Forum > Geluid

GAE users

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
20-1-2005 10:09

dexter schreef:

Dat er tijdens het mega spektakel mensen zijn uitgelopen vindt ik een beetje gek, want als je niet voor de boxen ging staan was het gewoon zoals in menig discotheek.
Dit was tijdens de accoustische set aan de andere kant van de zaal. er zat zo ontiegelijk veel laag, vooral in de zang, dat je aan de zijkanten van het podium (midden was beter inderdaad) alleen maar een doffe waas van gebrom om je oren geslingerd kreeg. Publiek aan de zijkant verkozen dan ook massaal de hal als rustpunt.

Zoals ik nu lees heeft het dus ook wel deels aan de speakers gelegen. Maar een licht/geluid crew die het presteert om bij een spectaculair bedoelde opening op een gigantisch projectescherm de tekst 'no signal input' te projecteren doet je ook twijffelen laugh :D Opvolgend een 'special act' van de bassist, die mooi voor lul stond omdat hij stond te wachten (op het starten van een md'tje?') en er niets gebeurde.. Sta je dan voor een dikke 1000 man..

Nee, de oude crew+geluidsset vond ik vele malen beter! Nu in gebruik bij de band Papa Di Grazzi, recentelijk geweest, en dat klonk wel als vanouds retestrak. (weet zo niet welk merk daar gebruikt word)
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 390
20-1-2005 13:23
Bij de band Papa Di Grazzi (ex zanger Melrose) wordt een EAW setje neergezet
met 2 maal de KF850zR (2",10",15") en 2x de SB850zR (dubbel 18") per kant passief aangestuurd.
Djtommie6Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 85
20-1-2005 22:01
Ik heb wel eens met de GAE director set gedraaid, drie tops en drie subs per kant.
Wanneer goed afgestelt: LEKKER HOOR!!!!!!!!!
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
2-1-2006 22:05
Best wel een megakick, ik wil zo nu en dan eens een geluidsset huren en ik dacht er eerst aan om zo nu en dan GAE-sets ( system of prostage ) bij Megasound te huren, alleen schrik ik toch wel een beetje van jullie verhalen over dat hoog. Ik kan bij een ander bedrijf KS-sets huren, alleen maken zij veel gebruik van de TW-sub en daar heb ik niet zulke positieve verhalen over gehoord. Het is voornamelijk voor feesten waar voornamelijk dance gedraaid wordt tot +- 200-250 personen op goed volume, wat raden jullie mij aan?
Of weten jullie nog andere bedrijven in de buurt van Friesland die goede kwaliteitssystemen verhuren?
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
2-1-2006 22:49
Probeer het systeem in kwestie eens zelf te beluisteren. Het ligt maar al te vaak aan de tech, afstelling of ruimte waardoor een systeem niet optimaal klinkt.

Wanneer je 200-250 man wilt voorzien van een volume op dance-niveau, zou ik je minimaal een goede 2x 18" sub per kant, met een 2/3-weg actieve top per kant aanraden. Wellicht 2 subs per kant als het echt hard moet.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
2-1-2006 22:53
weet wel dat gae zeer zeker goed kan klinken, alleen gaat het als zovaak wel om de man achter de knoppen, ook maakt het bij megasound veel uit of ze er labgruppen achter hadden hangen of die kinds, kinds gaan zeer snel over de zeik en klinken op die sets echt slecht, een slecht geluids technieker kan zelfs de duurste meyer ev eaw enz slecht laten klinken, zo heb ik ooit ook al eens een eaw stack door de verkeerde proccessor instellingen in rook op zien gaan, en daar stonden toch 6 toppen kf 750 , 8 la 400 en 6 750 bassen, praktisch alle speakers naar de klote.vergelijk gae meestal met mijn eigen Das audio stack, alleen zit er in men dassen meer hoog/mid, het eerste wat namelijk bij die director top wgvalt is de hoogdriver (4bassen 2 toppen per kant)groeten arjan
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-1-2006 23:31

dexter schreef:

had iemand anders het spul een beetje afgeregeld en dat was dus niet zo best gedaan. Maar je kon wel merken dat na de diverse pauzes het geluid wel beter werd.
Veelal komt het voor dat iemand het afregeld die zelf "ervaring" heeft met een setje wat minder produceert. Wat bij deze sets vaak achterblijft is het mid en hoog terwijl bij de duurdere sets dit wel volop aanwezig is zonder al te veel eq.(of zelfs geen EQ)

