Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Simple40002000

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 67 bijdrage(n) van Simple40002000 (Pagina: 1 van 4)

Topic: Ontwerp voor Beyma 18G400 (23-2-2011 20:35:00)
Mijn idee als mogelijke vervanger voor de 18g400 zou de rcf 18p300 zijn .Een snelle simulatie in winisd(de eenvoudige versie,waar deze in de database staat) levert zelfs winst in diepgang op,nl een slordige 4 a 5 db op 40 hzTegenover -7 a 8 db op 40 hz voor de beyma 18g400..Heb echter altijd ''ruzie '' met winisd pro wanneer ik daar ts parameters wil invoeren waardoor ik het een en ander nog niet nauwkeuriger heb kunnen doen.Maar op het eerste gezicht zou dus de rcf in theorie een heel goede vervanger kunnen zijn lijkt mij.Je zou dan alleen de tuning moeten aanpassen en klaar is klara.Of is dit te simpel gedacht en komen er andere problemen/nadelen om de hoek kijken?Is er iemand die es deze 2 speakers in het ''dre'' ontwerp zou kunnen simuleren
De 18g400 zijn al een beetje op leeftijd,ik vermoed tussen de 10 en de 15 jaar oud.Ik heb ze jaren geleden ooit van dre overgenomen(4 stuks).En toen draaiden ze al een aantal jaren bij hem in de verhuur.Kan me voorstellen dat het een keer over en uit zal zijn voor de speakers,ze hebben niet het eeuwige leven.Ze worden niet ''mishandeld'' ,ze worden gevoed met ''slechts'' een crest ca 9,een slordige 900 watt aan 4 ohm en funtioneren nog prima.Nog nooit problemen mee gehad en ben er nog steeds tevreden mee
Topic: Ingangsgevoeligheid versterker (5-10-2010 09:58:00)
Ik ben in het bezit van een rackje met 2 crest ca9 eindtrappen erin.Nu valt mij de laatste tijd op dat ik,wil ik de eindtrappen vol uitsturen,ik mijn mengtafel tot wel plus 15 db moet drukken om dit voor elkaar te krijgen.En dat terwijl mijn gainstructuur verder allemaal klopt.Alles op 0 db ingeregeld.(mengtafel is A &H mixwizard).Nu weet ik dat je met interne jumpers de ingangsgevoeligheid kunnen veranderen.Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar ze op een hogere ingangsgevoeligheid heeft gezet.De vraag is'; waar zitten die jumpers en is dit eenvoudig zelf te veranderen?
Er zitten ook jumpers in om de polariteit van de xlr ingangen te veranderen..Het is dus niet de bedoeling dat die per vergissing worden omgezet,ik moet dus wel de juiste hebben.Weet iemand waar de jumpers zitten,een foto zou mooi zijn.Voorkomt vergissingen..Laatst met reparatie bedrijfje gesproken,die wist het in eerste instantie niet te vertellen,hadden zoiets nog niet eerder meegemaakt/tegengekomen.Zijn er hier mensen die het wel weten?
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (23-8-2010 10:57:00)
Vermogen kost tegenwoordig niks meer?Ga maar effe naar de winkel en zeg''Ik moet een echt goede 2+kw eindtrap per kant hebben,geen budgetspul"',dan word je echt niet vrolijk van het prijskaartje.Dan is 1500 a 2000 euri meer gewoonte dan zeldzaamheid.Geef mij dan maar een achterhaald concept,op het moment dat ik er versterkers voor moet kopen word ik een stuk blijer,scheelt behoorlijk in de pocket.En bovendien,wat is nou leuker dan om met een ''scheet'' aan vermogen een bak herrie te produceren waar je U tegen zegt.Maar ja,het is wel stoerder als je kunt zeggen''op dat kleine frontloaded subje staat wel 2 kw te fikken''.Kilowatts zeggen mij niks,gaat om efficientie,heb ik minder ''watts'' nodig om toch een stevig geluid te maken
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (22-8-2010 20:13:00)
Het was trouwens mijn set waarmee we de sb150 hebben vergeleken.Ik had er per kant 2 keer 18g400 staan op het sub.Deze kasten werden aangestuurd door een ca 9(pak em weg 900watt per kant).Daartegenover stond dus 2 keer sb 150(1 per kant dus) aangestuurd door die jbl mpa 1200(een slordige 1200 watt per kant).Pas toen we de versterker in brug zetten ging het weer gelijk op(gebrugd 4ohm dus,het zal een slordige 3+ kw geweest zijn wat er op die kasten heeft staan te fikken)
Compact is leuk,maar op het moment dat je zulke vermogens moet loslaten om je speakers aan het werk te zetten heb ik zoiets van ''laat maar zitten dan''
Want 1 glijbaan(4530)kon op een lichtere versterker (600watt)moeiteloos een stackje van 2 keer 18400 op een ca 9 bijhouden
Dan maar lomp en groot naar verhouding,als me dat een peperdure hoogvermogen versterker scheelt.
