Forum > PC related Forum

laptop: van 1 geluidskaart naar 2

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
5-1-2007 16:15
Geen idee (anders had ik dat wel in m'n reactie gezet ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
5-1-2007 16:26
Hmmm... Even wachten tot iemand mijn topic leest die het wel weet*-) shut up :X
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-1-2007 15:30

Dré schreef:

Vreemd. Geluid van de kaart is namelijk prima (vandaar wellicht ook dat hij gewoonweg niet aan te slepen is)...
Helemaal mee eens, zeker als je in het achterhoofd houdt wat-ie kost. Ik heb hem overigens in een case gebouwd samen met een 19" mixer (ding is kleiner dan een pakje sigaretten en ligt er dus gewoon achter), heb nu dus een Disteq met USB-aansluiting shocked 8O. Moet alleen nog even een -10 dB pad tussen de rec. out en de ingang van de kaart stoppen, want de ingang is een beetje te gevoelig. Verder 100% tevreden happy :)

Een vriend van me heeft er ook nog eentje liggen, zal eens testen of je er ook meerdere op 1 pc kunt knopen en hij dat nog snapt. Zou een leuk (en vooral goedkoop) alternatief zijn voor dure meerkanaals kaarten...of heeft iemand dat toevallig al eens getest?
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
7-1-2007 18:50
Ben ik ook benieuwd naar, zelf ben ik dan van plan om bij Traktor dj Studio kanaal 1 naar mengtafel kanaal 1 te lussen, en voor kanaal 2 precies zo. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en dat dit gaat lukken happy :)
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-1-2007 09:36
zoals ik al eerder zei kan dat sowieso (mits traktor dat ondersteunt maar dat lijkt me wel) waarbij je dan 1 kanaal via je normale geluidskaart (in je laptop) laat lopen en nummer 2 dus via de UCA-202
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
8-1-2007 15:07
Dat zou ik dus sowieso niet doen! De interne geluidskaart is vaak onwijs bagger.

Je kan proberen of hij twee kaarten tegelijk pakt qua drivers. Anders kan je het nog met KXproject drivers of asio4all drivers proberen. Dan zouden de twee kaarten naast elkaar kunnen werken en allebei 1 deck representeren.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-1-2007 16:04
Dat wisselt nogal. Met de interne kaart van mijn Toshiba is best te werken (niet spectaculair maar wel werkbaar).
Ik heb inmiddels de tweede kaart liggen dus ik ga eens even kijken of ik daar wat mee kan rommelen.

[update]
zojuist beide kaarten achter elkaar verbonden met mijn laptop. Vervolgens ziet windows braaf de volgende audio apparaten:
- SoundMax Digital Audio (dat is dus de interne kaart)
- USB Audio codec (dat is dus UCA-202 #1)
- USB Audio codec (2) (dat is dus UCA-202 #2)

Vervolgens kan ik beide kaarten selecteren in Radiohost (een gratis playout programma wat ik gebruik om radio te maken) en werken ze dus allebei keurig op een kanaal.

Heb hier ook nog ergens de demo van Virtual DJ liggen, zal die er eens opzetten en kijken of dat ook werkt. Maar aangezien Windows het al snapt lijkt het me haast van wel.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
8-1-2007 22:15
Fijn! Ik ga eerst gewoon 1 (extra) geluidskaart proberen (standaard + extern) en daarna zal ik zien, of mijn portomonee het ook aankan shocked 8O, om een 2e externe erbij te kopen.
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
11-1-2007 19:24
Ik heb wat nieuws ontdekt waardoor je helemaal geen externe geluidskaart nodig hebt! shocked 8O .
Je hebt (als het goed is) op je laptop/computer een geluidskaart met:
*Ingang
*Uitgang
*Mic. Ingang.
Deze kan je (blijkbaar!) ook instellen, dus met andere woorden van de uitgang een ingang maken enz. Ik heb het als volgd:
*Ingang
*Ingang
*Mic. Ingang.
Bij traktor DJ studio kan je op een begeven moment bij je ''setup'' kiezen naar geluidskaarten. Dat gaat als volgd:
Je kiest je geluidskaart (1 mogelijk) daar onder kies je ''external mixer''. Nu kan je, als je een laptop hebt, kiezen uit *geluidskaart naam* 0 en zo tot aan met 3.
kies voor kanaal 1, 0+1
kies voor kanaal 2, 2+3
Klik vervolgens op OK en je kan je (zogenaamde) ''ingang'' ook als uitgang gebruiken! (waar dit topic ook over begon, mijn vraag, kanaal 1 (computer) naar kanaal 1 (externe mixer) en ook zo voor de 2e kanaal!

Veel succes! Vragen kunt u uiteraard stellen en ik zal u proberen te helpen, want ik heb het (eindelijk) voor elkaar gekregen! wink ;)
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
11-1-2007 19:35
jup dat klopt, als je een 6.1 (of iets in die buurt) geluidskaart hebt, dan kun je dat simpel in traktor of wat dan ook instellen als uitgang..

Voor mij was de keuze (ook o.a. dat ik maar 2 kanaals geluid heb op de laptop) om een externe geluidskaart te kopen, dat de kwaliteit ervan beter is.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)