Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-9-2005 00:29
Maar eh, wat zal de prijs van de Cdx gaan doen?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
27-9-2005 01:04
Ik vind de prijs opzich wel meevallen, en voor mijn gevoel zijn ze pioneer eens een keer voor wink ;)

Tis toch wel ideaal een draaitafel met harde schijf, denk echt wel dat dit de toekomst wordt!
Where words fail, music speaks :D
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
27-9-2005 15:44
Als ik kiezen wat beter is, een Pioneer CDJ-1000 mk2 of een CDX, kon ik nog wel eens twijfelen. Nu weet ik het zeker, de HDX is gewoon DE beste cd-speler. Mijn complimenten voor Numark. Het enige nadeel is de prijs, maar dat is beter dan dat ze er goedkope zooi in zetten (denk maar aan de arm van de TTXwink ;)).

Maar als ik nou eens goed naar die man van het filpje luister, hoor ik hem zeggen dat ze ook een keyboard mee sturen, waarmee je kan zoeken op nummers. Typ je dus in "love", dan krijg je alle nummers die daar mee beginnen (voorbeeld van die man uit het filmpje). Dit is ook wel een HELE mooie functie! Nooit meer door je complete cd-collectie doorbladeren!!! WOW!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
27-9-2005 16:01

DJ Delay schreef:

Als ik kiezen wat beter is, een Pioneer CDJ-1000 mk2 of een CDX, kon ik nog wel eens twijfelen. Nu weet ik het zeker, de HDX is gewoon DE beste cd-speler.
Vind je dat nou zelf niet een beetje voorbarig? De eerste HDX moet nog worden afgeleverd bij de dealer, terwijl de CDJ-1000 zich al een paar jaar heeft bewezen.
Het enige nadeel is de prijs,
Hoe weet je dat nou al? Misschien is het ding wel vreselijk onbetrouwbaar, loopt hij regelmatig vast etc. In ieder geval zijn het gewicht en de afmetingen nadelen ten opzichte van de meeste concurrenten en (mijn ervaring met de CDX) de ergonomie kan ook beter.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
27-9-2005 17:50

DJ Delay schreef:

Als ik kiezen wat beter is, een Pioneer CDJ-1000 mk2 of een CDX, kon ik nog wel eens twijfelen. Nu weet ik het zeker, de HDX is gewoon DE beste cd-speler.

Vind je dat nou zelf niet een beetje voorbarig? De eerste HDX moet nog worden afgeleverd bij de dealer, terwijl de CDJ-1000 zich al een paar jaar heeft bewezen.
Nee, want het enige wat velen misten aan de CDX was de memorycard. Nu zit er een memorykaart van 80Gb in. Daarom schat ik hem nu beter dan de Pioneer.
Hoe weet je dat nou al? Misschien is het ding wel vreselijk onbetrouwbaar, loopt hij regelmatig vast etc. In ieder geval zijn het gewicht en de afmetingen nadelen ten opzichte van de meeste concurrenten en (mijn ervaring met de CDX) de ergonomie kan ook beter.

Al kost hij €1000,- dan vind ik het nog duur, omdat €1000,- gewoon heel veel geld is, zeker voor iemand van 16 net als ik, dus hoeveel hij ook gaat kosten, de prijs zal altijd het grote nadeel blijven (voor mij).
Het gewicht is zeker niet nadelig, hij is nogteeds ongeveer even zwaar (uitgaande van de CDX) als een draaitafel, en dat is waar je hem mee moet vergelijken (jammer dat er geen vinyl op kanwink ;)) En afmetingen is al helemaal niks mis mee, hij is PRECIES even groot als een draaitafel (TTX), dus dat maakt niet uit. En ergomie? Gewoon een draaitafel in battle stand. Geen probleem voor mij.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-9-2005 20:04

DJ Delay schreef:

