Forum > Algemeen Forum

Het binden van kabels

(135 reacties. Pagina 7 van 14)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-1-2006 09:16

SoundExperience schreef:

Die tape is zwaar irrietant , je moet zo eens 10 lichttrekken los maken sad :( daar wordt je niet vrolijk van. Ik houd het bij willem jantjes...
Stap 1 is natuurlijk om niet TEveel tape te gebruiken. Kwestie van op de juiste momenten tapen (dus NIET als er nog 30 kabels gelegd moeten worden op diezelfde plek), en alle kabels netjes bundelen. Dan heb je per lichttrek echt niet zoveel tape-plaatsen nodig.

Tape laat wel lastiger los dan gaffa, ben ik het overigens wel mee eens. Alleen kwestie van de multitool bij de hand houden.
Light Image
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
17-1-2006 19:15

deWit schreef:

Je moet niet overal aan ruiken, voordat je het gaat gebruiken sneaky :V
nee oke maar ik merkte met gebruiken dat je het gewoon rook, ik ruik niet altijd overal aan (sommige dingen wel dan? wink ;) ) voordat ik het gebruik. (moet ook niet als je in de autoschade zit!)
we smelten de kazen!
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
18-1-2006 17:22

JeroenVDV schreef:

SoundExperience schreef:

Die tape is zwaar irrietant , je moet zo eens 10 lichttrekken los maken sad :( daar wordt je niet vrolijk van. Ik houd het bij willem jantjes...
Stap 1 is natuurlijk om niet TEveel tape te gebruiken. Kwestie van op de juiste momenten tapen (dus NIET als er nog 30 kabels gelegd moeten worden op diezelfde plek), en alle kabels netjes bundelen. Dan heb je per lichttrek echt niet zoveel tape-plaatsen nodig.

Tape laat wel lastiger los dan gaffa, ben ik het overigens wel mee eens. Alleen kwestie van de multitool bij de hand houden.
Maar dit is iedereen zijn eigen mening wink ;) ik weet dat merendeel wilempies gebruikt.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-1-2006 19:37
Tsjah, ik kom alleen maar tape tegen.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
CocoroccoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2006
Laatste: 13-3-2006
Berichten: 2
11-3-2006 18:29
Nou, wij gebruiken gewoon net als de meeste AV bedrijven, kabelstraps (klittebandjes dus), simpel en vooral snel, want als het optreden erop zit wil iedereen toch asap naar huis.
De meest voorkomende fout die mensen maken met deze straps is dat ze ze op een verkeerde manier aan de kabel willen bevestigen happy :)
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
Berichten: 17
11-3-2006 19:00
Als muzikant heb ik eerst vele kabelbreuken gehad, tot een kabeltrekker me uitlegde hoe je kabel oprolt zonder stukken te maken. Hij legde vooral gevoelige datakabel met tientallen, zéér dunne, aders.
De rolmethode van 't filmpje lijkt daar erg op, maar het komt er op neer om de draad in z'n 'eigen rol' te laten vallen. op 't einde leg je dan een knoop die mooi met de draairichting mee gemaakt wordt.
Sindsdien geen enkele kabel meer kapot gemaakt, ook niet toen ik geluid deed. Ik rolde zo zelfs mijn 30 meter lange multikabel op en daar is ook nooit een probleem mee geweest.
Hier niets schrijven
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
12-3-2006 21:47
Hallo, ik heb laatst een paar pakketjes Snap Fasteners gekocht, maar wat is nou eigenlijk de beste manier om die dingen aan je kabel te bevestigen? Want ik kom er niet echt uit razz :p

alvast bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-3-2006 21:48

DJJD schreef:

Hallo, ik heb laatst een paar pakketjes Snap Fasteners gekocht, maar wat is nou eigenlijk de beste manier om die dingen aan je kabel te bevestigen? Want ik kom er niet echt uit razz :p

alvast bedankt
Deze zijn niet bedoeld om vast aan je kabel te maken. Daarvoor heb je de "echte" met metalen gespjes nodig.

Je kunt natuurlijk even om kabel heen vouwen en onder de naaimachine doortrekken.
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-3-2006 21:53
Volgens mij wel. Er zit namelijk op de achterkant ook een stukje klitteband die aan 1 kant vast zit, het is de bedoeling dat je daar je kabel onder doet. (overigens is het verstandig om ze dan alsnog even onder de naaimachine door te halen, het klitteband is niet zo stevig.
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-3-2006 21:55

Roytje schreef:

Volgens mij wel. Er zit namelijk op de achterkant ook een stukje klitteband die aan 1 kant vast zit, het is de bedoeling dat je daar je kabel onder doet. (overigens is het verstandig om ze dan alsnog even onder de naaimachine door te halen, het klitteband is niet zo stevig.
Hm, dan heb ik andere Hooglicht-klittebandjes in m'n handen gehad. Zat het (bijna zeker) niet op.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)