Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 115 van 219)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
17-5-2009 21:18

Roeltje schreef:

Probleem bij hoge snelheden met bussen is dat als het mis gaat het ook echt mis gaat... zeker met belading, dat wil je gewoon niet.
Een ferrari aan 200, als het daarbij mis gaat gaat het ook echt mis... Te zien hoe verantwoordelijk je ermee omgaat hé. Als ik eens 140 doe is dit uiteraard in niet geladen toestand. Geladen rij je automatisch voorzichtiger (als je toch een beetje hersens hebt...)
Fun is serious business!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-5-2009 21:20

Roeltje schreef:

Probleem bij hoge snelheden met bussen is dat als het mis gaat het ook echt mis gaat... zeker met belading, dat wil je gewoon niet.
Dat kan je net zo goed overkomen in een opgefokt gti-tje, gsi-tje of wat voor ander klein met veels te veel pk's autootje.

Je moet er alleen verantwoordt mee omgaan. Zorgen voor goed onderhoud, niet als een malloot rijden en zelfvertrouwen in zowel jezelf als ook in je rijkunsten hebben. Plus een beetje rij ervaring is ook wel prettig.

Maar dat is met alles. Het kan ook goed mis gaan op en of met andere zaken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
18-5-2009 09:19
laatst proefondervindelijk uitegevonden dat hoet goed je zelf ook rijd, als andere aan het falen zijn ben je alsnog de lul. (links voor geramt; alles kapot, hoor nog of het total loss is. ze denken van wel sad :( )

Beste is nog iedereen als 'geetselijk minder kapabel' te beschouwen.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
18-5-2009 20:15

viero schreef:

Roeltje schreef:

Probleem bij hoge snelheden met bussen is dat als het mis gaat het ook echt mis gaat... zeker met belading, dat wil je gewoon niet.
Een ferrari aan 200, als het daarbij mis gaat gaat het ook echt mis... Te zien hoe verantwoordelijk je ermee omgaat hé. Als ik eens 140 doe is dit uiteraard in niet geladen toestand. Geladen rij je automatisch voorzichtiger (als je toch een beetje hersens hebt...)
Bus vol of leeg, ding is gewoon een stuk topzwaarder en gewoon niet berekend op zulke snelheden, een Ferrari of iedere andere sportauto is daar wel op berekend, wil niet zeggen dat je het moet doen, maar hij kan er beter tegen, banden, motor, remmen, gewichtverdeling... zo'n auto kan het wel. De kans dat het mis gaat is gewoon stukken kleiner. Daarbij zijn personenautos vaak stukken veiliger dan grote lompe bussen...

Bus is gemaakt om met redelijke snelheid veel spullen te vervoeren. Niet om met 140 te gaan bumperkleven zoals ik veel mensen met die bakken vaak zie doen, vooral aannemertjes zijn er goed in. Keer leuke uitwijkmaneuvre en je ligt op je kant...
Beste is nog iedereen als 'geetselijk minder kapabel' te beschouwen.Ga naar boven
Das soms idd nog het beste. Zat gekken op de weg die denken dat ze schumacher zijn, maar eigenlijk de 3-wieler nog niet ontgroeit zijn.
vaj-ta-lie-tie
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
18-5-2009 20:24
Dat willen ze je ook graag aanleren voor het halen van je roze kaartje, in dat geval noemen ze het alleen iets netter: defensief rijden. razz :p
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
18-5-2009 20:59
Kan ook erna nog, tijdje geleden defensive driving cursusje gehad op circuit Valkenswaard, nieteens gek duur en leuk om es dagje te doen, beetje theorie, wat praktijkoefeningetjes en vooral raggen met volvo's 340 :D
vaj-ta-lie-tie
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-5-2009 21:53
Dat raggen kan met een bus juist wel...

Bumperkleven doe ik liever met een bus als met een Ford Ka bijvoorbeeld, voel ik mij veel veiliger... laugh :D

Enne, je kunt ook net effe wat meer druk zetten.. want komop.. 100 rijden waar je 120 mag en dan ook nog fiks links of half op beide weghelften rijden... das F*cking irri! En ja dan druk ik wel... en sprint er uiteindelijk ook met een lekker gangetje langsop.

Een bus goed beladen heeft trouwens een veel betere wegligging als een bus onbeladen.
En 140km/h over de snelweg vind ik niet idioot, wel om met 100 door een scherpe bocht te gaan, met 90 over drempels stuiteren en met 70 door 30km zones schampen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-5-2009 22:05
daar maakte ik mij eerst ook altijd zo druk om.... weet je hoe relaxed het is als je je daar juist NIET druk meer om maakt? laugh :D

Desnoods 5 minuten eerder weggaan, win je meer mee dan mensen opduwen. Ja het klinkt braaf, soms denk ik ook nog weleens "ASO" als ik een bizarre actie zie. Maar ik ben geen agent, dan had ik bij de politie moeten gaan.

Goed voor je bloeddruk als je je er niet aan stoort, en van het geld van bekeuringen kun je beter bier drinken. Dan heb je het nog niet over de veiligheid gehad, want je zult toch maar per ongeluk.. ondanks je overzicht en hoge zit. Veel files zijn nergens voor nodig. Als iedereen kon rijden en normaal zou doen op de weg zou een hoop schelen.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
18-5-2009 22:33

Watt-Xtra schreef:

Bumperkleven doe ik liever met een bus als met een Ford Ka bijvoorbeeld, voel ik mij veel veiliger... laugh :D
Tot je een crash test ziet met de beschreven busjes. De motor van ongeveer 90 graden schiet niet onder de bus bij een frontale botsing, maar komt vrolijk tussen jou en je bijrijder in. En laat jij nou net bekneld zitten met die warme motor nog tegen je been aan. Gevolgen moge duidelijk zijn.

Toegegeven, ik druk ook wel eens met mijn luxe auto, en ik ben soms ook best creatief met de rechterbaan, maar kleven of drukken met busjes/bussen/bakwagens/etc doe ik niet meer, dat heb ik wel afgeleerd na wat ik gezien heb. Dan maar 100 of 120 rijden, met die snelheid kom ik er ook wel. Dan maar 10 minuutjes later op locatie.
Vergeet niet te lachen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-5-2009 22:40

Watt-Xtra schreef:

zelfvertrouwen in zowel jezelf als ook in je rijkunsten hebben.
Problemen ontstaan bij mensen die zelfvertrouwen verwarren met zelfoverschatting. De meeste idioten op de weg vinden namelijk dat ZIJ geweldig kunnen rijden en de rest er niks van bakt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)