Forum > PC related Forum

PC Systeem voor produceren

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
15-3-2006 20:03
Top bedankt! Ik neem het mee in de overweging. Het is niet zozeer dat ik persé een Mac zou willen maar wellicht om stabiliteits redenen? Is het aantrekkelijker om dan een 2e hands g5 aan te schaffen ipv het in elkaar bouwen van een pc van hetzelde bedrag?

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-3-2006 20:42
Dat is eigenlijk helemaal aan jou. Voorop staat, dat zowel een Wintel machine als een Mac de klus zouden kunnen klaren. Het is dan aan jou om de criteria op te stellen wat voor jou zwaarder weegt.

Denk hierbij aan:

- Gebruiksgemak
- Prijs
- Garantie
- Stabiliteit
- ..........

Ik heb op een gegeven moment de overstap gemaakt naar mac, omdat ik het gebruiksgemak van mac geweldig vond en het gedoe rond de windows machines mbt virus, adware, malware e.d. beu was. Ik wil werken op mijn pc, niet een deel van de tijd bezig zijn mijn systeem enigszins in gang te houden. Laten we het erop houden dat een mac een geweldige uitvinding is voor ongeduldige mensen zoals ik.

John
I am a TimeDriver!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
16-3-2006 18:10
Was vandaag even langs apple centre in utrecht en daar raadde men mij een imac g5 aan. Scherm met alles al erin. Tweede hands was een mindere optie en de macmini raadde men mij ook af. Zit nog wat in dubio, volgens hem volstaat de geluidskaart die daarin zit ook voor mijn doeleindes en was 'logic' een betere optie.

Is het wel slim om uberhaupt een apple 2e hands aan te schaffen, heb er zelf geen ervaring mee.

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-3-2006 18:50

DJ Quinten schreef:

Is het wel slim om uberhaupt een apple 2e hands aan te schaffen, heb er zelf geen ervaring mee.

grtn,

Stefan
Gemiddeld genomen gaan Apple bezitters erg netjes om met hun mac. Natuurlijk kan alles kapot, maar ik denk niet dat je daar zo vreselijk bang voor moet zijn. Probleem is alleen wel, dat wanneer bijvoorbeeld het logicboard (moederbord) of de voeding het begeeft, dat je dan een duurdere reparatie hebt dan wanneer je een pc zou kopen. Alleen is de kans klein dat je daar een defect in krijgt. Het is dus niet anders dan een andere tweedehands aankoop. Je moet tijdens de aankoop even goed opletten.

John
I am a TimeDriver!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
16-3-2006 19:01
Maar is een imac een alternatief voor powermac of niet aan te raden? Ook het feit gebruik maken van de geluidskaart in de apple en midi board via usb of toch een externe firewire interface aanschaffen?

grtn
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-3-2006 09:09
Hardwarematig doet een iMac niet onder voor een powermac. Er zijn natuurlijk beperkingen, want de huidige watergekoelde dualG5 prop je niet in de behuizjng van een iMac. Maar als je een powermac naast een iMac met dezelfde specificaties zet heb je qua prestaties identieke pc's voor je staan. Het voordeel van een Powermac is, dat je niet gebonden bent aan het beeldscherm, je gemakkelijker kunt upgraden en dat het moederbord hier ook op berekend is. Een Powermac moederbord heeft gemiddeld genomen meer geheugensloten en meer aansluitpunten voor harde schijven.

Voor wat betreft de geluidskaart, ben ik geneigd toch een externe oplossing te kiezen. De geluidskaarten in de Apple's zijn voor alledaags gebruik van goede kwaliteit, alleen de instellingsmogelijkheden zijn ietwat karig vergeleken met een goede geluidsoplossing. Daarbij komt ook dat er bijna geen gegevens bekend zijn over de latency e.d. van de desbetreffende geluidskaarten. De geluidskaart van een Mac is simpelweg een audio uit en een audio in. Meer niet....

John
I am a TimeDriver!
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
17-3-2006 09:42

ideedeluxe schreef:

Wat ben je ermee van plan = welke programma's, live of sampling....etc.

Wil je voor die 1000 euro een complete pc? (Incl. Monitor en andere randappratuur?)

Zonder randapparatuur zou je iets van een volgend systeem kunnen aanschaffen:

- Intel P4 630 (3 Ghz)
- 1GB Ram
- Moederbord met Intel 945 chipset met onboard video
- 80 GB SATA HD voor OS
- 120 SATA HD voor muziek
- Stille koeler en voeding, goede stevige kast
- M-audio Delta44 Geluidskaart of vergelijkbaar
- WinXP home

Natuurlijk zou een vergelijkbaar systeem met een AMD processor en een goede chipset het net zo goed moeten doen.

John
- ik zou in dit geval die 80 gs schijf vervangen voor een WD raptor
- van de 120 gb schijf een 250 gig maken (goedkoopts op het moment)
- van de geluidskaart een Creative X-Fi maken
- en voor een boxed AMD 3700 bijv gaan.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
18-3-2006 07:15
Misschien is dit ook wel wat voor je: https://www.openlabs.com
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
18-3-2006 16:24
Een iMac is zeer zeker een optie om muziek te gaan maken (of om andere dingen mee te doen natuurlijk). Zelfs een Mac Mini kun je hiervoor gebruiken, zolang je maar niet gigantisch veel zware plugins draait is dat allemaal geen probleem.

Wel zou ik zowieso een externe geluidskaart (via FireWire of USB speelt niet zoveel rol) nemen. Zo'n Mac heeft namelijk net als een PC geen MIDI aansluitingen en dan kun je beter een interface kopen die ook audio kan opnemen/afspelen. Ikzelf heb een M-Audio FireWire Audiophile aan m'n PowerBook hangen en dat werkt zeer goed, geen problemen mee eigenlijk. Behalve dan dat ik om één of andere duistere reden het ingangsniveau niet kan verzwakken zodat ik dit op m'n mixer moet doen. Wel een belangrijk minpunt in feite...

De Openlabs oplossing vind ik persoonlijk niks, vind het veel te duur voor een lelijke plastieken doos waar dan nog eens Windows in zit... Maar ja er zullen vast wel mensen zijn die dat juist wel een mooi en/of goed ding vinden. Moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
18-3-2006 17:04
Bedankt voor de reacties! Ik ga waarschijnlijk op zoek naar een 2e hands powermac of nieuwe imac, de externe geluidskaart kom ik wel uit.

Ik hou jullie op de hoogte! wink ;)

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)