Forum > Geluid

Seer Audio, serieuze nieuwkomer of ......

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Schno009Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
Berichten: 122
9-11-2007 21:12

Schno009 schreef:

Zouden die ook in de doos zitten als je het zou bestellen?
Deze zin gaf (naar mijn idee) al aan dat het om ongeloof ging wink ;)
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
26-11-2007 12:59
Goed, hier even een terugkoppeling over mijn luistersessie bij Seer Audio. Algemene indruk van de kasten die ik gezien heb, is goed, netjes afgewerkt, stevig ( kijk maar naar het gewicht van diverse kasten) en klankmatig prima. Ik heb de volgende kasten beluister. De PS-15 en PS-18b met de bijbehorende processor en gevoed door FA-series versterkers. Lijkt qua uiterlijk veel op nexo....heb te weinig met Nexo gespeeld om het echt te kunnen vergelijk. Heb zelf wel een setje van de Grooth en heb de PAS-215 gehad van omnitronic ( en dat ziet het er aardig hetzelfde uit ) maar daarmee is het zeker niet te vergelijk. De PAS-kasten de de SJ-kasten van de Grooth redden het niet op rendement en het geluid..dan scoort de Seer PS-serie toch echt beter bij mij...maar goed, de prijs ligt dan ook hoger.
Verder heb ik de SR283 en SR215 beluisterd. Waarbij de SR-283 een verbazingwekkend mid en hoog te hebben. Geen direct vergelijk met mijn eigen kasten. Ook bij de SR215 is het mid/hoog echt netjes te noemen. In het verleden had ik de A-215 van DAP en ook hier legt DAP het af...op klank en rendement. Het line-array vond ik netjes klinken,settings stonden compleet vlak maar een echte referentie met dergelijke systemen heb ik niet dus kan ik ook niet geven.

Als test cd heb ik het album van Michael Buble gebruikt en herhaaldelijk dezelfde tracks gebruikt om een goed vergelijk te krijgen.
Over het algemeen ben ik prettig verrast...
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
26-6-2008 04:47
Zijn er nog meer mensen met gebruikservaringen met seer audio?Oke,het lijkt een merk met een luchtje vanwege het wazige gedoe op enkele fora,echter zijn er nog weinig echte gebruikservaringen bekend en/of heeft iemand enkele kasten op de pijn/test gelegd.Het mogen dan misschien kopieeen zijn maar wie zegt dat dat slecht hoeft te zijn?Zijn wel meer merken die dat doen,ook bekende merken,al zullen ze dat vaak never hardop toe willen geven.Een bestaand ontwerp ietwat modificeren scheelt natuurlijk enorm in de ontwikkelingskosten waardoor je zo,n product dat concureerend aan kunt bieden.Het is een feit dat er merken zijn die schandalig duur zijn.zeker als je ontdekt bij demontage dat de afzonderlijke componenten soms slechts een fractie kosten van de prijs van het totaalproduct of dat het merk gewoon doodleuk zijn eigen sticker zet op de componenten van andere fabrikanten,de prijs flink verhoogd en het presenteertals een eigen ontwerp of ontwikkeling.Gebeurt legio in de hifi wereld dus,mag je er zeker vanuit gaan, ook in p.a.wereld
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
26-6-2008 10:31

simple40002000 schreef:

