Forum > PC related Forum

Agenda-software

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-8-2005 10:10

Reind schreef:

Ik heb bij mijn mac een .mac account met gewoon een online agenda. Altijd en overal ter wereld bij de hand en altijd up to date.

Veel makkelijker dan alles synchroniseren ;-)
Met 1 bijzonder groot nadeel: Zonder internet geen agenda bij de hand. Dus op klus ergens waar geen internet is, of op een andere plek zonder internet zit je zonder agenda. wink ;)
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-8-2005 03:00
Tegenwoordig barst het van de onbeveiligde draadloze netwerkjes waar je wel erg makkelijk even misbruik van kan maken (en ja ik weet het dat mag niet maar pissen tegen de kerk mag ook niet en toch stinkt het er naar van alles en nog wat ;-)). Daarnaast heb ik een hotspot abbo (lijstje van hotspots) en een UMTS telefoon waar ik heel makkelijk even een verbinding mee leg.

Geen probleem dus wat dat betreft. Overigens gebruik ik sinds vandaag alweer iets anders. Heb nu een pakket wat ik online bij kan houden maar ook na iedere verandering een mail stuurt naar mijn pc thuis waar ik na een synchronisatie alle apparaten ook meteen weer up to date mee heb. Dus op zowel de PC als op de iBook als op de smartphone en PDA is alles gesynct.

Nu moet ik het alleen nog even aan de praat krijgen maar dat zijn details ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-8-2005 09:51

Reind schreef:

Tegenwoordig barst het van de onbeveiligde draadloze netwerkjes waar je wel erg makkelijk even misbruik van kan maken (en ja ik weet het dat mag niet maar pissen tegen de kerk mag ook niet en toch stinkt het er naar van alles en nog wat ;-)). Daarnaast heb ik een hotspot abbo (lijstje van hotspots) en een UMTS telefoon waar ik heel makkelijk even een verbinding mee leg.

Geen probleem dus wat dat betreft. Overigens gebruik ik sinds vandaag alweer iets anders. Heb nu een pakket wat ik online bij kan houden maar ook na iedere verandering een mail stuurt naar mijn pc thuis waar ik na een synchronisatie alle apparaten ook meteen weer up to date mee heb. Dus op zowel de PC als op de iBook als op de smartphone en PDA is alles gesynct.

Nu moet ik het alleen nog even aan de praat krijgen maar dat zijn details ;-)
Nah, valt mee hier met die netwerken. Heb vannacht een soort kroegentocht gehouden om in Amersfoort-city een internetverbinding te vinden tijdens een theaterproductie, maar heel hard wilde het niet lukken. Netwerken werden wel gevonden (unsecured), maar automatisch IP aanvragen bij DHCP-server duurt 5 minuten zonder resultaat. wink ;)
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-8-2005 13:13
Denk dat dan eerder een probleem is bij jou laptop ;-) (windows laptop van een vriend van me is ook een stuk trager met het detecten/connecten van wireless networks)

Als ik in Amersfoort Dada Dance uit loop heb ik er al 3, voor het station pak ik er minimaal 4 en op het pleintje midden in het centrum weet ik er ook nog 1 te zitten.

Ik gebruik mijn mac in combi met een dashboard widget die iedere 2 seconden zoekt naar een netwerk en automatisch connect als ie wat vind. Probleem is alleen vaak dat ik niet met de eigen mail server kan connecten dus mail versturen doe ik altijd online via webmail.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-8-2005 14:42

Reind schreef:

Denk dat dan eerder een probleem is bij jou laptop ;-) (windows laptop van een vriend van me is ook een stuk trager met het detecten/connecten van wireless networks)

Als ik in Amersfoort Dada Dance uit loop heb ik er al 3, voor het station pak ik er minimaal 4 en op het pleintje midden in het centrum weet ik er ook nog 1 te zitten.

Ik gebruik mijn mac in combi met een dashboard widget die iedere 2 seconden zoekt naar een netwerk en automatisch connect als ie wat vind. Probleem is alleen vaak dat ik niet met de eigen mail server kan connecten dus mail versturen doe ik altijd online via webmail.
Dat pleintje in het centrum zit ik nu het bericht te typen. Ideale plek, voor het theater op een bankje. Lekker snel internet, IN DE ZON. Ik geef je wederom gelijk laugh :D
Light Image
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-8-2005 18:38
dus je "jat" je verbinding uit een netwerk. En gebruikt hun internetverbinding om (gratis dus) te internetten?
I'll take you to the KoffieShop...
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
25-8-2005 18:47
Opzich is het niet echt eerlijk nee, maar soms wel verdomd handig laugh :D
En ach.. zolang je jezelf een beetje gedraagt...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-8-2005 19:07
wist niet dat het mogelijk was. Schitterend om te doen idd laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-8-2005 19:53
Je zou er van verschieten hoe weinig mensen hun netwerkverbinding beveiligen, nochtans kan het zo simpel als wat... natuurlijk niet tegen de zware hackers maar wel tegen de huis-tuin-en-keuken dieven. Nee het mag niet maar als je het een beetje braaf houdt en niet volop begint downloaden, kan je er lang plezier aan beleven.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-8-2005 20:51
gewoon blijvend razz :p Wat intresseert het mij nou dat iemand inhaakt. Ik zou het net aan kunnen merken door dataverkeer in de gaten te gaan houden. Maar ik heb wel wat beters te doen...
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)