Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 71 van 146)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
14-11-2008 13:18

YourLiVe schreef:

Tja, dan kun je voor alles wel een backup mee gaan nemen. Voor je het weet heb je een complete dubbele set in de auto staan voor het geval dat er iets kapot gaat.
Het hoeft niet, maar je loopt dan het risico dat je flink voor schut gaat. En dat doe ik liever niet. Ik neem daarom behalve de normale set (Denon cd-spelers, Dateq mixer) ook een tweede case mee met een mixer en twee dvd-spelers (bedoeld voor het spelen van videoclips, maar ook geschikt als backup als er met de eerste set iets mis gaat).

Zo hou ik altijd wel een werkende set over als er dingen zouden uitvallen. Versterkers gaan er meerdere mee, niet echt een groot probleem als er één uitvalt. Als de processor zou uitvallen dan schakel ik over op passief. Een scannetje of moving head die uitvalt is niet echt een probleem. Het laatste waar ik geen backup voor had was de lichttafel en daarvan heb ik nu ook een tweede staan in de opslag.

Ook een stukje zekerheid naar de klant toe.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
14-11-2008 15:24

Tom schreef:

mark_dabomb schreef:

Altijd superzonde, drank over je mixer! Dateq's kunnen het meestal wel hebben (openschroeven, afspoelen en goed laten drogen) maar de rest niet.
Zo, daar heb je onderbouwing voor?
Ik kan je vertellen dat er wel wat meer mixers zijn die er wat beter tegen kunnen.
De truuk zit hem in dat de faders verticaal gemonteerd zijn, en de printplaten ook.
zodat de vloeistof er langs kan lopen.
Grofweg gezegt hebben veel broodjes mixers deze indeling.
Zoals bijvoorbeeld de D&R Distec en Clubmix, en de duurdere dateq's, maar er zijn er meer.
Maar er zijn ook dateqs die niet tegen vocht kunnen, zoals bijvoorbeeld een xtc, die faders liggen gewoon horizontaal tegen de deckplate en lopen dan gewoon vol.

Misschien dat er ook nog personen zijn die wat ander mixers kunnen opnoemen met verticaal gemonteerde prints en faders, van bovengenoemde weet ik het zeker.

Let wel, vloeistof en elektriciteit gaan zelden goed samen, en drank boven/naast/bij je mixer/verterkers/mic's/afspelers/cd's, enz, is een zekere nono.

Je kan ook altijd precies zien welk horeca pro of ama is,
de pro's zullen nevernooit je drank over je meubel aanrijken sneaky :V
Mixer in kwestie was een Dateq GPM 8.3. Geen idee of e.e.a. verticaal is wink ;)
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
14-11-2008 21:57
Je back-up setje hoeft ook echt niet groot te zijn. Ik heb deze case met daarin een denon 1800 en een 1he mixer als reserve set. Neemt nauwlijks plek in. Ik heb sowieso ook steeds 2 amp's bij, dus ik kan me wel redden.
En Gaan!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
15-11-2008 08:32
de nieuwe xtc prototype die ik gezien had zaten de faders volgens mij horizontaal, tegen de print.
Maar ik heb er daarna niet een meer van binnen gezien. Vandaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
15-11-2008 14:31
XTC2 zou zo maar horizontale faders kunnen hebben (nog niet van binnen gezien). Maar de oude XTC had dezelfde faders als de Apollo en Styx (op het printje na vanwege de VCA's in de XTC).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
29-12-2008 18:12
Gister karaoke gedaan in een kroegje. Mixertje neergezet en 2 microfoontjes. Komt er zo'n mannetje naar ons toe dat ie een nummertje wil doen. Prima. Hij klaar met zingen begon ie te zeiken over onze microfoons. Dat alles kut was dit en dat. Hij wilde Sennheiser hebben want dat was beter. Shure was niks etc etc. Hij loopt naar de barman toe want die had een draadloze Sennheiser microfoon. En hij wilde zelf maar even aan de knoppen zitten, want dit klonk nergens naar. Prima. Hij dus aan de knoppen het enigste wat hij deed was de EQ knoppen weer op neutraal zetten (ja hij wist wat hij deed want hij doet het vaker. laugh :D ) nouja hij zingen met zijn Sennheiser en oh oh oh wat was het allemaal goed dit en dat en Shure was allemaal troep enzo. Ik pak die microfoon ik kijk: draadloze SM58. Ik zeg: meneer, kijk eens? Shure.

Heb hem de hele avond niet meer gezien! haha laugh :D
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
29-12-2008 23:25
Zit ik lekkker in Duitsland, maingrid, uit de eerste trailers helemaal voorelkaar.
Helaas wel 3 trailers moeten wachten voor de hamers.
Hulde an het paarse kitjes bedrijf.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-12-2008 23:30

Douwe schreef:

Zit ik lekkker in Duitsland, maingrid, uit de eerste trailers helemaal voorelkaar.
Helaas wel 3 trailers moeten wachten voor de hamers.
Hulde an het paarse kitjes bedrijf.
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
En je had echt geen hamer(s) in je eigen toolcase?
Light Image
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
29-12-2008 23:47

JeroenVDV schreef:

Douwe schreef:

Zit ik lekkker in Duitsland, maingrid, uit de eerste trailers helemaal voorelkaar.
Helaas wel 3 trailers moeten wachten voor de hamers.
Hulde an het paarse kitjes bedrijf.
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
En je had echt geen hamer(s) in je eigen toolcase?
Het zal niet de eerste keer worden dat ik de pennen met mijn stalen neus erin pof laugh :D
Alles komt goed....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-12-2008 23:50

Malle Pietje schreef:

Het zal niet de eerste keer worden dat ik de pennen met mijn stalen neus erin pof laugh :D
Maingrid op een evenement dat Douwe gemiddeld doet is vaak net even wat anders dan 30-er truss en bestaat ook uit IETS meer koppelingen dan een dipsko-show laugh :D laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)