Nee, want het enige wat velen misten aan de CDX was de memorycard. Nu zit er een memorykaart van 80Gb in. Daarom schat ik hem nu beter dan de Pioneer.
Wie zegt er dat de HDX nu uitgebreidde functies op gebied van CUE-punten heeft? Of heb ik daar overeen gelezen?
Zomaar van iets uitgaan over een product dat nog niet leverbaar is bijzonder nutteloos.
De CDX kan 3000 CUEpunten opslaan. Ik geloof wel maar 1 Cuepunt per track. Geen meerdere CUE-points per track en loops zoals de CDJ-1000MKII
Al kost hij €1000,- dan vind ik het nog duur, omdat €1000,- gewoon heel veel geld is, zeker voor iemand van 16 net als ik, dus hoeveel hij ook gaat kosten, de prijs zal altijd het grote nadeel blijven (voor mij).
Niet schrikken sneaky :V , maar volgens mij richt Numark zich met de HDX niet op 16-jarige (niet zo kapitaalkrachtige) DJ's.
Lijkt me eerder voor drive-ins/discotheken/danscafé's die graag een systeem willen met uitgebreidere functies als een pc-systeem (zoals PCDJ Red) en toch met harde schijf zonder al te veel kabels. 1000 euro zou me echt wel een erg leuke prijs zijn gezien de concurrentie. Je moet denken dat een Finalscratch of Serato Scratch systeem met draaitafels ook al een aardige knuit kost.
Het gewicht is zeker niet nadelig, hij is nogteeds ongeveer even zwaar (uitgaande van de CDX) als een draaitafel, en dat is waar je hem mee moet vergelijken (jammer dat er geen vinyl op kanwink ;)En ergomie? Gewoon een draaitafel in battle stand. Geen probleem voor mij.
Toen ik mijn CDX voor het eerst vastnam had ik meer gewicht verwacht, ik ga hem eens op de weegschaal zetten want ik kan niet geloven dat dit 10kg was. (Ofwel begint dat abonnement op de fitness eens op te brengen wink ;) )
Ergonomie ook geen probleem, willen de mensen die ergonomie aanhalen eens specifieke duiden, want ik kan me niet direct iets inbeelden daarbij.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
27-9-2005 20:10
1 x bewerkt. Laatst door Reemski op 27-9-2005 23:15

DJ Delay schreef:

Nee, want het enige wat velen misten aan de CDX was de memorycard. Nu zit er een memorykaart van 80Gb in. Daarom schat ik hem nu beter dan de Pioneer. Al kost hij €1000,- dan vind ik het nog duur, omdat €1000,- gewoon heel veel geld is, zeker voor iemand van 16 net als ik, dus hoeveel hij ook gaat kosten, de prijs zal altijd het grote nadeel blijven (voor mij).
Het gewicht is zeker niet nadelig, hij is nogteeds ongeveer even zwaar (uitgaande van de CDX) als een draaitafel, en dat is waar je hem mee moet vergelijken (jammer dat er geen vinyl op kanwink ;)) En afmetingen is al helemaal niks mis mee, hij is PRECIES even groot als een draaitafel (TTX), dus dat maakt niet uit. En ergomie? Gewoon een draaitafel in battle stand. Geen probleem voor mij.
Ook ik vind de HDX best een mooi innovatief stukje techniek. Maar doe je roze bril even af, en bekijk het allemaal eens reëel (ik bedoel, je bent net zelf trotse eigenaar van 2 CDX'en).

Een harde schijf als opslagmedia. Leuk en grappig, maar hoe is de hd-bay in de HDX uitgevoerd?? Waar zoekt hij de bestanden op de HD. Erg gevoelig voor tig verschillende en niet uitwisselbare systemen straks. Cd's zijn universeel. Elke cd-speler slikt de normale cd. Gebruik maken van standaarden is soms net even iets handiger.

Pitch-fader bovenaan. Misschien voor jou geen probleem maar ik vindt het irritant. Hij is al groot, en dan zit te pitchfader nog eens bovenaan. Grote kans om vaak per ongeluk tegen de platter te stoten. Daarnaast wil ik gewoon de jog naast de fader, om zo tegelijk bij te sturen en te corrigeren met 1 hand.

Een draaitafel is zo groot OMDAT vinyl eenmaal zo groot is. Leg er eens een cd naast. Het is toch geweldig dat het kleiner KAN.

De Numarks blijven perfecte draaitafel-simulatoren, maar persoonlijk hoeft dat niet van me.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-9-2005 20:47
Er kleven inderdaad wat nadelen aan dit apparaat (zoals bij ieder apparaat) maar vind het initiatief dat Numark genomen heeft wel fantastisch. Ik hoop wel dat in de toekomst ook usb devices aagesloten kunnen worden op je hardware zodat je bijvoorbeeld in ieder apparaat een memory key kan duwen met mp3's, dan wordt het pas echt lachen. En ik vind het scherm wat klein, opzich maakt dat niet zoveel uit, maak je gewoon een printje van je mp3 namen. Niettemin, ik zou pas een dergelijk apparaat aanschaffen als ik ook echt weet dat het de standaard is (zoals de cdj-1000) zodat je niet je eigen spullen hoeft mee te nemen. En ik betwijfel of dit apparaat de standaard gaat worden, we zullen zien, ding is nog niet eens uit.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-9-2005 21:49

Reemski schreef:

Pitch-fader bovenaan. Misschien voor jou geen probleem (anders zou je je eigen cd-speler afkraken), maar ik vindt het irritant. Hij is al groot, en dan zit te pitchfader nog eens bovenaan. Grote kans om vaak per ongeluk tegen de platter te stoten.
Nu doe je het net lijken alsof de speler ontzettend diep is. Ondanks hij 8 cm dieper is dan de CDJ-1000, en de fader anders geplaatst is, lijkt mij +/- 15 cm verschil tussen de plaatsing van de faders nu niet direct het grote verschil uit te maken.
Goh en bij de CDJ-1000MKII zit de "exit/reloop"-knop ook wel dicht tegen de platter aan. Wat een kutapparaat zeg happy :)
Zo kan je voor alles bijna zeggen dat er een kans bestaat om per ongeluk tegen de platter te stoten of iets dergelijks.

