Forum > Algemeen Forum

Welke soldeerbout?

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
4-2-2006 13:07

KVM schreef:

Hoe dik is de te solderen kabel?
dap mc-226 kabel, xlr kabel dus
Echt electonica zaken zijn hier in de buurt niet meer helaas. Bedankt voor de hulp allemaal
Nee, van Haaksbergen naar Boekelo (conrad) is het wel 11km fietsen sneaky :V
MAAR conrad is er niet meer en dat is nou JUIST het probleem wink ;)

Martin.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
4-2-2006 13:14
persoonlijk vind ik dit ding een heel fijn boutje.
Goedkoop,
Heeft een mooie puntige tip, welke vervangbaar is,
20 watt voor kleine dingetjes,
en (heel handig)
een knopje voor extra vermogen (130watt)
Voordeel daarvan is, dat hij als het nodig is, heel snel kan opwarmen,
en als je even wat extra vermogen nodig hebt, je geen andere bout hoeft te pakken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-2-2006 13:55
Ik volg zonder twijfel de Weller-fans hier. Ik heb ze leren kennen in mijn vorige job en bij de herinrichting van mijn afdeling bij mijn huidige werkgever, heb ik er ook voor gekozen om Weller-stations aan te schaffen. Enorm goed materiaal, maar uiteraard betaal je er wel wat voor.

Thuis en op verplaatsing gebruik ik ook Weller, maar uiteraard dan wel zonder station, die vind ik gewoon overbodig als je niet dagelijks zoveel uur ermee hoeft te werken. Uiteraard heb je met een station heel wat meer controle over je bout, maar of dat zo'n gemis is, vraag ik me nog steeds af... zeker als je het prijsverschil bekijkt.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
4-2-2006 17:14
Voor het solderen van kabels en een heleboel andere soldeerklusjes voldoet een 25W soldeerbout prima. Ik heb er één (na ja, eigenlijk meerdere) van Weller. Te koop bij de Praxis.

Een soldeerstation met temperatuurregeling is meer bedoeld voor het solderen aan electronica. Voor kabel/connector soldeerklusjes is dat wat overdreven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
4-2-2006 17:26
zelf werk ik al jaren met de ERSA multitip boutjes, gewoon lekker handig zonder station. want op de klus wil je dat niet meeslepen.

bestel er een universele houder bij en je hebt een mooi setje.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
4-2-2006 17:29
Op ons werk gebruiken we Ersa soldeerbouten+station. Zijn verschillende "tippen" te bestellen bij "c*nrad". Zelf heb ik er een van rond de 70 euro geloof ik. Werkt gewoon goed. Maar er is ook nog een duurdere versie van 150 euro (die we dan op werk gebruiken) Als je een soldeerstation aanschaft, neem er dan wel een met een sponsje! Nooit meer vieze soldeerbouten!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-2-2006 17:46

Didier_S schreef:

Ik volg zonder twijfel de Weller-fans hier.
Ik niet echt, ik heb ook een Weller, maar gebruik hem vrijwel niet. probleem vindt ik dat het gedeelte wat je in je hand hebt, vrij dik is.(althans het model wat ik heb) Dat probleem heeft een 18w boutje van Antex niet. (kwa prijs zal het vrijwel niets uitmaken)
Voor behoorlijk dikke kabels gebruik ik een soldeerpistool.

@timleferink
Ik wist niet dat de store voorgoed gesloten is.
Jammer aangezien je sommige dingen wil of moet zien.
Het tweede punt zijn natuurlijk de extra kosten die hoog zijn bij een te laag bestellingsbedrag.

Ik vindt trouwens de uitleg lachwekkend, zeg dan gewoon dat de store te veel kost, vanwege slechte of mindere verkoop en extra personeel. Het magazijn waar vrijwel alles ligt, is de deur vlak naast de store.

Staat mij trouwens iets van bij dat Enschede ook een vrij grote electronica zaak heeft ...(of had?) naam ben ik echter vergeten. Hengelosestraat of in de buurt daarvan.

Martin.
kvm entertainment
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
4-2-2006 18:19

KVM schreef:

Ik vindt trouwens de uitleg lachwekkend, zeg dan gewoon dat de store te veel kost, vanwege slechte of mindere verkoop en extra personeel. Het magazijn waar vrijwel alles ligt, is de deur vlak naast de store.

Staat mij trouwens iets van bij dat Enschede ook een vrij grote electronica zaak heeft ...(of had?) naam ben ik echter vergeten. Hengelosestraat of in de buurt daarvan.

Martin.
De deur ernaast? het opslagcentrum is toch in enschede, en die shop was echt veels te klein. Er komt waarschijnlijk een nieuwe conrad in hengelo in een winkelcentrum.

Electronicazaak in enschede weet ik niet.

Maar ik heb een weller si 25 gekocht, volgens de man bij schutten (kleine gamma) was die daar wel goed voor, hij koste 30 euro en dan heb je er 4 verschillende punten bij.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
4-2-2006 20:42
Conrad gaat waarschijnlijk helemaal uit het oosten van het land, komt een superstore in het westen.
Het verhaaltje van hengelo gaat niet door, doordat de gemeente hengelo niet mee wil werken.
En we hebben inderdaad een Enorm (schutten), gamma, hubo en natuurlijk nog het onderdelenhuis in Haaksbergen zitten, dus leek het me al raar dat je nergens wat fatsoenlijks kon krijgen.
Maar ja, zo te zien ben je voorzien, veel succes ermee.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
4-2-2006 23:51

Red_arrow schreef:

Ik heb een hq station met bout, temp regeling/digitaal display. Kostte mij 2 jaar geleden 50 euro. Gebruiken wij op school ook hebben we een paar weller stations en ik kan niet zeggen dat ik verschil merk.
Alleen dat als het hq ding een half uur aanstaat op 360 graden,je fikken verbranden aan het handvat.
Wat gooi je van de hoogste trap...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)