Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 61 van 86)
Moderator(s): Dré
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
7-12-2005 13:57
Heb je reind zn code al bekeken? Die is redelijk kaal, op het woordje align na dan ;). Maar over het algemeen bereik je met wysiwyg editors een redelijk brakke code...

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).

Ben zelf ook al aantal wat jaren met html/xhtml/php/mysql bezig en kan zeggen dat vooral de basis je de kop niet kost qua tijd..
HUH???
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
7-12-2005 14:34

Dré schreef:

djsteev schreef:

Een snelle en efficiente code (wat mijns inziens niet wordt behaald met een wysiwyg-editor) zorgt niet alleen voor een hogere snelheid, maar ook voor lagere kosten voor de hosting van je site!
Deze (www.new-line.nl) site is gemaakt met een WYSIWYG editer (Frontpage nog wel)... Wysiwyg is prima om een stramien te maken. Daarna tweaken in de kale HTML code en klaar is clara.
Ik weet t niet hoor... volgens mij kun je sneller zelf een pagina in HTML schrijven, dan eerst iets in bijvoorbeeld frontpage te maken en vervolgens de code bijlangs gaan om overbodige dingen eruit te halen. Daarnaast heb je alsnog kennis van HTML nodig om te beslissen of iets inderdaad niet noodzakelijk is, daar ging het mij ook eigenlijk omwink ;)

basbox112 schreef:

Heb je reind zn code al bekeken? Die is redelijk kaal, op het woordje align na dan ;). Maar over het algemeen bereik je met wysiwyg editors een redelijk brakke code...

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).

Ben zelf ook al aantal wat jaren met html/xhtml/php/mysql bezig en kan zeggen dat vooral de basis je de kop niet kost qua tijd..
I agree happy :)
Carpe noctem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-12-2005 14:39

djsteev schreef:

Ik weet t niet hoor... volgens mij kun je sneller zelf een pagina in HTML schrijven, dan eerst iets in bijvoorbeeld frontpage te maken en vervolgens de code bijlangs gaan om overbodige dingen eruit te halen.
Probeer het eens.

Wie weet kom je er achter dat je op je eigen site de </HMTL> anchor vergeten was als je het op die manier zou doen ( laugh :D )

En NATUURLIJK is het van absoluut belang dat je een GOEDE kennis moet hebben van HTML om in de broncode te kunnen tweaken. Dat gil ik al jaren.

(Bekijk voor de grap de broncode van mijn pagina's maar eens...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
7-12-2005 14:54

Dré schreef:

Wie weet kom je er achter dat je op je eigen site de </HMTL> anchor vergeten was als je het op die manier zou doen ( laugh :D )
Hihi, je hebt gelijk Dré wink ;) Bedankt!

Dré schreef:

En NATUURLIJK is het van absoluut belang dat je een GOEDE kennis moet hebben van HTML om in de broncode te kunnen tweaken. Dat gil ik al jaren.

(Bekijk voor de grap de broncode van mijn pagina's maar eens...).
Nou.. zijn we het daar in ieder geval over eens wink ;)
Carpe noctem
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
7-12-2005 14:58

djsteev schreef:

Dré schreef:

Wie weet kom je er achter dat je op je eigen site de </HMTL> anchor vergeten was als je het op die manier zou doen ( laugh :D )
Hihi, je hebt gelijk Dré wink ;) Bedankt!
Vergeet dan ook de </body> niet wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
7-12-2005 15:31
Haha, zover was ik ook nog wel razz :p Ik ga het zo ff veranderen laugh :D

[EDIT]Klaar

</body>
</html>
<!-- Met de groeten aan Dré -->

[/EDIT]
Carpe noctem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-12-2005 17:37
En het staat er nog ook! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
7-12-2005 18:39
Nog even een kleine vraag: als je met tabbellen werkt (in frontpage? of toch niet?), moet je dan bij iedere knop de pagina opnieuw inladen? Want er staat nu achtergrondmuziek op de site (die volgens mij al mijn bekenden nog leuk vinden) en dat stopt dan iedere keer sad :( , dit zou ik dus graag voor mekaar hebben. En even voor nood: ziet iemand wat er fout is aan de code van de frames?:
<frameset rows="144,*">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="https://members.home.nl/familienoordink/banner.htm">
<frameset cols="210,*">
<frame name="contents" noresize target="main" src="https://home.wanadoo.nl/h.h.leferink/menu.htm">
<frame name="main" src="https://members.home.nl/familienoordink/homepage.htm" target="_self">
</frameset>
<noframes>
<body onLoad="showUhr();return true" onUnload="window.status =' '">

<p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>
Tim Leferink, en ik vind ook dat je basiskennis van html moet hebben, dus een simpele pagina moet kunnen maken... maar voordat ik dat eens snap dat duurt nog wel even.

[edit]Ligt het aan mij of hoort die </body> daar niet een de klok (showuhr) al helemaal niet zo midden in de framecode, kan het daar aan liggen???[/edit]
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-12-2005 00:23

basbox112 schreef:

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).
Welke pagina?