Ik denk dat je van een stackje van 2 of 3 glijbanen heel wat vrolijker word dan 2 van die sb 150 per kant.Zowel in geluidvolume als in mijn portomonnee.Want 2 a3 kw per kant word een duur verhaal kwa versterkers
Topic: Beyma 18g50 Versus 18g40 (9-7-2010 10:05:00)
Ik ben een (nog altijd tevreden) gebruiker van een stel ex-huismansubs geladen met de ''oude'' beyma 18 g400.Ze Gaan nu al wat jaartjes mee,dus zat ik er aan te denken om ze ooit es te vervangen.Ook omdat de ''oude'' 18g400 niet meer verkrijgbaar zou zijn met de juiste parameters
Nu heb ik als kandidaat mijn oog laten vallen op de rcf l18p300.Met een wat lagere tuning zou ik dan een stukje diepgang erbij krijgen(40hz -3db tegenover een slordige -7 db bij de 18g400)Echter,hoe zit het dan met de efficientie,want kwa rendement zijn ze bijna gelijk.Zou de rcfl 18p300 een goede vervanger zijn voor de beyma 18g400 in de huismansubs?In prinipe zou ik dan alleen andere poorten(langere) er in moeten zetten en voila-klaar.Of denk ik te simpel en zie ik dingen over het hoofd?
Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (8-3-2009 23:21:00)
hugov bedoeld dus 6 keer 18 inch PER KANT.Das voor een discosetje voor 500 man wel behoorlijk stevig.Met zo,n set plus een beetje fatsoenlijke versterkers moet 1000 man niet zo,n probleem zijn.Disco wel te verstaan he.Maar ook een beetje band kan met zo,n set wel uit de voeten
Ik zou niet graag 6 iven hybrides per kant op me afgevuurd hebben,ga je zowat dood van de power
Heb op een meeting van ivo wel es zo,n stackje horen spelen,was 3 hybrides plus dubbel 12 inch top per kant.en dat ging gruwelijk hard.Kun je nagaan wat er gebeurd als je zo,n setje PER KANT neerzet.krijgen je maag en darmen plus je trommelvliezen flink op hun donder,is niet echt gezond meer te noemen
Topic: D&B Max12 (23-2-2009 02:41:00)
Dit bedoel ik dus.Ik kijk dan meer naar de rechtuit rechtaan basreflex systemen
dus geen speciaal nieuw ontwerp of hoorngeladen systemen.Kijk maar eens hoevaak je zonder al te grote aanpassingen je diverse speakers in een dure merkkast kan stoppen met vergelijkbare prestaties zonder grote verschillen kwa spl e.d.Met name als het om een behoorlijk aantal kasten gaat kun je veel geld besparen dan lijkt mij
Ik zou niet blij zijn als een zelfbouwer redelijk eenvoudig en veel goedkoper een systeem kan ontwerpen en bouwen die zich redelijk kan meten met je net aangeschafte peperduur merksysteem.Dan zou ik me ''bekocht'' voelen
Topic: D&B Max12 (22-2-2009 01:49:00)
Toch heb ik wel es mijn bedenkingen over de hoeveelheid research die er aan de ontwikkeling van sommige systemen is besteed
Als je kijkt hoeveel freewareprogramma,s er te vinden zijn waarmee,mits juist gebruikt, in relatief korte tijd een systeem kan worden ontworpen wat soms zeer goed kan concurreren met soms zeer dure systemen.Dan worden winstmarges van soms 200 tot 300 procent een beetje overdreven lijkt me.Tenzij je er vanuit gaat heel weinig ervan te verkopen,dan moet men soms wel de prijs flink omhoogschroeven om de investering weer terug te verdienen.
