Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 66 van 80)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
28-12-2008 22:57
Je kunt natuurlijk wel zoveel mogelijk de zaalpwner helpen, maar verkies inderdaad even je eigen apparatuur boven die paar minuten...

Wat ook een aardige domper kan zijn (die ik dus had) is dat die twee 'jaa echt CEE Norm inderdaad wat je zegt, zo'n vijfpolige CEE stekker van 3*16 Ampere volgende de CEE norm, ja echt het zijn er twee naast elkaar we gebruiken ze zelf voor de boormachines e.d. ja volgens mij zijn het die rode stekkers inderdaad, weet zeker ook dat ze op 16A zijn gezekerd' twee keer Perilex blijkt te zijn...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
28-12-2008 23:11
nou en, perliex is niet zo'n ramp hoor.
Alleen moet je deze jongens altijd wel even nameten, daar er nogal eens gerommeld word met de penbezetting,
en lang niet altijd zijn alle drie de fases aanwezig.

Verloopje kan je zo maken, en is nog legaal ook happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
29-12-2008 00:38
Wil jij dan volgende keer op al mijn klusjes mee waar je geen tijd hebt om even een verloopje te bakken ( waar haal je dan trouwens direct de benodigheden vandaan? ) even een verloopje komen brengen of bakken? laugh :D

Ja NATUURLIJK verloopjes bakken prima, dan is perilex ook geen ramp, maar dat is iets waar je op locatie op dat moment natuurlijk niets aan hebt...

Aan de andere kant ben je zelf natuurlijk eindverantwoordelijk voor de controle van de stroomvoorziening op een locatie, maar als zo'n technische man van het zaaltje zó stellig bevredigend antwoord geeft ga je niet zeggen 'oh ok, fijn dat u dat zo duidelijk weet, bedankt, ik kom het desondaks toch nog even zelf controleren - want u komt nou eenmaal niet zo snugger over'.

Zeker als je een beetje in Huis/tuin/keuken situaties aan de gang bent (maar daar kunnen best ook kasten van villa's of kapitale bedrijfspanden over vallen hoor wink ;) ) loont dat Perilex verloopje wel. Dikwijls vind je om en nabij een keukentje wel een Perilex aansluiting...

Even een politiek correcte toevoeging alvorens er around the clock allerhande Perilex verloopjes gebakken gaan worden, lees even dat topic van Tom voor en ga niet (nooit) zomaar krachtverloopjes bakken...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
29-12-2008 04:00
Poeh, slechte ervaringen hebben we wel een aantal.

- Aanhanger op de kop getikt voor weinig (?) en nadat we klaar waren op een klus en weggingen.....pats. Aanhanger scheef. Ik denk; oh, band kapot. Mooi niet. Hele as was gebroken! Alles overladen in auto en een keer of wat op en neer moeten rijden.
- Bij het inpluggen van een electrische gitaar op mijn set, waarvan de gebruiker me verzekerde dat hij wist wat hij deed, bleek dat achteraf niet zo te zijn. Alles stond vol open en meneer trekt lekker de plug uit zijn gitaar........POEF weg hoge tonen! Publiek kijkt jouw aan...... Verder gedraaid in een kast achter de bar waar nog een oud setje stond. Bleek alleen de beveiligingslampjes in de speakers kapot te zijn.
- Laatst een speaker weg! Alles opgebouwd een dag tevoren. Met eigenaar overeengekomen alles te laten staan. Komen we op die bewuste avond daar; speaker weg! Monitor speaker van 260 euro..... Toch samen uit kunnen komen.
- En de klassiekers: spullen vergeten, per ongeluk tegen je schuifje aanduwen waardoor het veel te hard gaat, black-out op het verkeerde moment, feedback, etc.
Thats fun.....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
29-12-2008 10:54

GoeieGast schreef:

Ja NATUURLIJK verloopjes bakken prima, dan is perilex ook geen ramp, maar dat is iets waar je op locatie op dat moment natuurlijk niets aan hebt...
Als je veel (kleinere) zaaltjes "doet", dan wil je ECHT een perilex naar 3x16 verloopje in je verloopjeskoffer hebben zitten. Zit die er nog niet in, maak hem dan alsnog (want je zult meer dan eens dat ding nodig hebben). En natuurlijk altijd even "priktesten" wanneer je aankoppelt op een onbekend iets.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
29-12-2008 12:52
Als je met krachtstroom werkt zul je altijd verlopen bij de hand moeten hebben... Als het nodig is maak ik van een Perilex een 63A CEE.

