Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 8 van 13)
Moderator(s): Dré
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
30-9-2005 20:44
bij mij staat er een deel cd-collectie op mijn computer bestaande uit 2580 nr's. Dit neemt maar een kleine 11 GB in beslag! Dus dat moet makkelijk gaan op een HD!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-9-2005 21:35

DJ Delay schreef:

5000 is wel wat ander als de paar 100 die wij hebben.
Mag ook wel na 10 jaar ;-)

Ik heb geen uitzondelijk grote collectie na 10 jaar en zo goed als niets weg doen. Ik ken mensen die ieder jaar flink opruimen en 3 keer zoveel thuis hebben staan.

Maarja dat zijn ook de mensen die een groot grachtenpand in amsterdam hebben en het een rotzorg zal zijn of ze door het hele huis heen hun nek breken over de stapels vinyl ;-)

5000 past makkelijk op een 80gig disk. Neem er voor de gein 5 (als 2 HDX'en kunnen moeten 5 80gig notebook HD's ook geen probleem zijn) en je bent de eerst komende 10 jaar klaar, en je complete collectie past in je handtas ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
1-10-2005 09:59
En wat voor collectie!!! Ik draai nu zelf pas een jaar echt met vinyl, en heb dus niet veel platen. Mijn vriend doet het al zo'n 3 jaar, en heeft er wel iets meer dan wij. Alleen 5000 platen is voor iemand van 16 gewoonweg onbetaalbaar. Wij draaien te weinig om dat er uit te kunnen halen.

In dit geval is de HDX dus echt de koploper. Dit valt moeilijk te evenaren. Een draaitafel, met 15000 platen vinyl in zich, en hij slikt nog cd's ook!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-10-2005 13:12

DJ Delay schreef:

Alleen 5000 platen is voor iemand van 16 gewoonweg onbetaalbaar.
Ik was 15 toen ik begon en op mijn 16é scheurde ik voor nog geen 5 gulden in het uur op een pizzabrommer door harderwijk en van dat werk betaalde ik mijn eerste plaatjes.
(en er zit een groot deel tussen wat 2é hands is aangekocht.... scheelt een hele hoop)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-10-2005 16:27
Echt groot nadeel blijft wel de idiote hoeveelheid werk om je collectie om te zetten in mp3 of wat voor een formaat dan ook. Ga maar eens plaatjes digitaliseren en cd-tjes rippen...
Zoals Reind: 5000 platen * 6 minuten = 30.000 minuten = uiteindelijk 21 dagen non stop zonder slaap en pauze digitaliseren... en dan hebben we het nog niet over cd collectie, etc
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-10-2005 22:49
Daarom digitaliseer ik ook af- en toe eens wat, als ik ineens een plaat tegenkom waarvan ik zeg, die wil ik digitaal hebben. In 1x mijn hele collectie digitaliseren is geen doen. Bovendien kan het weleens gebeuren dat je eerst je plaat moet schoonmaken, vervolgens even normaliseren op je pc en dode stuk voor en achter weghalen. Uiteindelijk zeker veel werk. 1 van de redenen waarom ik ook eigenlijk helemaal geen vinyl meer koop.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-10-2005 03:59
Het is voor mij 1 van de redenen waarom er uberhaupt nog draaitafels in huis staan. Ik ben te lui om te digitaliseren, ben ik een keer niet te lui dan heb ik geen zin en als ik een keer van geen van beide last heb dan heb ik het weer te druk ;-)

Oftewel het is me gewoon teveel werk en ik stop mijn tijd liever ergens anders in ;-)

Het zou makkelijker zijn als ik morgen wakker werd, de dj kamer in liep en er zo pats boem 2 hdx'en stonden..... in dat geval zou ik geen plak vinyl meer kopen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
4-10-2005 15:15

Elcee schreef:

Echt groot nadeel blijft wel de idiote hoeveelheid werk om je collectie om te zetten in mp3 of wat voor een formaat dan ook. Ga maar eens plaatjes digitaliseren en cd-tjes rippen...
Het is een kwestie van er een keer mee beginnen. Alsmaar zeggen "da's veel werk" en dan maar weer uitstellen/afstellen schiet niet op natuurlijk.

Een studie volgen is ook een hoop werk. Daarom verdeel je dat ook over een langere periode (jaren bijvoorbeeld ;-)

Overigens: Rippen van een CD'tje is natuurlijk totaal GEEN werk. CD erin, start indrukken, 3 minuten later (afhankelijk van snelheid CD-Rom loopwerk bij correct DAE werk) CD'tje er weer uit halen. Niemand zal je verbieden tijdens die 3 minuten niet verder te gaan waar je gebleven was (MSN'en, TV kijken; whatever).

Rippen vinyl is wel een klote klus (maar ook dat is te combineren met bijvoorbeeld TV kijken (zet de TV dan echter niet te hard want dan hoor je hem wellicht in de opname!!!)).
Zoals Reind: 5000 platen * 6 minuten = 30.000 minuten = uiteindelijk 21 dagen non stop zonder slaap en pauze digitaliseren... en dan hebben we het nog niet over cd collectie, etc
Of 1 uurtje per dag. Ben je na 1.5 jaar klaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-10-2005 19:25
Ik houd het wel gewoon op het uistellen :-P

Het is me gewoon teveel werk, heb het druk zat en zo af en toe zou ik willen dat er in een dag 48 uren zaten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-10-2005 23:16
Gewoon aan beginnen. Of al die nummers die nog te koop zijn op cd nemen, of als mp3 bestellen. De rest zul je gewoon met een uurtje per dag (voor het slapen gaan) moeten digitaliseren...

Opgeven is ook zo zonde. Ik ken nog wel iemand die geintereseerd is in Hardstyle platen, je kan ze ook verkopen... (3x raden wie dat islaugh :D)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)