Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
2-11-2005 10:48
Ik vind het juist goed dat de platen wat duurder zijn. Zo blijft mijn hobby exclusiever. Ik vind CD-spelers eigenlijk niet meer dan een hulpmiddel om zo nu en dan eigen producties of 'not yet released' tracks te draaien.

Al kan ik mij voorstellen dat het voor drive-in gebeuren een heel ander verhaal is ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
2-11-2005 11:22

MBF schreef:

Een CDJ 800 met harddisc lijkt me wel leuk happy :)
Dan mag er ook wel even een heel ander display op dat apparaat komen. Met het schermpje wat er nu op zit (zonder zelfs maar een tekstregeltje) lijkt zoeken naar een nummer op een harddisk en stuk minder prettig dan een zenuwbehandeling bij de tandarts.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
2-11-2005 12:21
Ik ben alleszins zeer benieuwd naar zo'n Ipodding hoop dat het iig professioneler is als dat Numark-ding.
Verder vind ik de online musicstores eigenlijk een beetje een godsgeschenk, want wat is er meer frustrerend als een halfuurtje op de bus te zitten om een tripje naar de platenzaak te maken, om dan vast te stellen dat de releases die je wilt gewoonweg uitverkocht zijn en volgende week terug binnenkomen.

Je moet weten dat er niets zo vergankelijk is als muziek. Dus waarom zou ik 10 euro uitgeven aan een nummer dat ik na een jaar of 2 toch niet meer draai, laat staan nog eens vastneem. Begrijp met niet verkeerd, ik ben een fervent vinylverzamelaar, niet omdat ik DJ ben, maar gewoon omdat ik graag dat nummer op vinyl heb. Zo heb ik eens 25 euro betaalt voor Axel F (het origineel van de film Beverly Hills Cop, niet van de kikker sneaky :V ) Ik draai dat nummer nooit, waarom heb ik het dan? Voor de heb. En zo heb ik nog voorbeelden (duurdere ook hoor ashamed :$ ).

Ik draai elektro/house en het volk kent de bekendste liedjes van het moment binnen het genre wel hoor, maar het maakt ze geen sikkepit of je het op vinyl hebt. Ik koop vinyl voor mezelf en niet voor het publiek waar ik voor draai. Ik koop muziek voor het publiek waarvoor ik draai.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
2-11-2005 18:16
Daar kun je mij ook toe rekenen, ik vind draaien met vinyl ook echt leuker dan met cd's e.d. Ook ik ben zo'n verzamelaar, gisteren nog Orbital Velocity - Last voyage gekocht, een plaat die ik al lang zocht en erg zeldzaam is. Daar heb ik dan ook 40 euro voor neer geteld, maar who cares?
*Quukske*
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-11-2005 10:48
Goh, ik heb voor 12 inch van Axel F nog geen E 2,- betaald via www.vinyl-sale.com
FirestarterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2004
Laatste: 27-6-2006
Berichten: 5
27-1-2006 22:04
vinyl zal altijd blijven bestaan...en anders heeft de winkel waar ik werk voor niets een platenkelder onder de winkel..
En ik zal het altijd blijven kopen omdat het toch "het" is qua dj'en
Een mixer kan meer dan alleen milkshakes maken!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-1-2006 01:46

Firestarter schreef:

vinyl zal altijd blijven bestaan...en anders heeft de winkel waar ik werk voor niets een platenkelder onder de winkel..
En ik zal het altijd blijven kopen omdat het toch "het" is qua dj'en
Tuurlijk, er zijn vast en zeker ook nog mensen die met casette bandjes werken, er zijn ook nog mensen die alles op video kijken...... maar hoeveel zijn er nog van die catagorie?

Ik denk dat de rollen tussen vinyl en cd over 5 tot 10 jaar omgedraaid zijn en dat over 10 jaar iemand af en toe nog eens een vinyltje draait.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
28-1-2006 13:01
Solid state geheugen gaat zo snel dat we over 5-10 jaar terugdenken aan die tijd dat we nog handmatig geluidsdragers in een apparaat moesten stoppen.

Gewoon een 100GB USB stick in je broekzak, inpluggen in het systeem van de toko in kwestie en gaan met die kiwi ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-1-2006 13:58

Dré schreef:

Solid state geheugen gaat zo snel dat we over 5-10 jaar terugdenken aan die tijd dat we nog handmatig geluidsdragers in een apparaat moesten stoppen.

Gewoon een 100GB USB stick in je broekzak, inpluggen in het systeem van de toko in kwestie en gaan met die kiwi ;-)
Wat zou dat heerlijk zijn zeg.... maar dj's zijn over het algemeen wel erg conservatief en houden ook al jaren vast aan de plak vinyl dus dat zal straks ook wel weer met de CD gebeuren.

Denk alleen dat we dan ook geen USB meer hebben maar tegen die tijd met firewire 10.000 werken ofzo ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
P3P!N0^Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 7-7-2007
Berichten: 85
28-1-2006 22:44

Reind schreef:

Dré schreef:

Solid state geheugen gaat zo snel dat we over 5-10 jaar terugdenken aan die tijd dat we nog handmatig geluidsdragers in een apparaat moesten stoppen.

Gewoon een 100GB USB stick in je broekzak, inpluggen in het systeem van de toko in kwestie en gaan met die kiwi ;-)
Wat zou dat heerlijk zijn zeg.... maar dj's zijn over het algemeen wel erg conservatief en houden ook al jaren vast aan de plak vinyl dus dat zal straks ook wel weer met de CD gebeuren.

Denk alleen dat we dan ook geen USB meer hebben maar tegen die tijd met firewire 10.000 werken ofzo ;-)
'k Hoop dan niet van die lompe firewire pluggenrazz :p
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)