Forum > Newbie Forum

ophangen van lichten

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
4-1-2007 10:18
Ik ben zelf dan een waterscout (veel scouts hier die licht en geluid als hobby hebben! laugh :D ) en vindt dat pionieren altijd wel leuk om te zien maar vind dat jullie zo lang bezig zijn met het bouwen van........ tsja wat is het vaak, een tafel of een bar ofzo?
(ik heb altijd het idee dat je beter een kant en klare tafel kan meenemen met opklap stoelen maar goed ik zie er blijkbaar de lol niet van in)

Ik denk dat je trouwens best iets leuks kan maken van pionierhout. Laten we wel wezen de meeste scoutingebouwen zijn van hout en voldoen vaak niet aan alle brandeisen. Ik weet niet hoeveel licht je erin wil hangen maar als het om een paar t4's gaat, why not? Beetje tegestrijdig anders dat je er wel met z'n zessen over je constructie loopt/vanaf tokkelt/inklimt maar een paar t4's erin hangen kan dan weer niet?!

Bij scouting wordt toch veel gedoogd en maar een beetje op de gok gedaan (wel serieus overwogen natuurlijk) dus dan vindt ik het hypocriet om te zeggen dat je ophanging van je lampen wel helemaal veilig en optimaal moet!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
4-1-2007 10:21

yougow schreef:

Je podium en decor is tuurlijk wel prima te sjorren. happy :)

groet
Hugo
Dus wel met zijn zessen op je gesjorrde constructie maar niet een paar lampen hangen aan zo'n zelfde pionier constructie shut up :X Kan allebei in de fik door weet ik veel wat dus brandgevaar is hetzelfde (ok de hitte van de lampen maar daar kan je wel rekening mee houden).
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
13-1-2007 13:52
2 x bewerkt. Laatst door Haas2 op 13-1-2007 21:08
https://digs.be/foto-galerij/haas2/images/10715/original.aspx
Dit is in elk geval nog nooit op m'n kop gevallen, desondanks de constructie :d
Misschien maar goed dat ik het verkoop (plaatsgebrek)
edit:
Mss nog even erbij zeggen dat ik wel een statief heb, maar het is helaas te hoog voor in mijn kamer te gebruiken (+ die poten zouden ook veel ruimte innemen... Het was je misschien opgevallen dat dat een t-bar is die op een statief past? :d
en maak je geen zorgen, daar kan op z'n minst nog 10 kg aanhangen hoor, dat steekt vanachter in de kast goed vast (al lijkt het niet zo op de foto :) )

klunz schreef:

Of je lichten natuurlijk gewoon op de vloer leggen shocked 8O wink ;) , weet je zeker dat ze in elk geval niet vallen shut up :X
Heb ik ooit eens gedaan met een par 36-puntspot met een blauw kapje erop, ik had deze zo gezet dat er over de hele dansvloer een mooie blauwe streep werd getrokken :)
(stond wel veilig bij mij onder de tafel)
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
13-1-2007 20:08
Als je dood wil is dat wel een goeie manier om je lichten op te hangen. Rigging is een serieuze zaak, waarom zou je naar nou perce op besparen? Je hebt toch ook geld over voor je verlichting, waarom dan niet voor een goed statief... sneaky :V
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
26-1-2007 17:02
Precies, ik heb liever dat ik wat meer €tjes uitgeef voor een goed statief deze bijvoorbeeld
Waar óók nog eens een t-4tje in past, dan dat ik me lichtjes aan een houten balkje uit de schuur op hang.
En plaatsgebrek? dan leg je ze toch gewoon in de berging/schuur of op zolder? en met feestjes haal je ze eruit. en plaats in de auto neemt het niet veel in.

Denk d'r eens over na! wink ;)

Groetjess
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
MikedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2006
Laatste: 15-1-2010
Berichten: 53
30-1-2007 20:10
schroef ze of houten palen en laat de lijding of jij als je goed kan sjorre de palen aan de stijger vast binden heb ik ook genoeg gedaan en werkt perfect
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-1-2007 20:43

mikedj schreef:

schroef ze of houten palen en laat de lijding of jij als je goed kan sjorre de palen aan de stijger vast binden heb ik ook genoeg gedaan en werkt perfect
sneaky :V Lees eens een paar posts die boven jouw post staan.
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
30-1-2007 22:23
Ik snap eigenlijk niet (met alle respect voor het mod-team hoor) dat de touw/sjor constructie reacties er nog staan. Dit soort reacties brengt anderen op ideeën om goedkoper te riggen, met alle gevolgen van dien...
Vergeet niet te lachen
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
30-1-2007 22:33

Melo-G schreef:

Ik snap eigenlijk niet (met alle respect voor het mod-team hoor) dat de touw/sjor constructie reacties er nog staan. Dit soort reacties brengt anderen op ideeën om goedkoper te riggen, met alle gevolgen van dien...
En dan snap ik om mijn beurt niet dat je van het moderatorteam verwacht dat ze alle niet juiste reacties gaan verwijderen. We zitten hier op een discussieforum waar het doel juist is om meningen/ideeen te delen en er opbouwende kritiek op te geven (zoals: een houten touw/sjor constructie is niet veilig want... brandgevaar bijvoorbeeld).

Ik vind jou reactie (met alle respect) een absoluut onnodig en totaal irrelevante suggestie dat het moderatorteam hun werk niet (goed) zou doen, en dat lijkt me onjuist.

René
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
30-1-2007 22:38
Je laatste punt ben ik half met je eens. Ik suggereer nergens dat zij hun werk niet goed doen, ik geef alleen mijn mening. Wat het mod-team daarmee doet is aan hun. Dat mijn reactie offtopic was geef ik je gelijk in, met als reden dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om nogmaals te gaan verkondigen wat je wel en niet kan doen en laten bij low-budget rigging-werkzaamheden. Dat soort dingen zijn al meerdere malen geschreven op het forum, dit topic met sjor en touw constructies is slechts een zijweg van de basis. Die basis kan je meer dan genoeg terugvinden met de uitgebreide zoekmachine.

Rigging is gewoon werken met de veiligheid van je gasten. Als je die veiligheid niet kan garanderen: begin er dan niet aan en besteed het uit. Dat dat geld kost lijkt me logisch, maar men weet van tevoren dat dit een dure hobby is..
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)