Ik durf te wedden dat er hier op het forum zelfbouwsystemen zijn ontworpen en gebouwd die in, naar verhouding,no time zijn ontworpen met louter freewarepogramma,s met de echt goede componenten die slects een fractie kosten in verhouding tot hun dure ''merkbroertjes''.Zeker in het ''betere'' segment is er voor de zelfbouwer/ontwerper een hoop geld te besparen,zeker als ik soms zie hoe verbluffend simpel sommige systemen zijn gemaakt/ontworpen.Dwz zonder zeer ingewikkelde electronische ''truuks'' om het systeem te laten klinken danwel ''recht'' te trekken
Als ik veel geld ga uitgeven voor een goed product,dan moet het niet zo zijn dat een ''leek''(lees;zelfbouwer) vrij simpel een ''kopie'' van dit product kan maken die de kwaliteit ervan dicht kan benaderen voor een fractie van de prijs,en tijd kwa ontwikkeling.En dat bijv met louter freewareprogramma,s en vrij verkrijgbare componenten.Dan bekruipt mij het gevoel dat de ''merkfabrikant'' je een ''poot'' uit wil trekken
Als bijv een ''merksub'' dubbel 18 inch frontloaded 3000 euro moet kosten terwijl je voor tussen de 1000 a 1500 euri er zelf een kunt LATEN maken met echt serieuze speakers erin.... en die dan ook met de ''dure'' sub goed kan concureren.En ook nog met freewareprogramma,s....... tja,of ben ik nou gek ofzo
Topic: martin audio combi f2b,s18,f215 (16-2-2009 03:35:00)
.
Topic: martin audio combi f2b,s18,f215 (15-2-2009 11:28:00)
Het geluidsbedrijf waar ik wel wat dingen voor doe heeft sinds enige tijd er 4 martin f2b kasten staan die men wil inzetten bij de wat grotere evenementen.De combi die men gebruiken wil is per kant 2 martin f215,2 keer s18 en daaronder 2 keer f2b.De f2b kasten(intern doorgelust tot 16 ohm om per twee stuks op 8 ohm uit te komen) worden aangestuurd door een gebrugde ca9,de rest door2 ca 12 versterkers welke worden aangestuurd door de martin m3 processor.De vraag is eigelijk hoeveel ms de''topstack'' vertraagd zou moeten worden om geen looptijdverschillen te krijgen.Dit omdat de f2b kasten hoorngeladen zijn terwijl de rest frontloaded is.De bedoeling is om het totale systeem dan aan te sturen met de ev dx38 processor en de frontloaded stack gewoon via zijn ''normale'' m3 processor te laten werken en met de dx 38 het systeem zo correct mogelijk proberen af te regelen.Is dit een ''werkbare'' combi? heeft iemand ideeen of voorstellen voor processorsettings.Dit vanwege de discussie wat nu de meest correcte delaytime is die men zou moeten gebruiken,crossoverpunten en flanksteilheden van de crossoverfiltertypes die men zou moeten gebruiken.Hierover zijn de meningen onder de medewerkers een beetje verdeeld.Wat misschien gehoormatig''juist'' lijkt hoeft dat nog niet te zijn.Wie heeft ideeen of is dit een ''onzin''combi.Deze combi zal met name gebruikt gaan worden voor buitenevenementen en lange feesttenten waar men met een frontloaded laag systeem net wat te weinig laag kan produceren op enige afstand
Topic: KoolSound UHF 216 (7-12-2008 13:22:00)
Mijn ervaring met goedkope draadloze setjes is tot nu toe niet echt positief.Vaak snel overstuurd bij een zanger of zangeres met een behoorlijke dynamiek.Vaak klinken ze wat dunnetjes,veel toonregeling nodig om ze goed te laten klinken
Geef mij maar een wat betere tweede hands draadloze dan een goedkope nieuwe.Goedkoop is toch redelijk vaak op den duur duurkoop.Mooi praktijk voorbeeld van paar dagen geleden was een nieuw budget samson draadloos setje wat werd weggevaagd door een tweede hands ew 100 setje van sennheiser.Kwa prijs ontliepen ze elkaar niks,kwalitatief des te meer.Moraal;beter tweede hands kwaliteit materiaal dan instap budgetmateriaal,zeker als de prijs elkaar weinig ontloopt.Dan wint meestal het kwaliteitsmateriaal
Topic: D&B Max12 (5-9-2008 12:59:00)
Oke,je hebt gelijk,aan een aantal dingen niet zo gedacht bij het reargeren enzo.Maar toch,is een winstmarge van 100 tot soms 200 procent dan redelijk?.Het gaat me eigelijk dan meer om de rechtuit rechtaan ontwerpen zonder zeer ingewikkelde constructies(hoornconstructies,fase pluggen en meer van dat soort omgein)en/of totaal nieuwe benaderingen van hoe je kasten moet bouwen enzo.Oftewel gebruik maken van beproefde ontwerpen en constructies,geen revelutionaire vindingen of oplossingen.Is dan een soms zeer hoge prijs van een product gerechtvaardigd?Tenzij je weinig verwacht of wil verkopen,dat zul je een hoge prijs moeten hanteren om iets te verdienen
Topic: D&B Max12 (4-9-2008 17:10:00)
Alles leuk en fijn,maar blijkbaar is er wel een markt voor namaak spul.Als er geen behoefte ernaar bestond werd er niet zo veel gekopieerd in electronica en speakerland.Zeker als men ontdekt dat je een poot uitgetrokken wordt omdat de fabrikant van dat dure merk zonodig 100 tot 200 procent winst wil maken op zijn product.Ik bedoel dus bijv 2000 euri vragen voor een sub(zonder ingebouwd flter,frontloaded) met vrij gangbare rcf speaker die om te maken slechts een 500 a 750 euri kost.En dan heb je ook nog alles uitbesteed aan derden om te bouwen enzo.Oke,research en ontwikkelingskosten,prima,maar zoveel per kast?
