Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 1 van 146)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
31-7-2006 21:33
Gegroet mede forum bewoner,

Wat ik me al een poosje (4 dagen) afvraag is het volgende: Wat is het leukste, spannenste, engeste, stoerste, gevaarlijkste, snelste, of meest klote klusje is wat jullie hebben meegemaakt. Opscheppen of overdrijven wordt er door jullie kennisen, vrienden of collegae toch wel tussen uit gehaald, kritiek is dus welkom.

Ik begin wel:

Tijdstip: onbekend.
Ik werkte nog voor New-Line en was bijna anderhalf uur te laat (moest uit.... laat maar klote excuus). We hadden een drive-in show ergens op een school in Leeuwarden.
Dus wij als een sneltreinvaart (85 to 90 km/h...aanhanger) daar naar toe. Daar aan gekomen stonden de eerste gasten al buiten. Wij Andre en ik uitladen en opbouwen (phffhw alles werkte in een keer en er waren geen problemen met de spanning). Komt iets later het meisje van de organisatie of de deur nog een half uur dicht moest blijven? Zegt Andre terwijl wij net een sigaretje hadden opgestoken, "Nee hoor laat maar komen we zijn klaar". Conclusie we hadden met z'n tweenen een show opgebouwd in een half uur waar eigenlijk twee uur voor stond. Achter af best grappig. (en absoluut niet voor herhaling vatbaar)

EN NU JULLIE.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
31-7-2006 21:38
Het mooiste was één van mijn eerste drive in show klusjes (die doe ik nu niet meer overigens). Ik was een mannetje van 14 en onze eerste boeking was op een groot zeilfeest. Nouwja, je weet het wel, allemaal dronken kakkers etc.

Maargoed, op den duur had iedereen zoveel gezopen dat ze de raarste dingen gingen doen. Zo ging er bijv. een belg op een gloeiende BBQ zitten en sprong daarna als een gek het kanaal in, ook ging er een kerel met zijn lippen rond de output van een rookmachine liggen.

Als 14 jarig onervaren mannetje maakt dat héél erg veel indruk razz :p
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
31-7-2006 21:52
Kijk en dit soort verhalen bedoel ik
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
1-8-2006 00:09
Ik als 14 jarige eerste feest (durfde alleen afschrijving te rekenen, de factuur heb ik nog 42,25 gulden.

Maar we waren helemaal dan man (tenminste vonden we zelf) het was een feest voor allemaal hockeymeisjes. WIj hadden ons wijs laten maken dat ze allemaal geen vriendje hadden. Dus iwj hebben ons een partij staan uitsloven daar niet mooi meer.

Alles opgenomen op video. Jaren later kun je er nog wel om lachen.

Het uitsloven heeft toch wel een beetje indruk gemaakt 1 van de DJ's heeft nog steeds verkering met 1 van die hockeydames.

Kortom een aardige vernedering voor ons als stoere DJ's, met toch ergens wel een goede afloop.
account op verzoek stoptgezet
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
1-8-2006 08:32
Dit zal een jaar of 20 geleden zijn geweest. We stonden ergens in een klein kroegje in grouw te draaien. Komt een stevige motorfan (getooid en wel) naar Sido (m'n toenmalige collega) toe lopen en vraagt om "Madonna met True Blue". Sido z'n schuchtere reactie was "daar danst toch niemand op???". Maar goed, de getooide persoon kwam erg overtuigend over en nog geen 10 minuten later ligt true blue op de SL-1400. Uiteraard danste er niemand. Na ca. 2 minuten had Sido al z'n moed verzameld, pakte de microfoon op en zei "nou moet je natuurlijk wel wat laten zien" tegen de getooide mand. Prompt loopt de man op Sido af, Sido neemt alvast afscheid van de wereld, man gaat voor Sido staan, draait zich om en laat z'n broek zakken...

Zo... Nou genoeg gezien???