Gisteren nog tegen een kroegbaas gezegd dat zijn verloopje 32A CEE --> 3x Schuko echt niet toegestaan was. De beste man was zich van geen kwaad bewust en blij dat ik hem vertelde dat hij gevaarlijk bezig was. Verloopje zou door de lokale electro-installateur zijn geleverd. shocked 8O
(De kroegbaas zag er niet uit alsof hij werkelijk zelf zo'n verloop gemaakt zou kunnen hebben, dus ik geloof hem wel.)

Ik heb een boel verwaarloosde stroomvoorzieningen gezien hier in dit land, maar gelukkig dankzij mijn duspol en multimeter nog nooit brokken gehad.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
29-12-2008 13:51

GoeieGast schreef:

Wil jij dan volgende keer op al mijn klusjes mee waar je geen tijd hebt om even een verloopje te bakken ( waar haal je dan trouwens direct de benodigheden vandaan? ) even een verloopje komen brengen of bakken? laugh :D
Ik denk dat je het anders moet zien.
1 ding heb je altijd en overal nodig om op te kunnen treden: STROOM
Dus zorg je dat je alle gangbare aansluitingen zelf bij je hebt.
Zelf heb ik 2 stuks kracht 32 verdeelkastjes.
Dus heb ik altijd bij me:
1 CEE (rode) verloop van 16 naar 32
1 Perilex verloop naar 32 CEE
Een 32CEE koppelsnoer, en een verdeelkast liggen altijd in de bus.

Ook altijd handig om bij je te hebben: Blauwe 3 polige CEE verloopjes naar gewone contra 230
Als je ooit op een camping of een buitengebeuren terrecht komt, dan ben je straks heel blij met deze tip.

En het staat wel zo profi, als je dit soort dingen zelf bij je hebt.
Niet zo profi als je alles hebt staan, de manager doet de stroomkast open, en je ziet allemaal van die rode en blauwe rakkers, zonder dat je daar ook maar 1 verloopje voor bij je hebt.
De manager heeft er wel 1 voor je liggen laugh :D
Mag jij je show draaien op 1x 16 ampere.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
29-12-2008 17:45
Ik zei dat het inderdaad in de regel loont om zo'n ding bij je te hebben.. In dit geval (of liever gezegd in mijn geval, want ik werk bijna nóóit meer ergens op locatie), zeker nadat je het ook nog heb doorgebeld zie ik het voordeel niet... (hoewel hier natuurlijk makkelijk was geweest, maar voor die ene keer per jaar dat ik uberhaupt de KANS heb om zo'n kreng tegen te komen ga ik niet verloopjes bakken). Zeker niet aangezien die 1 á 2 keer per jaar ook nog vaak liefdewerk oudpapier klussen betreffen (wel van enig niveau) (dat doet geen afbreuk aan het feit dat het netter staat voordat je daar weer op inspringt :P maar de boodschap is dat ik niet zelf een paar meier ga investeren hiervoor)...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-12-2008 21:11
1 x bewerkt. Laatst door Watt-Xtra op 29-12-2008 23:45
last minute boeking. dag voor kerst wordt je gebeld. 1ste kerstdag ontvang je de bevestiging en getekende overeenkomst. Feest is zaterdags.

Op het punt dat je wilt vertrekken wordt je gebeld met de vraag of er nog even een truss bijkan met scans want de laser komt veel later als gepland.

Kom je aan is er nog niemand te bekennen. Net voor aanvang wordt je eindelijk het afgesproken voorschot betaalt.

Tegen de afgesproken tijd is er nog steeds niets bekend over een lichtshow, de zaal is groter als opgegeven en je moet het doen met een 6tal scans. De pa moet worden opengetrokken om de dj's en feestgangers tevreden te stellen, ruim 130db en nog niet hard genoeg!!

Tegen half 1 wordt me een cdj 1000mk3 speler gejat door een van de dj's omdat hij niet betaald zou hebben gekregen. Ik erachteraan, verhaal halen en m'n cd speler, krijg me een paar trappen in de rug. Tegen 3 man kan ik niet op!

om half 4 wordt het pand met z'n 600-800 man ontruimd door de politie ivm rellen en het verdwijnen van de organisatie. shocked 8O

Vandaag druk geweest met rondbellen en schades melden..

Veel slechter zal het dit jaar wel niet worden....

PS: wordt er ergens een pioneer cdj 1000mk3 aangeboden dan graag contact met mij opnemen. serienr: FKMP018982yy
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
29-12-2008 21:25
Balen..

Weet je de dj naam van die gozer of tijden wanneer hij gedraait heeft?

Die geintjes kom je helaas steeds vaker tegen, de organisatie schiet in de min en peert 'm, en laat het feest voor wat het is. Dj's krijgen dus geen centen en nemen dus cd spelers of draaitafels mee. Rare gewoonte...
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)