Zijn er nog meer mensen met gebruikservaringen met seer audio?Oke,het lijkt een merk met een luchtje vanwege het wazige gedoe op enkele fora,echter zijn er nog weinig echte gebruikservaringen bekend en/of heeft iemand enkele kasten op de pijn/test gelegd.Het mogen dan misschien kopieeen zijn maar wie zegt dat dat slecht hoeft te zijn?
Degene die het kopieert in ieder geval niet (want daarvoor is z'n kennis niet toereikend; was die wel toereikend geweest dan had de kopieerder in kwestie zelf wel iets ontworpen).
Zijn wel meer merken die dat doen,ook bekende merken,al zullen ze dat vaak never hardop toe willen geven.
Bij de A-merken zie je toch verdomd weinig jatwerk. Je ziet het juist bij de B-merken (en de volume merken).
Een bestaand ontwerp ietwat modificeren scheelt natuurlijk enorm in de ontwikkelingskosten
Nee. Geval is namelijk dat je net zoveel van het product moet weten als de originele ontwerper om te kunnen bepalen wat je wel of niet kunt veranderen. Vandaar ook dat je bij het jatwerk eigenlijk alleen cosmetische verschillen zien en geen ontwerptechnische verschillen. En vaak zie je dat daarna om het even welke china driver in zo'n kast gedonderd wordt waardoor zo'n kast het gros van de keren voor geen meter presteert (maar soms per ongeluk wel presteert)...
waardoor je zo,n product dat concureerend aan kunt bieden.
Het blijft jatwerk. Lijkt me moeilijk te verdedigen.
Het is een feit dat er merken zijn die schandalig duur zijn.
Maar het zijn vaak juist DIE merken die af en toe eens met iets nieuws op de proppen komen. Als die merken weg zouden vallen zou de ontwikkeling volledig stil staan (want een kopieermachine zonder kopij is een absurd overbodig en niet werkend stuk sta in de weg).
Gebeurt legio in de hifi wereld dus,mag je er zekervan uitgaan, ook in p.a.wereld
Noem maar eens wat voorbeelden dan van A-merken die dit doen (jij brengt immers deze stelling en zal die dan ook moeten kunnen aantonen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
26-6-2008 16:52
Wat in de hifi wereld wel gebeurt is dat men bijv loopwerken van cd spelers bij merk x,d/a converters bij merk y haalt en dat in hun eigen apparaat stopt.Een merk als bang en olufsen schijnt dat wel te doen.Hoe ik aan deze stelling kom? Ik heb een aantal vrienden van me die reparatiewerk doen als hun beroep,zien duizend en 1 verschillene apparaten en dan vallen dit soort dingen hun op,hoeveel merken elkaars techniek delen terwijl er soms stevige prijsverschillen er tussen zit
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
26-6-2008 20:27

simple40002000 schreef:

Wat in de hifi wereld wel gebeurt is dat men bijv loopwerken van cd spelers bij merk x,d/a converters bij merk y haalt en dat in hun eigen apparaat stopt.Een merk als bang en olufsen schijnt dat wel te doen.Hoe ik aan deze stelling kom? Ik heb een aantal vrienden van me die reparatiewerk doen als hun beroep,zien duizend en 1 verschillene apparaten en dan vallen dit soort dingen hun op,hoeveel merken elkaars techniek delen terwijl er soms stevige prijsverschillen er tussen zit
Dat is echt niet alleen bij hifi zo, ook bij pro-audio en allerlei andere takken van industrie. Kan ook een afweging zijn om de prijs te drukken, omdat je dan niet alles zelf hoeft te ontwikkelen (lees: het wiel opnieuw uitvinden). Sony CD-loopwerkjes bijvoorbeeld kom je echt overal tegen, in allerlei prijsklassen. Niets mis mee. Geen jatwerk (tenzij ze uit de loods zijn gepikt ipv netjes ingekocht) maar een 'make or buy' beslissing. Zo ook ons 'eigen' Philips, die tot een paar jaar geleden halfgeleiders maakten (Philips Semiconductors). Dus de kans dat je ergens onder de kap Philips componenten tegen kwam of komt is best aanwezig. Als elke fabrikant álles zelf zou ontwikkelen zou de apparatuur onbetaalbaar worden. Gisteren nog een Marantz cd-wisselaar open gehad waarbij ik op één printplaat ic's van Sony, Siemens en Samsung tegen kwam. Die bedrijven hebben allemaal een bepaald componentje ontwikkeld en verdienen aan de verkoop van de losse componenten hun ontwikkelingskosten terug, en die zullen er alleen maar blij van zijn dat een fabrikant hun componentje in z'n apparaat stopt, want daar verdienen ze geld aan.

