Forum > Algemeen Forum

[interview] directeur Stichting BREIN

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-11-2005 13:29
Volgens mij zit niet Brein, maar de politie al achter de producenten van die cd's aan. Ze worden aangepakt, maar duiken steeds weer op. Degenen die die cd's elke maand kopen, zullen vast wel eens merken dat er ineens een maandje geen cd's zijn, en zes weken laten weer wel, met nét een ander voorkantje bijvoorbeeld. Dan is er dus weer ergens een fabriek of onderdeel van het netwerk opgerold wat ze ergens anders opnieuw moeten opzetten.

Maar je zou jezelf kunnen afvragen in hoeverre er hard genoeg aan getrokken wordt om dat hele netwerk op te rollen. Volgens mij is het internationaal. En als je het nou over het illegaal verspreiden van muziek hebt, dan zijn deze jongens toch wel op hele grote schaal bezig.
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
19-11-2005 14:16

Sylvia schreef:

Volgens mij zit niet Brein, maar de politie al achter de producenten van die cd's aan. Ze worden aangepakt, maar duiken steeds weer op. Degenen die die cd's elke maand kopen, zullen vast wel eens merken dat er ineens een maandje geen cd's zijn, en zes weken laten weer wel, met nét een ander voorkantje bijvoorbeeld. Dan is er dus weer ergens een fabriek of onderdeel van het netwerk opgerold wat ze ergens anders opnieuw moeten opzetten.

Maar je zou jezelf kunnen afvragen in hoeverre er hard genoeg aan getrokken wordt om dat hele netwerk op te rollen. Volgens mij is het internationaal. En als je het nou over het illegaal verspreiden van muziek hebt, dan zijn deze jongens toch wel op hele grote schaal bezig.
...en lang bezig, kheb hier laatst een collectie LP's van iemand gehad waar toch wel een stel LP's tussen zaten met als titel "HITEXPLOSION" en daar dan weer een hoop POP muziek (voor die tijd) op.

Ik zou eigenlijk wel willen weten of ze het kunnen aantonen ahv berekeningen dat de artiesten er onder lijden dat er gekopieerd word of dat dit juist ligt aan de hoge cd prijzen van tegenswoordigs, en hoe ze er dus tegenover staan de cd prijzen naar een acceptabeler niveau te brengen.
kortom is het niet verstandiger om inplaats van andersom juist de cd prijzen te doen dalen zodat er voor iedereen iig de kans is om dit medium aan te schaffen.

ik vraag me nu trouwens af of dit een vraag is voor BREIN maargoed.

en anders, hoe zit het met het aanpakken van de gebruikers van P2P programma's?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-11-2005 14:29

Ruud schreef:

ik vraag me nu trouwens af of dit een vraag is voor BREIN maargoed.
Net toch maar even op de website gekeken, en ja, het valt binnen de doelstellingen van BREIN:
Stichting BREIN bestrijdt intellectueel eigendomsfraude namens auteurs, uitvoerende kunstenaars, uitgevers, producenten en distributeurs van muziek, film, video en interactieve software (zie aangeslotenen). BREIN speurt naar on- en offline piraterij, neemt civiele actie en levert informatie en expertise voor strafrechtelijke actie door de FIOD-ECD. BREIN verzorgt tevens voorlichting aan pers, politiek en publiek.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
22-11-2005 04:10
Ik ben benieuwd hoe en wanneer je wel/niet gedownload beeldmateriaal mag gebruiken om te beamen. Welke vergunningen er nodig zijn. En of er in het geval van een VJ sprake is van primair uitzenden van beeld of secundair. Scheelt duizenden euros in vergunningen.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
28-11-2005 18:25
Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven. Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek). Misschien zijn er hier al mensen die het zo weten? happy :)

alvast bedankt,

Thomas happy :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
28-11-2005 19:15

Dj pacific schreef:

Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven.
Als de download legaal is en hij er geen winstbejag op nahoudt dan mag dit volgens mij.
Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek).
Nope. Zie ook EULA van site in kwestie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
28-11-2005 19:20

Dré schreef:

Dj pacific schreef:

Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven.
Als de download legaal is en hij er geen winstbejag op nahoudt dan mag dit volgens mij.
Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek).
Nope. Zie ook EULA van site in kwestie.
Maar als zijn vriend hem dan niet gebruikt kan het toch geen kwaad of???
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
28-11-2005 19:23
Bij vrijwel elke download site wordt de publieke weergave verboden. Zie ook EULA van site in kwestie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
28-11-2005 19:39
oh dat is dan jammer happy :), maar goed thuis luisteren kan ook nog altijd wink ;)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
28-11-2005 20:38

Dré schreef:

Bij vrijwel elke download site wordt de publieke weergave verboden. Zie ook EULA van site in kwestie.
maar is dat niet hetzelfde verhaal als met gewone cds? deze mag je ook niet publiek weergeven, alleen als er rechten door de desbetreffende lokatie betaald worden.
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)