Zal me nog lang heugen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
1-8-2006 10:30
Dré, dit verhaal blijft jullie inderdaad echt wel achtervolgen laugh :D

Herinnerde het me nog wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
1-8-2006 13:28
nog niet zo lang geleden een klusje gedaan voor een winkeliersvereniging. Midden in het centrum, winkels waren dicht. Aan promo bleek niet veel gedaan te zijn met als resultaat: 0 bezoekers; echt waar. We hebben er toch maar het beste van gemaakt. Als ik draaide ging mijn maatje op het plein dansen en andersom. Volume voluit en de meest slechte platen achter elkaar geplakt. Een kleine greep uit de setlist: I wanna be a hippie, gerard joing - dont leave me this way, Milli vanilli - girl you know its true, LA Style - James Brown laugh :D laugh :D

1 van mijn beste ervaringen is een feest wat ik had georganiseerd met als headliner Erick E. Eigenlijk stopte dat feest om 23 uur, aangezien het op een buitenpodium gepland stond. Echter, vanwege het slechte weer een dag ervoor alles naar binnen verplaatst, waardoor het feest ook ineens langer mocht duren, bleek op de dag zelf. Erick E kon niet langer blijven dan 23.00 uur; of ik niet na hem kon draaien?! Snel naar huis gegaan, platenkoffer ingepakt. Kom ik terug, blijkt er ineens ruim 900 man binnen te staan (waren er 300 toen ik weg ging) Hele tent uit zijn dak en ik moest het 'even overnemen' shocked 8O
Bibberende handjes, 2 plaatjes moeten wennen, maar daarna LOS! Mooiste ervaring ooit!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
1-8-2006 14:24
Samen met een vriend was ik geboekt voor een gezamelijk schoolfeest in de plaatselijke discotheek. Van te voren nog contact opgenomen en daaruit bleek dat ze een dikke PA hadden, maar de DJ spullen waren niet helemaal up to date. Geen probleem, dan nemen we het zelf wel mee. Bij aankomst ons netjes voorgesteld aan de technieker ter plaatse. De beste man kreeg bijna het zweet op zijn voorhoofd toen hij hoorde dat we een DJM600 meegenomen hadden. Volgens hem was dit de slechtste mixer die er bestond en zouden we daarmee de PA slopen. Toch de man met veel moeite overtuigd dat we echt niet boven de 0dB uit zouden komen en toen konden we alle apparatuur neerzetten.

Tijdens de soundcheck vond de man het nodig om te laten zien wat de PA kon, 8 stacks van EAW850 in de clip en wij geen oordoppen ashamed :$ Gauw de cd uit gezet en gevraagd of hij de processor terug kon draaien naar een fatsoenlijk niveau. Nadat er nog een monitor verwisseld werd voor een exemplaar die wat minder kraakte waren we, met nog tien minuten te gaan, klaar voor de avond. Op dit punt werd de ingehuurde confettimachine getest. Dat werd hard vegen met nog zo'n 5 minuten te gaan en op zo'n moment is kijken naar mensen die werken een leuke bezigheid. laugh :D

Op de avond zelf geen problemen, leuk publiek goede muziek en we draaiden rond de 100dB. Dat is zonder oordoppen hard zat. Totdat de technieker een paar drankjes verder was. Tussen de PA en onze mixer bleek een mooie Dateq limiter te zitten. Iedereen weet dat zo'n ding het goed doet alleen de licht dronken man was hier niet van overtuigd, gevolg: Midden op de avond draaid hij alle knoppen op de mixer naar rechts en duwt alle faders omhoog waarna hij mij vertelt dat het geluid nauwelijks harder is geworden. shocked 8O Dat klopt, alleen de hoeveelheid vervorming die er uit de mixer kwam was niet om aan te horen angry Gauw de man weer een biertje aangeboden en we dachten dat we er vanaf waren, ondertussen kon mijn collega alles weer in de oude stand terug kon draaien. Helaas maakte het biertje het nog maar erger sad :( Een uurtje later kwam hij aan met een microfoon en begon hij allemaal rare teksten uit te kramen. Deze mic ging niet door de limiter waardoor zijn stem met 130dB de ruimte in gegooid werd. Gelukkig maakte de bedrijfsleider hier een einde aan door de mic af te pakken. De technieker pakte hierop vrolijk nog een microfoon uit zijn koffer en ging verder waar hij gebleven was en weer pakte de bedrijfsleider de mic af. Dit ging nog een paar keer door totdat de bedrijfsleider zo slim was om de hele koffer met microfoons in beslag te nemen laugh :D Om vier uur was het feest eindelijk afgelopen.