90% van mijn pagina's komt namelijk zonder problemen door de validatie heen. Het enige wat problemen geeft is het vraag en aanbod gedeelte en de pagina's die een pagina nummering hebben. Voor die laatste moet ik de core van Joomla in duiken en daar heb ik nog geen zin in gehad. Voor het vraag en aanbod ben ik zelf bezig om noah classifieds te intergreren in mijn site dus de oude doe ik niets meer aan ;-)
Ow en nog 1 probleem, w3c ondersteund geen embedded video, in de numark review geeft ie daar dus ook een error op. Ik kan hem wel valid maken....... naja schijn valid want dan pleur ik hem gewoon via een omweg met javas©ript er in maar dat vind ik wel een erg ranzige manier dus dan maar geen valid pagina die toch goed werkt ;-)

Mijn site is dus wel degelijk xhtml transitional gevalideerd. En ja soms sluipt er hier en daar een foutje in maar iedere pagina controleren op valid code is niet te doen en een & teken in plaats van & vind ik nou niet echt een groot probleem (haal ze er wel altijd uit als daar een keer tijd en zin voor is)

Dan nog even over wysiwyg editors. Ik gebruik zelf vooral Dreamweaver en die pleurt er gewoon mooie schone code uit waar ik niets meer aan hoef te doen. Het enige wat Dreamweaver doet is alles mooi in een ordering zetten wat dus extra wit ruimte genereerd. Nu kun je daar heel moeilijk over doen want het vreet een paar extra kb's. Maar je kunt ook zeggen dat het lekker makkelijk en overzichtelijk lezen is....... there's no free lunch zouden sommigen zeggen.

Als ik de code van Dre bekijk en hoe die alles achter elkaar aan gooit is dat natuurlijk een mooie besparing. Ik zou echter voor geen goud zo willen werken want als er dan een fout in zit heb ik niet de kennis om hem snel op te sporen. Tis dus maar net de keuze die je maakt en voor beide is denk ik (persoonlijk) wat te zeggen.
Dat het snel moet zijn is 1 maar ik houd het ook graag overzichtelijk..... anders raak ik in paniek en kom ik er niet meer uit ;-)

Ik ben overigens net begonnen met het omzetten naar div's. Naja was al op 75% maar zal even bewijzen dat deze html kneus met een wysiwyg editor in staat is een prima div template af te leveren ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
8-12-2005 01:06

Reind schreef:

basbox112 schreef:

Wat ik wel jammer vind aan AboutDJ is dat je een linkje zet naar xhtml validatie terwijl je daar niet aan voldoet... t staat zo stom ;).
Welke pagina?
Dat zijn er inderdaad niet zo bar veel, moet ik na nader onderzoek bekennen ;). Ik zag t logotje staan en dacht bij een willekeurie pagina laat ik t eens controleren... en dr zaten best aardig wat fouten in! Nu of minder of ik had net de verkeerde pagina te pakken.. maakt ook niet uit ;)
90% van mijn pagina's komt namelijk zonder problemen door de validatie heen. Het enige wat problemen geeft is het vraag en aanbod gedeelte en de pagina's die een pagina nummering hebben. Voor die laatste moet ik de core van Joomla in duiken en daar heb ik nog geen zin in gehad. Voor het vraag en aanbod ben ik zelf bezig om noah classifieds te intergreren in mijn site dus de oude doe ik niets meer aan ;-)
Ow en nog 1 probleem, w3c ondersteund geen embedded video, in de numark review geeft ie daar dus ook een error op. Ik kan hem wel valid maken....... naja schijn valid want dan pleur ik hem gewoon via een omweg met javas©ript er in maar dat vind ik wel een erg ranzige manier dus dan maar geen valid pagina die toch goed werkt ;-)
Das de enige die ik door de vingers wil zien, de rest niet (lees '&') ;)
Mijn site is dus wel degelijk xhtml transitional gevalideerd. En ja soms sluipt er hier en daar een foutje in maar iedere pagina controleren op valid code is niet te doen en een & teken in plaats van & vind ik nou niet echt een groot probleem (haal ze er wel altijd uit als daar een keer tijd en zin voor is)

Dan nog even over wysiwyg editors. Ik gebruik zelf vooral Dreamweaver en die pleurt er gewoon mooie schone code uit waar ik niets meer aan hoef te doen. Het enige wat Dreamweaver doet is alles mooi in een ordering zetten wat dus extra wit ruimte genereerd. Nu kun je daar heel moeilijk over doen want het vreet een paar extra kb's. Maar je kunt ook zeggen dat het lekker makkelijk en overzichtelijk lezen is....... there's no free lunch zouden sommigen zeggen.

Als ik de code van Dre bekijk en hoe die alles achter elkaar aan gooit is dat natuurlijk een mooie besparing. Ik zou echter voor geen goud zo willen werken want als er dan een fout in zit heb ik niet de kennis om hem snel op te sporen. Tis dus maar net de keuze die je maakt en voor beide is denk ik (persoonlijk) wat te zeggen.
Dat het snel moet zijn is 1 maar ik houd het ook graag overzichtelijk..... anders raak ik in paniek en kom ik er niet meer uit ;-)
Nee om daar een discussie over te starten is niet echt zinnig denk ik :p. Wel vind ik veel te zeggen voor de 'Dre-manier' al gebruik ik hem zelf praktisch nooit. Als is het maar om de eerste de beste beginnende copypaste 'webdesigner' een beetje van het pad af te helpen..., voor eigen overzicht is ook veel te zeggen natuurlijk.. pfff daar ga ik al ;).
Ik ben overigens net begonnen met het omzetten naar div's. Naja was al op 75% maar zal even bewijzen dat deze html kneus met een wysiwyg editor in staat is een prima div template af te leveren ;-)
Goed zeg :p, Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Heb zelf nog niet echt een draai gevonden in het divgebeuren, maar zal binnenkort wel moeten. Moet nog even overtuigd worden van de voordelen...

PS: Ik tracht nu wel heel intressant te doen over websites bouwen maar heb niet eens een site in m'n profiel staan zullen veel wel denken ;), ik ben er regelmatig mee bezig, maar heb niet een pagina over mezelf, of iets soortgelijks wat hierin past.. een portfolio van school, maar das nou niet heel boeiend...
HUH???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)