PC Systeem voor produceren
(32 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 14-3-2006 21:05 |
Misschien niet terecht dat ik het hier plaats, kon t verder niet vinden alleen een een topic over pc icm PCDJ. Ga wat professioneler aan de gang met produceren en daarvoor eerst een nieuwe PC. Ik heb het synthforum uitgepluist maar ik wordt echt helemaal overdonderd door de discussie AMD vs Intel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik begrijp dat op Audio gebied de pc stabiel moet zijn en de plaatselijke pc-boer begon over Intel 4. Heb een aantal testen gevonden van systemen icm Cubase: https://www.informationarchitecture.it/cubasetest/results.php?order=performance Is iemand echter wat thuis in deze branche, persoonlijk wel aardig maar ik heb geen ervaring in PC met (professioneel) audio bewerking, mbt de latency ed. grtn, Stefan | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 14-3-2006 22:19 |
Ik zou zeggen, lees de reviews hier eens, alle mogelijke systemen worden belicht vanuit het oogpunt van de producer, waarbij alle mogelijke systemen langskomen, zowel Mac, PC, Intel of AMD. Het draait altijd uit op de rekbaarheid van je budget. Dus, wat is je budget en wat ben je precies van plan??? Btw, hier nog een nuttig stukje over latency. John | |
I am a TimeDriver! | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 14-3-2006 23:00 |
ideedeluxe schreef: Ik zou zeggen, lees de reviews hier eens, alle mogelijke systemen worden belicht vanuit het oogpunt van de producer, waarbij alle mogelijke systemen langskomen, zowel Mac, PC, Intel of AMD.Het draait altijd uit op de rekbaarheid van je budget. Dus, wat is je budget en wat ben je precies van plan??? Btw, hier nog een nuttig stukje over latency. John grtn, Stefan | |
DjberjoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-9-2004 Laatste: 26-10-2009 Berichten: 301 | 15-3-2006 07:00 |
Ales ik vragen mag waarom zet je er cubase se op en niet cubase sx? Ik wil zelf ook beginnen met produceren, ben me zelf nu nog wat aan het orienteren. Met vriendelijke groet, Bjorn Berkvens | |
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6 | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-3-2006 09:05 |
Wat ben je ermee van plan = welke programma's, live of sampling....etc. Wil je voor die 1000 euro een complete pc? (Incl. Monitor en andere randappratuur?) Zonder randapparatuur zou je iets van een volgend systeem kunnen aanschaffen: - Intel P4 630 (3 Ghz) - 1GB Ram - Moederbord met Intel 945 chipset met onboard video - 80 GB SATA HD voor OS - 120 SATA HD voor muziek - Stille koeler en voeding, goede stevige kast - M-audio Delta44 Geluidskaart of vergelijkbaar - WinXP home Natuurlijk zou een vergelijkbaar systeem met een AMD processor en een goede chipset het net zo goed moeten doen. John | |
I am a TimeDriver! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 15-3-2006 10:51 |
Leuk... PC zelf samenstellen (hoewel ik zelf totaal maar dan ook totaal genezen ben)... Maar gaan we wel even langs bij de WHQL lijst als we een stabiel wintel systeem willen? Of neem gewoon een merk PC. Prijsverschil is veel lager dan velen denken (zeker als je gebruik gaat maken van betaalde software...). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 15-3-2006 11:15 |
Het is excl monitor en randapperatuur. En voornamelijk voor samplen, geen live gebruik. Maar bedankt iig! Heb je nog bepaalde rede waarom juist die chipset en SATA harde schijven? en Dré, WHQL lijst?? grtn, Stefan edit: whql, windows hardware quality labs, sorry, heb m al | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-3-2006 11:59 |
De 945 Chipset heeft door zijn lage prijs en uitgebreide functionaliteit een erg interessant voorkomen. Hij ondersteunt de nieuwe 1066 Mhz FSB en DDR2-667, waardoor hij ook fatsoenlijk te upgraden is. Het is geen game-chipset, maar dat heb je ook niet nodig. Het voordeel van SATA is de op papier veel hogere doorvoersnelheid van gegevens en de mogelijkheid om op eenvoudige wijze raid configuraties aan te gaan. Het is de vervanger van PATA en daarmee ook met het oog op de toekomst gekozen. Een merk-pc kan idd. net zo goed het werk doen, wij hebben zelf HP machines in het assortiment, waar ik ook uitermate tevreden over ben. Alleen, de harde schijf is bij deze machines (Die in ons ass.,voornamelijk DC serie) vaak wat aan de kleine kant, omdat ze meer voor kantooromgevingen icm een server worden gebruikt. Voor een vergelijkbaar HP systeem (minus HD) ben je ongeveer hetzelfde kwijt, je kunt dan kiezen voor een externe oplossing qua geluidskaart. Ik ben zelf niet zo'n fan van Dell, wegens diverse akkefietjes op het gebied van serviceverlening, maar de merken houden natuurlijk niet op bij HP of Dell.... Natuurlijk zou je ook kunnen kiezen voor Apple. Voor hardwarecompatibiliteit:Windowsmarketplace John | |
I am a TimeDriver! | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 15-3-2006 18:58 |
Is er nog specifiek een apple 'nodig' voor deze doeleindes of zou het ook met een ibook kunnen? Budget gezien ben ik niet in staat om een G5 aan te schaffen. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-3-2006 19:25 |
Wanneer je echt voor een mac zou willen gaan, zou ik op zoek gaan naar een gebruikte G5. Je kunt voor zo'n 900 euro prima een gebruikte Powermac G5 aanschaffen voorzien van MacOSX, een 1.6 Ghz G5, ongeveer een GB aan ram en een 80 Gb HD. Voor de rest van je geld koop je een fatsoenlijke firewire geluidskaart. Kijk hier voor 2ehands appelhandelaren. Een nieuwe mac is op het ogenblik een beetje koffiedik kijken. Door de overgang naar Intel processoren wordt bestaande software op een dergelijke machine ge-emuleerd. De zogenaamde universal-binaries, die geschikt zijn om ten volste gebruik te maken van de kracht van de Core-duo en de Core-solo processoren zijn nog niet volledig beschikbaar. Voordeel is wel, dat je voor relatief weinig geld een mac voorzien van de oude G5 en G4 processoren kunt aanschaffen. Qua rekenkracht is de vorige serie mac-mini vergelijkbaar met de ibook G4, alleen de prijs is dusdanig aantrekkelijker dat ik geen ibook zou nemen, maar een macmini G4. Voor plusminus 450 euro ex. BTW heb je een Macmini@1.42 Ghz met 512MB-Ram en een 80 GB HD. Natuurlijk is een G5 in staat om meer sporen te gebruiken dan een G4. Maar veel werkgeheugen doet vaak wonderen. John | |
I am a TimeDriver! |