Forum > Algemeen Forum

vinyl mee in het vliegtuig...

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
14-9-2006 23:27

Sylvia schreef:

Reind schreef:

Sylvia schreef:

Natuurlijk is een fatsoenlijke flightcase geschikt voor het vervoer van je platen als ruimbagage. Waar denk je anders dat de naam flightcase vandaan komt.
Je zal echter niet de eerste zijn die hem op die manier kwijt raakt.
Die opmerking was met het oog op beschadiging. Diefstal/vermissing begin je weinig tegen, behalve verzekeren.
Maar die verzekering kan zo weinig voor je doen he, als je bagage per ongeluk ontspoord. Je krijgt misschien een leuk geldbedrag, maar ze komen je geen nieuwe platen brengen. :P
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-9-2006 00:19
En daarom noemde ik ook gevolgschade.
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
15-9-2006 15:30
Maar die verzekering kan zo weinig voor je doen he, als je bagage per ongeluk ontspoord. Je krijgt misschien een leuk geldbedrag, maar ze komen je geen nieuwe platen brengen. :P
Maar het is beter dan helemaal niets lijkt me.
Never trust a computer you can't throw out a window.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
15-9-2006 23:14
Ben zelf een frequent flyer. De hele ophef over zoekgeraakte baggage, is een te opgedikte hype. Door een stel, te rijke mensen, die via via naar hun bestemming vliegen.

Op het moment dat het gaat om een directe vlucht, zoals van de OP, zou ik me absoluut geen zorgen maken om het feit dat de baggage zoek kan raken.

Meestal als ik ergens naartoe vlieg, staat mijn toolbox, een flightcase van 200Kg(DO NOT TIP) ergens in het ruim van het vliegtuig. Tot nu toe was m'n kist eerder uit het vliegtuig dan ik.

In het geval van de OP gaat het om een FC van ongeveer 30 tot 40 Kg (inc verpakkings materiaal, denk ik). Gewoon met dezelfde vlucht als vracht mee laten komen. Zelf afgeven en zelf weer ophalen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
16-9-2006 14:47
Klopt inderdaad. Bagage raakt vrijwel alleen zoek bij overstappen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-9-2006 13:15

Douwe schreef:

Ben zelf een frequent flyer. De hele ophef over zoekgeraakte baggage, is een te opgedikte hype. Door een stel, te rijke mensen, die via via naar hun bestemming vliegen.

Op het moment dat het gaat om een directe vlucht, zoals van de OP, zou ik me absoluut geen zorgen maken om het feit dat de baggage zoek kan raken.
Ownee? Ik kwam gister terug van een weekend malta en stond bij baggage band 1 op mijn tas te wachten.... daar stond een aardige berg koffers die nagezonden moest worden. Ik had mooi even de tijd om te gluren aangezien onze bagage ook weer eens een veeeeeeel te laat over de band heen ging en daar ging het ook over hele lullige vluchtjes van heathrow naar amsterdam .

Daarnaast heeft via via vliegen weinig met rijke mensen te maken, hoe vaak ik al wel niet heb moeten overstappen tijdens een lange vlucht. Je bewering dat het dus een opgedikt iets is van rijke mensen die graag overstappen klopt van geen kant. Overstappen hoort er vaak bij op intercontinentale vluchten en baggage raakt nou eenmaal wel eens kwijt maar wat de rijke mensen er nou mee te maken hebben wat betreft het opdikken ontgaat mij totaal even.

Baggage die kwijt raakt is geen overgehyped iets, ga voor de gein eens een keer bij schiphol kijken bij baggage band 1 waar alle later aangekomen baggage staat die nagezonden moet worden..... dat is namelijk nogal wat ;)
Daarnaast ken ik genoeg dj's die wel eens een platentas zijn kwijt geraakt en pas na een aantal dagen terug kregen OF helemaal nooit meer terug zagen. In dat geval ga je dus mooi op je spreekwoordelijke *** wanneer je s'avonds een gig hebt. Gewoon mee als handbaggage dus en bij je houden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
26-10-2006 00:45
Gewoon 2 stoelen boeken, 1tje voor jezelf en 1 voor je platentas. Kan je prima een dikke UDG 90 op kwijt ;)

Handbaggage wordt vrijwel nooit gewogen.Zolang je niet overdreven moeite moet doen om je koffertje door de scanner heen te krijgen is er niks aan de hand.