Topic: D&B Max12 (3-9-2008 17:26:00)
Er is wel meer wat niet mag,maar het gebeurt toch.Kijk maar naar het merk kmt sound.Allemaal lookalikes van bekende kasten van bekende merken.Als je een merksticker erop plakt zou je zo denken dat het een echte zou zijn Kijk hier maar es
https://www.kmt-sound.nl/Monitoren.html of op https://www.kmt-sound.de/
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (2-9-2008 21:03:00)
Je mag er toch vanuit gaan dat bedrijven die dit soort ''grote'' dingen doen genoeg vakmanschap hebben om dit soort dingen op te vangen.En op dit niveau verkeerde mikro,s gebruiken lijkt me sterk,dit is niet meer ''effe een rechuit rechtaan bandje wat weinig kan verrekken''
Topic: D&B Max12 (2-9-2008 20:08:00)
mooie foto,zet er d&b op en iedereen denkt dat het een ''echte '' is.Nu nog een keer een ''nep''c7 setje bouwen,als het even kan natuurlijk goedkoper dan het ''orgineel''.Kun je zo de merkengeile muzikanten voor de gek houden hihihihi.Mits het natuurlijk goed klinkt en minstens zo hard gaat als het orgineel,Zou daar een markt voor zijn?
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (2-9-2008 19:48:00)
''Zowel de stem, als de blazers en slagwerk klonken enorm schel, iets wat duidelijk aan de techicus van Belle lag.''Lijkt mij een geval van een techneut die een flinke dip heeft in midhooggebied van zijn oren.Hij moet het erbij schuiven om het voor zijn beleving ''goed'' te laten klinken.Zie je veel vaker bij(monitor) techneuten die frequent moeten mixen op pa systemen op standje ''orkaan''.Tja,vaak enorme volumes op je oren is niet gezond.Ga maar es op een podium staan met loeihard gillende gitaarversterkers en dat avond na avond.Is het zo gedaan met het midhooggebied van je gehoor
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (2-9-2008 17:14:00)
Alleen worden er tegenwoordig vaak line arrays gebruikt op plekken waar het totaal niet nodig is.Men vliegt dan de kasten niet,maar stapelt ze.Als we het hebben over ''mode'' in het geluidswereldje dan is dit er een mooi voorbeeld van,overal maar line arrays gebruiken,zelfs in feestenten waar je niet eens de hoogte in kunt ofzo.Wat is dasn het nut ervan dan?Tja,het is wel ''cool'' zo,n line array,duur, dus moet wel goed zijn toch.......?Ahum
Topic: Zangset samenstellen (31-8-2008 07:50:00)
Als je een goede zanger/zangeres hebt en een goede ,redelijk stevige,geluidset dan is zelfs met semi lowbudget spullen nog wel iets goeds ervan te maken.Heb wel eens een zanger moeten doen met een dateq apollo als mengtafel.Niemand die het doorhad,ik had alleen geen galm.Dure spullen zegt niet alles,als je maar weet wat je doet.Heb wel es techneuten met peperdure spullen op een peperdure set''shit'' zien afleveren.Je wilt niet weten hoe er soms geprutst wordt in het artiestenversterkings wereldje,zelfs door bedrijven die vaak niks anders doen als dit werk.Zoals een pv showservice die vele ''grote'' namen doet,Tja,lang leve de juiste connecties,in dit wereldtje vaak belangrijker dan echte vakmanschap
Topic: Zangset samenstellen (29-8-2008 17:33:00)
Tja,wel of geen compressor op de zang,smaken verschillen.Ik zou niet meer zonder willen.Zeker als je van die rapacts meemaakt die bij de soundcheck nog normaal klinken ,maar bij het uiteindelijke optreden loeihard schreeuwend het podium opkomen.Of van die zangers die geen rekening houden met hun stemvolume bij de harde uithalen en de micro blijven ''opvreten''.De echte talenten weten dat,houden er rekening mee.Mijn ervaring is,hoe beter de artiest,des te makkelijker je het hebt als techneut.Zo niet dan is het ''if shit comes in,shit will come out''