Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 42 van 146)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-2-2008 10:56

renevanh schreef:

Vervolgens ben je lekker aan het draaien, komen ze je melden dat het thema apres ski is... he, dat heb ik nou allemaal net niet bij...
Het zou je maar gebeuren, dan heb jij het mooi gedaan... sad :(
Laat jij dan CD's thuis als je all-round gaat draaien?
Light Image
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
14-2-2008 11:23
Nuja, een hele stapel Apres Ski neem ik dan niet mee, hooguit een paar waar de beste/leukste nummers op staan.

Nu hebben we ook een laptop bij waar alles op staat, dus we kunnen ons wel redden, maar het is toch erg vervelend als je zoiets niet van te voren te horen krijgt (en ik heb er letterlijk om gevraagd!).
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-2-2008 11:58

renevanh schreef:

Nuja, een hele stapel Apres Ski neem ik dan niet mee, hooguit een paar waar de beste/leukste nummers op staan.

Nu hebben we ook een laptop bij waar alles op staat, dus we kunnen ons wel redden, maar het is toch erg vervelend als je zoiets niet van te voren te horen krijgt (en ik heb er letterlijk om gevraagd!).
toch enige vorm van miscommunicatie...
neem aan dat er een overeenkomst is.. staat normaal gesproken alles netjes op... Wil de organisatie het toch anders doen als er afgesproken is dan kun je er hooguit het beste van maken.

Voordeel dat ik dan weer heb, heb redelijk eigen apparatuur dus kan wel redelijk voor oplossingen zorgen, ook wel op korte termijn.. maar dan zal de portmonnee wel even moeten worden getrokken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
14-2-2008 19:45

Stevo_JD schreef:

pietje schreef:

Even eentje in de categorie eerlijke onzin. Wel grappig dat als je ergens een plaatje aanvraagt en de DJ zegt "Die heb ik niet bij me" dat je gewoon weet dat die hem heeft, maar hem niet wil draaien. Want dat zeggen nogal veel DJ's in dat geval laugh :D
Logischerwijs: Dat komt omdat je dan compleet geen zin hebt om die te draaien, ik word ook vaak moe van verzoekjes, je staat daar jouw ding te doen, niet die van iemand anders! Op een schoolfeest kan ik het begrijpen, maar als je in een discotheek staat te draaien? Nope, ik geef altijd antwoorden als: "ik zal eens kijken of ik die bij me heb."

Volgens mij is deze discussie al eerder gevoerd trouwens :P
Toevoeging:

A DJ is NOT a Jukebox ;)
The best way to predict the future is to create it
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
15-2-2008 15:02
A DJ is NOT a Jukebox
Niet?!?
Een platendraaier staat er toch voor het publiek en niet voor zijn eigen geiligheid?
Je gooit er als organisator/kroegeigenaar oid een paar knaken in en je verwacht dat hij/zij/ze het publiek het naar de zin maken. En al wil dat publiek 1000 keer paradise by the dashboard light (ja ik ben een ouwe lul en ik schijt ondertussen van deze plaat) wil horen, dan draai je hem 100 keer wink ;)
Je eigen geiligheid verhelp je dan thuis maar achter je prive dixo.

Trouwens wel hulde aan de DJ (niet te verwarren met platendraaier) die wel inspringt op de behoefte van het aanwezige publiek wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
15-2-2008 17:56

DeMennooos schreef:

A DJ is NOT a Jukebox
Niet?!?
Niet in de zin van: gooi jij draait wat ik wil. Ik maak er nog altijd mijn afweging in, maar neem verzoekjes wel serieus. En je hebt inderdaad avonden dat je meer je eigen ding kan doen en avonden waarop dat niet kan omwille van het publiek.
En al wil dat publiek 1000 keer paradise by the dashboard light (ja ik ben een ouwe lul en ik schijt ondertussen van deze plaat) wil horen, dan draai je hem 100 keer wink ;)
Da's nog altijd maar 1 op 10 wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-2-2008 19:29
Ik denk dat het verschilt tussen dj's. Als jij allround dj ben doe je veel eerder iets met een verzoek als een house-dj.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2008 19:48
Als house-DJ moet je nog steeds op het publiek inspelen (en reken maar dat als je dat niet doet, je carriere niet lang zal duren..).
Light Image
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
16-2-2008 13:18

JeroenVDV schreef:

Als house-DJ moet je nog steeds op het publiek inspelen (en reken maar dat als je dat niet doet, je carriere niet lang zal duren..).
Inspelen op het publiek is heel wat anders dan draaien wat één persoon uit het publiek aanvraagt.
The best way to predict the future is to create it
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-2-2008 23:06
Ik probeer altijd zoveel mogelijk aan verzoekjes te voldoen, maar wel op een moment dat het mij uitkomt (dus niet nu aanvragen en het volgende nummer draaien). Ik kijk wanneer het in de sfeer past, en dan draai ik 'm wel als het gaat. Ik doe overigens wel voornamelijk bruiloften, bedrijfsfeesten etc. Ik denk inderdaad dat een house dj toch wat meer zijn eigen stijl heeft waar verzoekjes vaker moeilijk in passen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)