Kobazz schreef:

alleen schrik ik toch wel een beetje van jullie verhalen over dat hoog.
Vandaar ook dat ik hier niet van schrik.

Zo te lezen had de soundengineer die later kwam had er dus wel ervaring mee. Maar over het algemeen moet je na het eerste of tweede nummer toch wel een netjes geluid kunnen hebben.

Jammer dat sommige (of vele) het geluid zo naar z'n mallemoeren helpen. Meestal verdwijn ik dan naar een rustige plek. (en helemaal als ik daarna nog zelf achter zo'n set moet mixen)

Martin.
kvm entertainment
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
2-1-2006 23:51

Kobazz schreef:

Best wel een megakick, ik wil zo nu en dan eens een geluidsset huren en ik dacht er eerst aan om zo nu en dan GAE-sets ( system of prostage ) bij Megasound te huren, alleen schrik ik toch wel een beetje van jullie verhalen over dat hoog.

Het is voornamelijk voor feesten waar voornamelijk dance gedraaid wordt tot +- 200-250 personen op goed volume, wat raden jullie mij aan?
Hoe Mega Sound in Friesland het doet en wat zij verhuren weet ik niet, maar ik mag toch aannemen dat ze wel ongeveer hetzelfde hebben als Mega Sound in Almelo.

Ik heb de GAE set van m'n baas een tijd terug echt goed ingeregeld, vaste EQ instelling voor de speakers (los van de instelling die de tech doet bij de mengtafel), vaste cross-over instelling, en nu klinkt de set erg lekker. Geen problemen meer met het hoog, sub wat lekker klinkt. Alleen die KIND versterkers, die blijven toch een probleem factor. We hebben er niet zo kort geleden weer QSC's achter gehangen (gehuurd), en daar klinkt het toch aanzienlijk beter op.

GAE beukt met 1 18" sub en 1 15" top per kant leuk door in een zaal van 200 - 250 man, het is dat je in Friesland woont, anders had ik je uitgenodigd om de set eens te beluisteren zogauw hij weer gebruikt wordt (bijna elk weekend).

Over Lab's, het maakt inderdaad erg veel uit of er Lab's achter GAE hangen of Kind's, Kind gaat inderdaad nogal gauw over hun nek en vereisen gigantisch veel bijschaven van het hoog, het laag klinkt ook niet meer lekker warm.

Ik weet dat Mega Sound (Almelo) z'n monitor-rackjes voorzien heeft van Kind's, maar de FoH gaat nog altijd met Lab's. Dit wordt nog steeds naar volle tevredenheid gebruikt door hun.
Vergeet niet te lachen
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
3-1-2006 11:57
ok, hartelijk dank voor alle reacties happy :) , ga gewoon zelf een keer zo'n setje huren ( met labs dan wink ;) ), dan kan hoor ik het vanzelf wel.
Het hoort misschien niet echt thuis in dit topic maarja om er nu weer een nieuw topic voor te openen: hoe verhouden zulke KS-setjes zich nou tot die Gae-sets? Het gaat dan om T3/T4 sets met TW-subs, bij Pro facilities in Drachten.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
3-1-2006 14:03
GAE drukt naar mijn ervaring dan veel harder door als KS, zou fijn voor GAE gaan (wel met labs of andere goede eindbakken)groeten arjan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)