Ik heb mijn CDX-en een maandje of 4 en ik kan eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele keer met pitchen tegen de platter ben gekomen.
Daarnaast wil ik gewoon de jog naast de fader, om zo tegelijk bij te sturen en te corrigeren met 1 hand.
Wil je me eens uitleggen hoe je dit bijvoorbeeld doet bij een CDJ-1000, want en je hand op de fader houden en corrigeren met de platter. Dat lijkt mij ergonomisch gezien een veel moeilijkere opdracht.

Overigens wil dit niet zeggen dat ik geen nadelen aan mijn CDX ondervind. Ik vind de aan/uit-knop verschrikkelijk slecht geplaatst o.a. en de searchfunctie is niet zo heel consistent (waarmee ik bedoel dat als je snel draait de speler kleinere stapjes neemt om te zoeken dan wanneer je trager draait, en dus grotere stukken muziek overslaat)
Wat toch ff wennen was.
De draaiwieletjes om de startup en brake aan te passen mochten gerust wat degelijker en afgewerkter aanvoelen en ogen.
De afwerking van de verf op de TAP knop mag beter...

ps: Dj Delay, hoelang heb jij je CDX-en al?
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-9-2005 22:48

Reemski schreef:

Een harde schijf als opslagmedia. Leuk en grappig, maar hoe is de hd-bay in de HDX uitgevoerd?? Waar zoekt hij de bestanden op de HD. Erg gevoelig voor tig verschillende en niet uitwisselbare systemen straks. Cd's zijn universeel. Elke cd-speler slikt de normale cd. Bonus als deze ook nog eens de memorycard gebruikt. 1-0 voor de CDJ1000.
Er gaat een laptop HD in en die kunnen over het algemeen veel meer hebben dan een normale HD. Daarnaast lijkt het er op dat men gewoon gebruik maakt van een HD bay systeem zoals dat ook in laptops gebruikt word bij verwisselbare drives. (gezien het gemak waarmee de persoon in het filmpje de disk er in schuift)
Pitch-fader bovenaan. Misschien voor jou geen probleem (anders zou je je eigen cd-speler afkraken), maar ik vindt het irritant. Hij is al groot, en dan zit te pitchfader nog eens bovenaan. Grote kans om vaak per ongeluk tegen de platter te stoten. Daarnaast wil ik gewoon de jog naast de fader, om zo tegelijk bij te sturen en te corrigeren met 1 hand.
Ooit al eens met de speler gewerkt? In dat geval zou ik zeggen, ga er eens mee werken.
Vanmiddag had ik het er nog over met Dre, beiden waren wij van mening dat draaitafel emulatie flauwekul was (toen de CDX en alle andere emulatie cd spelers kwamen), als je een draaitafel wil pak je een draaitafel, wil je een cd speler pak je een CDJ1000 of wat dan ook...... echter moet ik in ieder geval toegeven dat ik met het emulatie verhaal redelijk veranderd ben.
Ik zou mijn draaitafels nu nog buiten in de regen zetten als er 2 CDX'en voor de deur stonden.

De CDX lijkt dan mischien wel niet altijd even makkelijk, in de praktijk blijkt het allemaal mee te vallen.
Gewicht geen probleem ?? Bouw hem eens in een kist en sleep er 2 elk weekend mee. Afmeting geen probleem ?? Een draaitafel is zo groot OMDAT vinyl eenmaal zo groot is. Leg er eens een cd naast. Het is toch geweldig dat het kleiner KAN.

De Numarks blijven perfecte draaitafel-simulatoren, maar persoonlijk hoeft dat niet van me.
Gewicht hoeft geen probleem te zijn. Als drive in werk je genoeg met zware spullen, als je dan zeikt over 2 kistjes van amper 10 kilo ben je gewoon een m**tje. Als DJ heb je de keus om te kiezen voor vinyl of CD, als je zonodig het beste van beide werelden wil hebben moet je ook maar met het feit leren leven dat niet iedere uitbater een setje CDX'en heeft staan en dat je moet slepen..... dat weet je nou eenmaal als je van de standaard af stapt.

Ik moet ook altijd mijn FS set mee nemen omdat dat geen standaard stukje gear is wat je tegen komt, een keuze die je maakt en waar je achteraf niet om moet zeuren. Daarnaast sleep ik ook altijd nog mijn Nuo5 mee....

Goed nieuws, ik kreeg vandaag een mailtje van de importeur van Numark.... en als ik test gear wil hebben kan ik het krijgen van ze. Volgende week vakantie dus eerst maar eens de CDX reviewen. En zodra de HDX er is zal ik ze nog eens een mail gaan sturen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)