Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 7 van 25)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
20-1-2009 22:29
Incassobureau's, geweldig laugh :D

Ze mogen niks meer dan jij zelf, ze zijn er alleen iets gehaaider in.

Het komt bij mij gelukkig zelden voor dat iemand niet betaalt (ook omdat ik 50% vooraf wil hebben voordat ik uberhaupt actie onderneem), maar die enkele keren dat het wel gebeurde is de zaak uiteindelijk doorgeschoven naar een gerechtsdeurwaarder.

Let wel: dat kan een flink kostenplaatje worden voor je als je in het ongelijk gesteld wordt.
Vergeet niet te lachen
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
21-1-2009 07:45

Tom schreef:

wie laat een feest nu doorgaan terwijl er iemand overleden is shocked 8O
Het was een benefiet voor een goed doel, ik ga niet zeggen door wie georganiseerd, maar er kwamen ook een aantal artiesten (blijkbaar lokaal bekend). Er was een affiche en voorverkoop. Het feit dat een van de organisatoren een familielid verloor dat weekend kon er niet voor zorgen dat het geannuleerd werd.
Het leek me op voorhand dus wel in orde, maar toen ik daar aankwam leken die mensen mij niet in staat om een deftig benefiet te organiseren. De zaal was wel in orde, maar je zag gewoon dat het mja, volk uit de lagere klasse was (om het zo te noemen). Er was toen al discussie over wie de rekeningen betaalde.. Maar je kan toch moeilijk aankomen en zeggen, hm dit wordt volgens mij niets, en je boeltje bijeen pakken :)
Nuja ik zei, als er hier problemen zijn laad ik alles terug in en ben ik weer weg. Maar ze garandeerden me dat ik bij ophaling het geld zou ontvangen (drankinkomsten etc) maar dat was buiten een sterfgeval gerekend. Dusja, leergeld.
Er zijn geen doden gevallen (in ieder geval niet aan mijn zijde :D) dus ik heb mijn les geleerd.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-1-2009 09:51
wat betreft incasso bellen:
informatie inwinnen staat vrij, dreigen dat je incassoburo XXX gaat inschakelen als er niet betaald word,
is ook vrij.
Als het zover komt kan je altijd nog overwegen of je wel of niet doorzet.

Ik heb het ooit eens gedaan voor een bedrag van 33 euro.
Reclame buro had iets bij me besteld, en niet betaald.
Dachten (rekende erop) dat ik het er wel bij liet zitten.
Bellen smoezen:
nee mijnheer geen factuur ontvangen
nee mijnheer niet op onze fax, andere afdeling
nee mijnheer, ik ga niet over de betalingen
enz.
Toen brief gefaxt met incassoburo en brief verzonden...
Betaling was snel binnen razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
21-1-2009 14:46
Nuja eigenlijk is het gewoon diefstal. Wel van een dienst ipv een product.
Als iemand 300 euro van je steelt en je weet wie de dader is ga je toch ook gewoon naar de politie. Dat moet dan in dit geval toch ook kunnen?

Je gaat toch ook niet even een tv lenen om te proberen en ze dan houden en niet betalen? In zo een geval komt er toch geen incassobureau aan te pas maar rechtstreeks de politie, of zie ik dit verkeerd? Als je kan bewijzen dat je de dienst geleverd hebt (emails, fotos, schriftelijke overeenkomst)

Heb het nu niet persoonlijk op mijn ervaring maar in het algemeen.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
21-1-2009 16:27
Je ziet het helemal verkeerd.

Dit is geen diefstal, want er zijn geen tastbare goederen ontvreemt.

Zoek maar eens op habbo hotel, er was geld gestolen door afpersing en mishandeling en er was een voorbeeld rechtzaak gedaan om te kijken of het aan te pakken was. (weet alleen de uitkomst niet)

Kortom dit is geen diefstal, maar gewoon (pas over 2 weken) het niet nakomen van een afspraak.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
21-1-2009 16:39

dj-bart schreef:

Zoek maar eens op habbo hotel, er was geld gestolen door afpersing en mishandeling en er was een voorbeeld rechtzaak gedaan om te kijken of het aan te pakken was. (weet alleen de uitkomst niet)
Uitspraak luidde: 'Schuldig aan computervredebreuk'(inbreken op andermans computer of online accounts)
Kortom dit is geen diefstal, maar gewoon (pas over 2 weken) het niet nakomen van een afspraak.
Contractbreuk dus wink ;)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-1-2009 16:39
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd en kan het toch niet laten om nu even te reageren. Als ik alles goed begrijp zijn er nogal lastige omstandigheden (sterfgeval, contactpersonen die ineens weg waren enzovoorts) maar is je betalingstermijn nog steeds niet verlopen. Het gevoel hebben dat iemand niet betaalt is natuurlijk nog geen garantie dat er ook echt niet betaald wordt. Ik zou gewoon netjes afwachten, voor de zekerheid nog een herinnering sturen en kijken of je je geld krijgt. Krijg je het wel, probleem opgelost, zijn al je zorgen voor niks geweest. Krijg je het niet dan is dat het moment om achter je geld aan te gaan (al dan niet met een incassobureau), tot die tijd gewoon even rustig afwachten.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-1-2009 07:40
That's the plan. Ze zou normaal gisteren mij contacteren om te laten weten of de betaling gebeurd is. Geen telefoontje gehad. 2e keer dat ze niets liets weten.
Dat zegt ergens wel genoeg over het soort volk waar je mee te maken hebt.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
22-1-2009 13:57
Je conclusies trek je wel heel erg makkelijk.. Gewoon eventjes afwachten en je niet vastgrijpen aan een telefoontje dat wel of niet zal komen.

Gebeurt regelmatig dat betalingstermijnen overschreden worden, pas na een aantal herinneringen worden er verdere stappen ondernomen. Het kan dus zomaar zijn -in het slechtste geval- dat je je betaling pas over een aantal maanden echt binnen hebt...Da's het risico van achteraf betalen. Je zou in het vervolg overigens nog voor een tussenweg kunnen kiezen, een aanbetaling vooraf en de rest na afloop/achteraf.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
22-1-2009 14:16
Als iedereen bij ons op tijd zou betalen, dan zou ik een stuk blijer worden. Vooral veel vaste klanten als overheden en gemeentes doen lang over betalen.
Maar discotheken en partiecentra doen er vaak erg lang over.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)