Baggage kwijt raken gebeurd niet zo gek snel. Dit jaar ongeveer 40 keer gevlogen en 1 keer problemen gehad. Dit lag echter niet aan de baggage afhandeling maar aan een of andere spaanse trut die mijn tas van de band afhaalde.
Baggage die kwijt raakt is geen overgehyped iets, ga voor de gein eens een keer bij schiphol kijken bij baggage band 1 waar alle later aangekomen baggage staat die nagezonden moet worden..... dat is namelijk nogal wat ;)
Daarnaast ken ik genoeg dj's die wel eens een platentas zijn kwijt geraakt en pas na een aantal dagen terug kregen OF helemaal nooit meer terug zagen. In dat geval ga je dus mooi op je spreekwoordelijke *** wanneer je s'avonds een gig hebt. Gewoon mee als handbaggage dus en bij je houden.
Wat je niet ziet zijn de wagon ladingen koffers die wel aankomen wink ;) Zorg gewoon dat je koffer duidelijk gemarkeerd is. Maar je kan je idd niet permiteren om je koffer kwijt te raken.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-10-2006 01:26

descon schreef:

Handbaggage wordt vrijwel nooit gewogen.Zolang je niet overdreven moeite moet doen om je koffertje door de scanner heen te krijgen is er niks aan de hand.
Als jij aan komt lopen met een tas vol vinyl loop je vaak niet echt recht, zelfs bij de meest grote blonde doos op schiphol gaat er dan een lampje branden en mag ie even op de weegschaal. Of ik tref altijd de verkeerde...... dat kan natuurlijk ook ;)
Wat je niet ziet zijn de wagon ladingen koffers die wel aankomen wink ;) Zorg gewoon dat je koffer duidelijk gemarkeerd is. Maar je kan je idd niet permiteren om je koffer kwijt te raken.
Maar stel nou dat het jou nou net overkomt? Daarom ben ik ook zo blij met Final Scratch, het is licht, past overal in, geen gezeik met bijbetalen en je kunt het gewoon bij je houden etc etc. Het enige wat ik tot nu toe iedere keer heb moeten doen toen ik richting buitenland ging is laptop aanzetten en daarna mocht ie weer uit. Meneer van de douane wilde 100% zeker weten dat het geen bom was o.i.d.

Overigens ben ik altijd de pineut met zulke dingen, zal wel door mijn rotkop komen ;-)

Als ik richting buitenland ga heb ik 1 tas met daarin FS, laptop, lader voor laptop, EOS350D, en alle belangrijke papieren. Mocht er dan een koffer kwijt raken dan is het maar kleding en dat zal me echt een rotzorg zijn aangezien ik daar meer dan zat van heb.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-10-2006 10:23
Ik hoor net op het nieuws dat die trolleytassen met 2 weken niet meer als handbagage mee mogen omdat ze te groot zouden zijn...

René
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
27-10-2006 16:59

renevanh schreef:

Ik hoor net op het nieuws dat die trolleytassen met 2 weken niet meer als handbagage mee mogen omdat ze te groot zouden zijn...

René
Nog niks van gemerkt op Schiphol en in Londen (waar ze toch een stuk strenger zijn als in NL). Je mag vanuit Londen max 1 tas ( met bepaalde afmetingen , info staat wel ergens op i-net) Hoop niet dat het strenger wordt, zoals het nu lijkt zit ik de komende maanden in Milaan en met mijn trolleytas de bagageband voorbij crossen bevalt me prima happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)