niet het geval, aangezien de centrale aangaf dat een bepaalde automatische melder iets "rook".
dus...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
4-2-2010 21:53

Sylvia schreef:

En als de centralist van een melder hoort dat er een bak rook uit het dakraam van een woonhuis komt, wat denk je dan dat die centralist doet???

Juist: een Prio 1 geven.

Ik weet uit ervaring uit de periode dat ik zelf op de 112 alarmlijn werkte dat die onzin niet leuk is, een grote bak met geld en frustraties kost, en dat er voor bepaalde tijd een wagen + bemensing minder beschikbaar is voor echte noodgevallen.

Lachuh

Maargoed, hier was het de achterbuurman en je mag hopen dat-ie niet alvast gebeld had.
Nope, de beste man had geen dienst en ging eerst op onderzoek uit. Ook al was het een periode van hooguit 20s, dat ik bezig was, hij had net de goede kant opgekeken. (2000 Watter....) Je moet de rook toch weer een beetje kwijt. Hij was weer rustig, toen ook mijn hoofd het dakraam uit kwam. Heb de man maar een flesje bier gegeven om te kalmeren...hahaha

Ik had niet graag de brandweer op bezoek gehad. Je staat er helaas niet altijd 123 bij stil... Bij automatische brandmeldinstallaties (en die dingen zie je steeds vaker) neem ik geen risico meer. Of, hij wordt (deels) uitgeschakeld, natuurlijk in overleg met de zaalbeheerder (die ook de uiteindelijke beslissing neemt) of, we laten de rookdoos gewoon in de bus. Wanneer de centrale uit gaat, staat er wel een co2 blusser achter de booth. Better safe than sorry.
I am a TimeDriver!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
4-2-2010 22:18
Heb je er ooit aan gedacht, om de rookdoos buiten te testen? laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-2-2010 23:43
Geeft evengoed even een hoop rook. Je wil niet weten wat wij hier af en toe voor het raam op de 1e voorbij zien komen als één van de heren van het magazijn beneden buiten een rookdoos test. Maargoed, het is in ieder geval snel vervlogen en komt niet uit het raam van een woning. Onze buren hebben meer aandacht voor geluidssetjes die hier soms gedemonstreerd worden laugh :D .
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-2-2010 23:51
Nou is een gemiddelde rookdoos nog daar aan toe.. Zet eens een MDG-achtige machine buiten aan. Die rook verdwijnt niet even binnen een paar seconden maar veroorzaakt echt langhangende rook!!
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
5-2-2010 09:20
Rook buiten wordt vaak geassocieerd met fikkie stoken (niet erg hoge prioriteit). Rook afkomstig uit een huis wordt in de regel met andere dingen geassocieerd (met een wat hogere prioriteit).

Als je dus een machine moet testen dan is het een optie om de brandweer daar gewoon even over in te lichten (als ze al wat met die informatie willen doen...) en in ieder geval de machine buiten te testen zodat voorbijgangers vrij eenvoudig kunnen zien dat het niet om een brand gaat (want het laatste dat je wilt is dat NIEMAND belt als je huis wel een keer in de fik staat en jij op het punt staat geroosterd te worden in je eigen bedje)!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joostt3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 28
11-2-2010 11:25
Van het weekend een setje neergezet voor een klein live optreden, met Behringer mixertje. De DJ c.q. geluidstechnicus gaf aan niet erg content te zijn met het Behringer mixertje, had hij er vroeger ook een gehad en was daar niet erg tevreden over. Het betreffende apparaat had hij een hele tijd geleden naar zolder verbannen.

Komt even later zijn moeder voorbij lopen: "Hé D, dat is toevallig, zo'n mengpaneel heb jij ook op je kamer staan!".

Dan moet ik toch even gniffelen...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2057
11-2-2010 11:27
Wie zegt dat hij zijn kamer niet op de zolder heeft wink ;)
Niet goed, wel hard!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-2-2010 23:46
Vanavond dikke pech gehad tijdens Rowen Heze..

Een lichttafel die niks wou (pearl 2008) had hele vreemde kuren, rest, wipe all, etc alles geprobeerd. Zonder resultaat
Uit eindelijk 1 uur voor aanvang ging de dmx er voor de zoveelste keer in.. en ja hoor!

dus toen even snel programeren (zaten wat vreemde standjes bij dus lastig)

Baalde best dat het niet echt lekker ging. maar goed volgende keer beter!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)