Achteraf nog even met de organisatie gesproken. Uit dat gesprek bleek dat niet alleen de technieker ver heen was, ook de eigenaar!! van het pand had meerdere middelen naar binnen gewerkt en was zover heen dat hij zijn eigen naam niet meer wist. Daarnaast liet hij klanten(scholieren) zelf achter de bar en in de kassa shut up :X Verder kwamen we bij het inladen erachter dat alleen nooduitgangen op slot zaten. Dit was voor ons een geval: Eeens, maar nooit meer angry

Verder heb ik met dezelfde vriend nog wel vaker schooldingen gedaan. De laatste keer hadden we flink wat inhuur van licht en truss. Hij zou wel een aanhanger regelen. Vanwege de lente hadden we met het verhuurbedrijf al afgesproken dat we graag 2M truss delen willen. Komen we aan bij de verhuurder, blijkt de aanhanger 1.96M te zijn razz :p In de regen de inhoud van de trekauto en de aanhanger omgewisseld zodat alles er toch in past. Bij de school alles opgebouwd en we waren klaar om wat muziek af te spelen. Geen cd's shocked 8O De cd-tassen waren vanwege de regen binnen gezet bij het verhuurbedrijf.... en stonden daar nogsteeds laugh :D

Andere dag, andere mensen. Ik deed de monitormix op een buitenfestival. Het festival was georganiseerd door een paar lokale bands. Een van de crew, die al de hele dag aanwezig was, speelde in de laatste band. Hij komt het podium op, controleert zijn gitaarversterker en monitor geluid. De man is tevreden en haalt nog een paar biertjes bij de catering voor tijdens het optreden. Op de weg terug komt hij tot de volgende conclusie: zijn gitaar licht nog thuis ashamed :$ Hij woonde in de buurt dus de vertraging bleef beperkt. Na een minuut of 15 komt hij het podium opgerend met een gitaar in zijn handen. Hij plugt hem snel in en wil gaan spelen....... Gitaarband vergeten laugh :D Dit was vorig weekend dus we geven het hete weer maar de schuld. Zelf heb ik die dag ook nog een paar missers gehad. Ik zat namelijk onder een wit zeil en dit gaf de perfecte temperatuur om geleidelijk in slaap te vallen ashamed :$

Mooiste ervaring wat DJ'en betreft: Ben Liebrand live zien mixen. Hij kreeg het voor elkaar om 3 onregelmatige discoplaten strak te mixen terwijl hij de vierde aan het cue'en was. Tevens ook gelijk een ^*&#^*&# ervaring want tot op heden is dat mij nog niet gelukt en dat is knap frustrerend.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-8-2006 23:28
Wat een zalig topic! Hulde.

Een echt sterk verhaal moet ik nog uit me geheugen graven maar alvast ééntje van een korte tijd geleden.

Ene Heer van de Velden hing 4 dagen van tevoren aan de lijn dat hij spoedboeking had en dat hij zelf niet kon. Feestje was een seizoensfeestje op een golfclub in het zuiden van het land. Of ik deze kon vervullen, zo gezegd, zo gedaan...
Althans dat was op dat moment nog de spirit.

Deze zelfde Heer van de Velden ( Lees ook: vuhduhvuh ) gaf door beetje het gebruikelijke programma van feestjes zoals zowel Jeroen als ik die wegzetten.
Dat is vaak een iedereen tevreden pakket dat van Grease tot Jennifer Lopez gaat.
Dus cdkoffers mee en ik naar Eindhoven met Michiel van het forum ( ja nieuwlijnkliekje ja ). Daar aangekomen ging ik even naar boven om me voor te stellen en polshoogte te nemen van de zaal. Intussen krijg ik een esemesje van Michiel beneden ( en ik quote: 'Help te veel kakkers om me heen ik word aangevallen!!! ). Ik had de auto tussen de Benzen en de Bummers ingeparkeerd dus liep er af en aan van golftassen.

Na mijn trip naar binnen kom ik erachter dat er geen lift is, iets wat ik weinig kan waarderen. Ik dus in iets wat door moest gaan als nette kleding met Michiel show naar boven kachelen ( 2 verdiepingen ). En toen begon de horror.

