Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 241 van 289)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
26-1-2010 21:37
Toch kun je meer kwijt in een goede dubbelasser, dan je ooit in een gemiddeld busje past.
Een busje past vaak niet in een garage, een aanhanger meestal wel.

Enige nadeel van een aanhanger is dat je een E rijbewijs nodig hebt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
26-1-2010 21:42
Niet alleen rijbewijs E is een nadeel, de snelheidsbeperking is bij lange afstanden ook wel een nadeel shocked 8O
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
26-1-2010 22:57
Vooral de snelheidsbeperking en dat mijn Yaris die bak niet kan/mag trekken.

Kunnen nu wel auto van ouders lenen, maar die gaan het niet tof vinden als we die wekelijks 1 of meerdere dagen nodig hebben, vandaar dat er keer leuke bus moet komen, bakwagen of sprinter oid. Vito/Transporter is te klein.
vaj-ta-lie-tie
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-1-2010 08:26

Roeltje] schreef:

... vandaar dat er keer leuke bus moet komen...
Hoe komt die er dan precies? Ik moet namelijk alles gewoon kopen! razz :p
Lees hier zo vaak dat er iets komt of moet komen.
Denk dat er vaak bedoeld wordt dat het op het wensenlijstje staat om aan te schaffen.

Realiseer je bij een bus wel de kosten die het ding met zich meebrengt qua onderhoud enzo. Ben zelf meer fan van een aanhanger, maar dat komt wellicht ook doordat ik een leuke auto van mijn baas heb waar zo'n ding prima achter kan.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
27-1-2010 12:02

Frank76 schreef:

Realiseer je bij een bus wel de kosten die het ding met zich meebrengt qua onderhoud enzo. Ben zelf meer fan van een aanhanger, maar dat komt wellicht ook doordat ik een leuke auto van mijn baas heb waar zo'n ding prima achter kan.
Hier ben ik het niet mee zomaar mee eens. Niet alleen bij een bus heb je onderhoud nodig, een aanhanger heeft net zogoed onderhoud nodig. Zeker minder voor de aanhanger zelf, echter een aanhanger zelf komt niet van plaats A naar plaats B. De benodigde auto heeft net zo goed als een bus onderhoud nodig.

Kortom wanneer je rijdend materiaal aanschaft heb je onderhoud, en dat kost geld.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
28-1-2010 10:33
Zoals met alles zitten er voor- en nadelen aan een keuze. Dus bus of aanhanger handiger? Afwegen en natuurlijk eigen voorkeur / situatie.

Persoonlijk vind ik een aanhanger tamelijk onhandig. Afgezien de snelheidsbeperking en stallingsvraagstukken beperkt het je soms behoorlijk in het manoeuvreren. Als je ruimte hebt niet zo erg maar in binnensteden en op bijzondere locaties (bv een kasteel) kan een aanhanger problemen geven. Nadat ik een aantal jaren terug in Amsterdam tot twee keer toe een wielklem op de aanhanger heb gehad, ben ik snel overgestapt op een grotere bus. Probleem is dat je op sommige locaties niet eens mag parkeren met een aanhanger, of je er nou voor betaalt of niet…

Wat betreft de kosten valt het wel mee. Hoewel ik de bus als particulier heb gekocht rijd ik toch grijs. wink ;) En ik heb geen auto EN aanhanger meer nodig. Plus als het echt moet kan ik altijd nog een aanhanger erbij huren.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
28-1-2010 10:40
Hoe krijgen jullie alles in 1 bus? shocked 8O, allemaal verhoogde/verlengde Sprinters?
Afgelopen gala (zie foto's @ fototopic).. ..we hadden 2 busjes (Fiat Scudo, 1 verlengd, en de andere niet verlengt) + een aanghanger van 3 * 1,5*1,80.
Dit paste na veel getetris dan wel, maar dit had ook écht niet gepast in een sprinter!
Nu ook op internet!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
28-1-2010 10:52
De aanhanger zelf heeft toch geen onderhoud nodig? Af en toe eens schoonmaken en na 5 jaar mss een likje verf?
Een aanhangwagen is veel goedkoper en je moet al een erg grote bus kopen eer je evenveel kan vervoeren.
Ik heb dan wel het geluk dat mijn wagen mij niets kost dus de keuze is snel gemaakt.
En meestal heb je sowieso toch al een personenwagen?
Tenzij je die nog niet hebt kan je ineens voor een busje gaan. Maar dat is ook weer duurder in verbruik voor persoonlijk gebruik.
www.bigsoundsystems.be
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
28-1-2010 11:08
Aanhanger heeft natuurlijk ook nieuwe banden nodig zo nu dan, oploop remmen moeten zo nu en dan gecheckt worden etc. Al met al wel goedkoper dan een bus; alleen vergeet je dan wel het bijkomende onderhoud aan je auto vanwege het trekken van een trailer.
Je remmen slijten een heeel stuk sneller
Je achtervering is sneller versleten
Als je 1.4/1.6 liter motor hebt (benzeen) dan loopt je motor elke keer maximaal te werken; lijkt me ook niet al te best.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
28-1-2010 11:27
Ik heb een ongeremde aanhanger en bandjes kosten echt niet zoveel, zeker niet met dat ik hooguit 2x in't weekend op pad ben, nooit erg lange afstanden.
Ik heb het hier dan over situaties waar drive-in en verhuur niet de broodwinning zijn.
De impact van in het weekend af en toe een aanhangwagen trekken lijkt me echt minimaal als je een beetje auto hebt. (in mijn geval maakt het niet uit)

Dus in mijn geval zijn de kosten nihil ivm een busje kopen. Een auto heb ik sowieso nodig dus dan liever een kar er achter ipv een 2e wagen (zijnde het busje)
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)