Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 193 van 289)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-7-2008 22:24
Een prijslijst van een verhuurbedrijf is iets heel anders dan tariefopbouw voor een (bescheiden) drive-in show.

Dat wordt nogal eens vergeten, getuige het aantal apparatuurlijstjes + prijzen van drive in shows in dit topic. In sommige gevallen zegt dat een hoop over de drive in kwestie: apparatuur wordt belangrijker gevonden dan de kwaliteiten van degene die erachter staat.

Op mijn site staat een prijsindicatie in de vorm van een van-tot bedrag, waarbij wordt uitgelegd hoe het tarief is opgebouwd, dus ook meteen duidelijk is dat mij als dj "kaal" huren een stuk goedkoper is dan met vol bakje licht en geluid.
Ik vind het niet nodig om een uitgesplitste prijslijst op mijn site te kwakken en licht het uiteindelijke bedrag liever persoonlijk toe.

Bij de substantieel grotere drives (afdeling schoolfeesten en grootschalige bedrijfsfeesten b.v.) ligt dit weer anders. Daar zie je vaak duidelijke tarieflijsten en opties + kosten daarvan. Maar zij bewegen zich dan ook op een hele andere markt. Een markt die weer wat onpersoonlijker is dan de doorsnee bruiloften, verjaardagen en promotiefeesten die ik heb gedaan.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 413
4-7-2008 22:30
Het was ook maar een voorbeeld van dat verhuurbedrijf. Toch snap ik je punt wel. Maar een tarief kun je toch ook baseren op ervaring en de kwaliteiten van de DJ (en daarbij natuurlijk de geleverde set)?
Ik heb overigens ook een apparatuurlijstje op mijn website staan, en ik vind mijn apparatuur zéker niet belangrijker dan de kwaliteiten van de DJ (staat bij mij ongeveer op gelijke hoogte). Ik heb echter wel een impressiefoto erbij staan omdat ik denk dat mensen daar veel meer aan hebben dan zo'n lijstje.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-7-2008 23:00
Mijn opmerking was niet specifiek voor jou bedoeld hoor, meer een algemene over hoe het steeds in dit topic gaat: de "kijk mij eens"-lijstjes plus prijs.

Niks mis mee om trots te zijn op je apparatuur, op mijn site staat ook een apparatuurlijstje, maar toch heb ik niet het idee dat huurders daar specifiek naar kijken. Die willen gewoon weten: kost-da voor zus en zoveel mensen en van zo tot zo laat.

En wij kijken vooral naar elkaars apparatuur ;-)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 413
4-7-2008 23:09
Ik voelde me ook niet aangevallen door jouw post hoor happy :). Maar ik probeerde duidelijk te maken dat er ook drive-in shows zijn met een lijstje en die tóch aandacht besteden aan de DJ. Maar ik heb het blijkbaar verkeerd opgevat (dacht dat je dat vond met iedereen van een lijstje, niet dus).

Het interesseert de klant naar mijn idee ook niet echt wat voor apparatuur ik bij me heb. Daarom heb ik (net zoals Tom ashamed :$) links gemaakt naar de uitleg wat waarvoor dient. Dan is het voor de klant ook nog enigszins interessant.

En nu weer on-topic. Zijn er nog mensen met een andere mening?
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
5-7-2008 00:20

kevinos91 schreef:

Nog 1 dikke week voordat onze actie voorbij is!laugh :D

We hadden deze actie van 150 euro, maar als de actie voorbij is kost de geluidsset los €150, en de lichtset ook €150 los. Een beetje voorbereiding is wel nodig, want ik wil na de 12de me echt gaan houden aan de nieuwe prijslijst. Ook gaan we losse verhuur doen, wat volgens mij beter zou uit pakken (naast drive-in werk), dan alleen maar drive-in werk.
Betekend die actie dat je dan binnen de week een feestje moet plannen dat normaal voor 3 maanden later was en nu in die week moet verplaatst worden omdat het dan goedkoper is ? Of mensen die dan hun verjaardag/bruiloft/feest moeten verplaatsen naar de actie-week omdat het dan goedkoper is ?

Bij dit soort dingen kun je geen actie's maken vind ik... Wel kun je bv. bij een grote licht-geluidsset een gratis DJ/LJ "meeleveren".
Maar dit soort acties halen naar mijn mening totaal niks uit.

Gr.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
5-7-2008 14:05
Gister bruiloftje gedraaid, 600 euro.. happy :)

Prijs viel iets hoger uit door dingen als: niet in eigen woonplaats, 4 hoog, langere duur etc.
RubbyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2006
Laatste: 10-7-2010
Berichten: 65
5-7-2008 16:12
De prijzen die ik vraag zijn zeer onregelmatig. Heb laatst een personeelsfeestje gedaan van 4 uur, 2 fullrange speakertjes en geen lichten voor 215 euro. Vlak daarna stond ik te draaien op de hockeyclub (6 uur lang, 2subs+2tops zonder lichten) en daarvoor vroeg ik 170 euro. A.s. maandag een afscheidsfeestje voor een meisje dat naar frankrijk gaat verhuizen, haar vriendinnetjes uit groep 8 organiseren een surprise disco voor haar, daar ga ik gratis draaien.. (ben goed bevriend met haar broer)
waar muziek is kan geen kwaad heerschen..
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
6-7-2008 20:15
Waarom heb je zoveel verschil in je prijzen?
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
6-7-2008 21:14

TB schreef:

Waarom heb je zoveel verschil in je prijzen?
(ben goed bevriend met haar broer)
Waarschijnlijk omdat hij de mensen waar hij voor draait goed kent, en ze een iets lagere (of gratis) prijs geeft, zodat hij daar wat vaker kan staan?
Ik kan het ook helemaal mis hebben! wink ;)

Groeten,
David Kamphuis
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
7-7-2008 10:48
Wij kosten standaard, voor een show met

2x Dap K-115
1x Dap P-1600
2x Pioneer CDJ-200
1x Behringer DJX-700
1x Meubel

Maximaal 4 uur, DJ en extra mannetje, 175 euro inclusief BTW. Vervoerskosten zijn er alleen buiten 10 Km van mijn woonplaats.

Lijkt me niet al te gek toch? En ja, ik krijg mensen die gewoon niet meer dan 100 euro kunnen opbrengen voor een feestje, en dan wil ik nog wel eens zakken. Tenslotte, ik zit in een beginfase en elk feest is meegenomen. Als er weer 100 man zijn die je gezicht en bedrijfsnaam hebben gezien, sleep je daar wellicht weer een klusje uit... toch?

Graag jullie mening!
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)