Al tijdens het opbouwen valt mij op dat wij de enige zijn met kleur in ons haar. Of hoe zeg je dat 'niet grijs zijn'. Blijkt dus als je onze leeftijden mee had genomen in de ruimte had het gemiddelde nog niet onder de 57 gezeten. Op dat moment maakte ik me nog niet druk aangezien ze eerst 5 gangen gingen dineren met zijn allen, waarbij beetje achtergrond muziek moesten draaien. Nadat al mijn Jazzy plaatjes opwaren ( ja die had ik dus niet zoveel bij me ) langzaam richting dansbare oude disco gegaan.
Met pijn en moeite 5 paren aan het dansen. Intussen heb ik Michiel achter de mengert gezet en ben ik met mijn volle 100% platen aan het uitzoeken. Intussen flikkert mijn telefoon ook nog onder het podium.. terror terror terror

Uiteindelijk gaat het dus helemaal los los los maar met wel hele secure plaatkeuze. Is nog steeds een wonder dat er met dat warme weer geen dooie onder de oudjes zijn gevallen daar.

De reden dat ik dit feestje blijf onthouden is wegens een quote van Michiel op de heenrit. Terwijl hij gretig zijn hamburger naar binnen zit te werken in de auto en ik om de 2 minuten zeg 'morsen op de bekleding en ik gooi je eruit ' maakt hij de volgende opmerking 'ik ruik varken'.

Even later ben ook ik erachter gekomen dat dat dus betekend: 'Het stinkt hier'

Schitterende uitspraak, houden we erin!

P.S. Ik hou wel van lange verhalen typen. Mijn oudleraar Nederlands zei altijd: 'Teksten hoef je niet te lezen. Lees van elke alinea in je boek de eerste 2 en laatste 2 regels en je weet genoeg.'
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-8-2006 23:38
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 2-8-2006 14:00

Dré schreef:

Dit zal een jaar of 20 geleden zijn geweest. We stonden ergens in een klein kroegje in grouw te draaien.
Klein kroegje in grou, toevallig bij siderius?
Edit Mod: Dré: Na lang deduceren tussen KVM en mij zijn we erachter gekomen het het gaat om "het wapen van grou". Daarom maar topic opgeschoond ;-)


Nou, aangezien vele anekdodes vaak gaan over strippende hockey dames hier enkele verhaaltjes over de geluids verhuur. (slechts een klein gedeelte.)

Jaren geleden het geluid voor de Zangeres zonder naam gedaan, ze gaf mij de orkestband met de mededeling mijn stem staat al op de band, dat is vanwege de acoustiek, maar ik zing wel live! Tja, als ze mij had verteld dat ze bepaalde toonhoogtes niet meer aankon, was ze eerlijker geweest. Overigens kon ze desondanks haar "hoge" leeftijd de boel wel aan de gang krijgen. Fantastisch persoon om mee te mogen werken. (Geluids opnames, die ik vroeger altijd maakte heb ik nog)

2e geval, iets minder leuk.
Olga Lowina, de Jodel Koningin van Nederland tijdens haar optreden lag haar man in het ziekenhuis (lag op sterven)
En tijdens haar optreden is hij overleden. Haar (dochter?) was mee en had telefoon gehad maar expres verzwegen dat hij was overleden om de toch al wat "mindere" feestvreugde niet nog erger te maken. Olga bedankte wel iedereen na afloop en ging min of meer huilend het toneel af. Voorval heeft overigens in de Story (o.i.d.) gestaan.
Vermelding was overigens onjuist i.p.v. Gorssel meen ik dat ze goirle hadden geschreven. Van deze wat "mindere" situatie heb ik nog video materiaal. Wel duidelijk dat dit een zangeres was in hart en nieren.

3e situatie is een ashamed :$ geval.
Tijdens het paardrij concours had men mij gevraagd de namen van het paard en de personen erop om te roepen.
Op zich leuk, maar als de deelnemers achter je vandaan komen en je zit op een half dichte trailer wat minder sad :( Alles ging geweldig, todat ik een man aankondigde en dat terwijl er een vrouw aan kwam zetten shocked 8O (de persoon in kwestie was uitgevallen, de fout lag dus niet geheel bij mij)
Daarna heb ik dus maar vanwege een eventuele 2e "vergissing" mijn smoel maar gehouden. Organisatie vond het blijkbaar niet nodig mij duidelijke of correcte info te verstrekken.

Nogmaals slechts enkele verhalen, verder is er nog een Hardrock drummer die op het drumstel springt i.p.v. er over. Een drummer die met kruk en al het raam uitvalt tijdens het drummen. Een bekende nederlandse zanger, die van zijn drankprobleem af was, maar achteraf toch enkele whisky cola's achter de kiezen had. (en tijdens het optreden aan mij vraagt welk nummer hij ook alweer zou doen) Ook hier heb ik geluids opnames van, op zich wel leuk om achteraf weer te horen.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)