Onder jatwerk versta ik iets als een Behringer DDX3216. 1 op 1 gejat van de Yamaha 01V (en vandaar dat-ie 'officieel' nergens meer te krijgen is). En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Dat er tussen apparatuur met dezelfde techniek prijsverschillen zitten, is best te verklaren. Een fabrikant (en dan laten we de dozenschuivers en (OEM) apparaten die 100% gelijk zijn even buiten beschouwing) zal ook nog tijd en geld in ontwikkeling moeten stoppen. Want met alleen de losse componenten (die je kant-en-klaar inkoopt) heb je nog geen product wat je zo in de markt kunt zetten. En afhankelijk van wat een fabrikant met al die verschillende onderdelen doet krijg je verschillende (kwaliteit) apparaten en bijbehorende prijsverschillen. Hoewel prijs natuurlijk niet direct met kwaliteit is verbonden, de één zal er gewoonweg wat meer marge op gooien, de ander stopt het wellicht in een fatsoenlijke support-afdeling of juist in een duur bedrijfspand.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
26-6-2008 22:57
duidelijk verhaal wat betreft het techniek delen enz.Komen we terug op het ''kopieer'' verhaal Feit is dat het gebeurt maar is een ''kopie'' per defenitie een slecht product?Soms wordt een product neergesabeld omdat het een kopie is/lijktOke,het behringer/ymaha verhaal is duidelijk,kun je goed of afkeuren,maar is het dan gelijk een slecht product?Dit gevoel krijg ik een beetje als ik de reacties een beetje volg op het merk seer audio.Oke,misschien gewoon ordinair jatwerk ,maar waar zijn de mensen die kunnen vertellen hoe het product bevalt enzo,waar zijn de mensen die de apparaten opentrekken om te zien hoe het een en ander in elkaar is gezet en met welke componenten.Er moeten toch mensen zijn die een aantal van hun pruducten in gebruik hebben.Of is ditt merk gedoemd te mislukken omdat hun pruducten juist zoveel lijken op,danwel domweg gekopieerd zijn Feit is wel dat je met de huidige gratis verkrijgbare software en een beetje knowhow al hele leuke kasten kunt maken die soms kwa prestaties best wel kunnen concureren met de A merken tegen een lagere prijs.En zelfs al zou je al dat denkwerk,modificeren enzo betaald nemen,dan rechtvaardigd het in mijn ogen dan nog niet een mega prijs op een product te zetten en dat te rechtvaardigen onder het mom van ''research''.Ik durf te wedden dat een man als Dre zelfs met behulp van freeware in notime een kast of constructie kan bedenken/ontwerpen die mee kan doen met de A merken en toch vele malen goedkoper kan zijn,zonder dat het rommel is .Zeker als ik soms zie hoe rechtuit rechtaan sommige ontwerpen van(A danwel B) merken zijn die allang bekende paden betreden maar daar een prijs aanhangen die doen lijken alsof er giga veel research en ontwikkeling is gestoken in het product terwijl het een ''eigen'' versie is van al bestaande ontwerpen
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
26-6-2008 23:09
Ik zou het verhaal ff wat leesbaarder maken laugh :D
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2008 10:33

simple40002000 schreef:

Wat in de hifi wereld wel gebeurt is dat men bijv loopwerken van cd spelers bij merk x,d/a converters bij merk y haalt en dat in hun eigen apparaat stopt.Een merk als bang en olufsen schijnt dat wel te doen.
Joh... Vrijwel elk merk doet dat. Is ook niet zo gek aangezien er maar een handjevol fabrikanten zijn van loopwerken. Maar net zoals een motorblok nog geen auto maakt, maakt een loopwerk nog geen CD-Speler.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
27-6-2008 14:56
toch lijkt me het een beetje wrang als je een duur gekocht apparaat openschroeft waarvan je denkt dat een eigen ontwikkeld iets is ,en je komt erachter dat men leentjebuur heeft gespeeld bij allemaal ''collegamerken'' voor de''inhoud'' van het apparaat.En dat terwijl er een prijs opstaat die zou doen denken of vermoeden dat de fabrikant enorme kosten heeft moeten maken om dit product te ontwikkelen terwijl dat eigelijk niet zo blijkt te zijn.En het product dan naar verhouding ''goedkoop'' blijkt te produceren.Krijg ik dan beetje een bijsmaak bij dan.Net zoals fabrikanten die typenrs van onderdelen verwijderen/onleesbaar maken om te voorkomen dat je ontdekt wat voor onderdeel het is en je alleen bij hen dat onderdeel kunt krijgen(=duur kopen)Of gewoon hun eigen ''sticker'' plakken op een algemeen verkrijgbaar onderdeel en daardoor de prijs van dan onderdeel omhoog laat schieten.Gebeurt regelmatig in de autoindustrie,zelf ondervonden,dat een ''orgineel ''onderdeel bij de dealer een keer zo duur was als op de ''gewone'' markt.Rara hoe dat nu kan,het betreffende onderdeel oogt en werkt net zo goed als het ''orgineel''.Krijg je een beetje het ''zakkenklopperij'' gevoel van.Zal menigeen misschien af doen als onzin ofzo totdat je mensen ontmoet die werken in de fabrieken van de producenten en ontdekt het productvan dezelfde band afrolt,maar dat er iedere keer een ander stickertje of merknaam wordt opgezet zonder dat er iets gewijzigd wordt aan dat product.Totdat je het productin de winkel ziet onder verscillende namen met dito prijsverschillen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)