Forum > Geluid

SM58 Shure of EW 145 Sennheiser

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
4-1-2006 20:11
sorryyyy happy :)

begreep 't niet zo goed.. Ik heb zelf SM58's met kabel, en EW145 draadloos, en de 145 vind ik beter klinken.
Ook vind ik de zendtechniek van de EW-reeks vele malen leuker dan die van Shure (in die prijsklasse)

dus... ashamed :$
SiebrenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 4-12-2019
Berichten: 20
4-1-2006 21:07
En hoe zit het met de batterijduur van de EW145, gaat die aardig lang mee?
En deze is eventueel neem ik aan ook geschikt voor zang?

Ik kan de Shure overigens wel goedkoper krijgen, de Sennheiser kost me 75 euro meer, is dit het waard?
RickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2003
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 23
4-1-2006 22:41
Om me er ook maar eens te bemoeien. Ik meen dat je iets van 24 uur op een 9v blokje van duracell doet, alleen zou ik als je de microfoon met batterij een tijdje niet gebruikt er toch een nieuwe batterij indoen. Die 24 uur is namelijk aan een stuk door gemeten;). Maar ik ken genoeg mensen die gewoon 1 batterij per 2 show met niet al te lange tussentijd aanhouden, meer shows kan, alleen wordt het risico dat je met een lege batterij hebt te kampen steeds groter.

Dan het even over het sm58 vs. e845s verhaal, ik vind zelf de sennheiser vele male prettiger klinken en fijner in gebruik. Echter kiezen een hoop artiesten voor de shure, waarom al sla je me dood, maar toch. heb het nu een paar keer meegemaakt, "heb je geen sm58?". Toch
willen ze vaak ook wel over een sennheiser zingen;).

En ja de sennheiser is gemaakt voor vocal en spraak, aldus het sennheiser boekje dat bij mijn 835 zat;).
Ik zou blind voor de ew 145 gaan, maar dat heeft te maken dat ik prima ervaringen met het ding heb;). Is nog nooit uitgevallen, tot 80 m open lucht gebruikt en de ruisfactor nog steeds minimaal, via mijn koptelefoon te horen maar via de pa niet...
stilte...'
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
5-1-2006 10:45

ricky schreef:

Om me er ook maar eens te bemoeien. Ik meen dat je iets van 24 uur op een 9v blokje van duracell doet, alleen zou ik als je de microfoon met batterij een tijdje niet gebruikt er toch een nieuwe batterij indoen. Die 24 uur is namelijk aan een stuk door gemeten;). Maar ik ken genoeg mensen die gewoon 1 batterij per 2 show met niet al te lange tussentijd aanhouden, meer shows kan, alleen wordt het risico dat je met een lege batterij hebt te kampen steeds groter.
En zowiezo na elke show of gebruik van de microfoon batterij eruit halen, dan is het verbruik helemaal minimaal wink ;)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SiebrenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 4-12-2019
Berichten: 20
5-1-2006 11:04
dus ook al kost de sennheiser meer, gewoon voor de EW145 gaan?
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
5-1-2006 11:59
Je hebt nog steeds niet aangegeven welke Shure set het betreft !!!

Er zijn waarschijnlijk wel meer dan 10 verschillende systemen waarbij de Shure SM58 kop wordt gebruikt.

Om een goede keuze te kunnen maken moet niet alleen de microfoonkop worden vergeleken, maar ook het zender/ontvanger gedeelte.
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
5-1-2006 12:19
sennheiser is naar mijn mening klankmatig beter van kwaliteit(de 845) maar is minder roadproof
als we het over de sm58 hebben heeft die een goede middenweg gevonden. klinkt misschien iets minder warm dan de sennheiser, maar die kan wel tegen een stootje.
Potverdorie
RickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2003
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 23
5-1-2006 17:40
Wat is een stootje:P? Hier valt vaak genoeg een mic op de grond en ze leven nog allemaal. Datzelfde denk ik ook over de shure's, die zullen vast ook wel tegen een keertje stuiteren kunnen.
Als je met drank/water gaat knommelen met je draadloze mic's weet ik niet wat gebeurt, maar dan ben je toch iets verkeerd aan het doen.

Over het duurzaamheid verhaal, ik denk de 2 merken niet zoveel verschillen qua duurzaamheid. Beide merken worden veelvuldig in het "veld" gebruikt en houden prima stand. denk dat dat geen factor is waarvan je een keuze moet laten afhangen.
stilte...'
SiebrenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 4-12-2019
Berichten: 20
5-1-2006 17:45
Ik ben er nog niet achter gekomen om welke ontvanger het gaat bij de Shure SM58.
Maar ik krijg morgen uitgebreid de mogelijk beide dl mic's te testen op m'n eigen installatie. Op die "waarneming" zal ik mijn keuze maken.

Overigens nog een vraagje over de batterijen in de microfoons: Ik heb ergens gelezen dat er 2x AA batterijen in de shure gaan, of is dit wel gewoon een 9v blok?
Er bestaan ook oplaadbare 9V batterijen toch? iemand ervaring mee? waar te koop? Of een afrader?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-1-2006 18:05

Dj pacific schreef:

En zowiezo na elke show of gebruik van de microfoon batterij eruit halen, dan is het verbruik helemaal minimaal wink ;)
Ik laat de batterijen er altijd inzitten. Er zit immers een aan en uit schakelaar op wink ;)
Mits ik de microfoons een lange tijd niet nodig heb, als voorzorg voor eventueel lekken van de batterij.

siebren schreef:

Ik heb ergens gelezen dat er 2x AA batterijen in de shure gaan, of is dit wel gewoon een 9v blok?
Ik heb een shure met een 9volt blok. Kijk anders op de Shure site naar de draadloze sm58 modellen.
Er bestaan ook oplaadbare 9V batterijen toch? iemand ervaring mee? waar te koop? Of een afrader?
Ja, maar dat werkt vreemd genoeg niet altijd.
Oplaadbaar blokje is ook niet altijd 9 volt. (veelal 8,4v)
Met een panasonic of een varta werkt de shure bij mij wel. Kwestie van uitproberen.
panasonic (9V BLOK NMH 160MAH 11,25euro)/ Varta zwaarste model, en dus vrij duur. Bovendien zou ik dan 2 blokjes nemen, dan heb je altijd een volle bij de hand.
Oplaadbaar verdient zich bij veel gebruik snel terug.

Toen ik ze kocht waren er nog geen zwaardere types, maar tegenwoordig heeft GP een NIMH 300MAH voor 12,45.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)