Forum > Licht

Rookmachine (nog een keer)

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 9470
17-5-2005 10:16
Een flexibele metalen slang is het enige waar je veilig zonder dat het gaat smelten de rook in kunt transporteren.
Dat die slang heet word, das vrij logies,
een rookmachinne word meestal rond de 270 graden.....
Daar hebben we het al vaak genoeg over gehad.
Trouwens niet de hele slang word heet.
Dat word hij alleen als de rook er niet snel genoeg doorheen kan.
En dat krijg je als je zon rookgordijn wilt maken.
Maar dan nog.
Je moet trouwens opassen met al te weinig doorstroming.
Het kan je rookmachinne snel doen vertoppen, omdat deze gewoon door-pompt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
18-5-2005 22:13
Er moet aan het begin van de slang natuurlijk wel een venturi komen zodat er verse lucht mee gezogen wordt de slang in. Op die manier wordt de slang niet of amper warm.

Ik vind dit sowieso geen dingen om mee te experimenteren. Je kunt (of kon in ieder geval) deze dingen gewoon los kopen.

Straks gaat iemand nog met een broodmes open hart chirurgie toepassen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-5-2005 22:57

Dré schreef:

Straks gaat iemand nog met een broodmes open hart chirurgie toepassen...
Je vergelijkingen blijven goud waard laugh :D
Light Image
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
9-6-2005 10:46
Maar is het mogelijk (ik had ff wat zitten bedenken): om bijv. voor mijn disco bar van de drive-in dan een flexibele metalen buis van ong. 3 mtr neer te leggen, ene kant aan rookmachine en andere kant dichtplakken, lassen e.d. en dan een zooi gaatjes in de buis te boren, dat er eigelijk vanaf de discobar een rookgordijn komt opzetten? of is dat levensgevaarlijkshut up :X, niet doen, enz. wie weet dit?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 9470
9-6-2005 11:12
zoek er eens mee in de zoekmachine,
we hbeben er met zijn alle al bhoorlijk mee geexprimenteerd.
Sommige dingen succesvol, anderen waardeloos.
Neem in elk geval geen plastic slang in het eerste stuk!
Het is daar te heet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
9-6-2005 16:46
Wat misschien ook zou kunnen, is een dikkere variant proberen te zoeken van de verwarmingsbuizen, en daar dan van die schuimrubberachtige isoleerbuizen er om heen klemmen. Uiteraard wel van dezelfde diameter.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
9-6-2005 18:10

Tom schreef:

Neem in elk geval geen plastic slang in het eerste stuk!
Het is daar te heet.
Wat is heet, het neusje of de rook? ik heb namelijk goedkoop 700 watt ding en de rook die daar uit komt is nou niet echt super heet te noemen, tenminste ik heb mijn hand 10 cm afstand van dat ding gehouden en t was nou niet echt heet te noemen....shut up :X
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
9-6-2005 18:40
je hand er zo dicht bij houden kan vervelend worden als er ineens een onverdampte druppel vloeistof mee naar buiten komt.

het neusje wordt heet. die zit direct aan de verwarmingskamer waarin de rook wordt gemaakt. (en om daar rook te maken moet de temparatuur rond de 250 graden liggen...)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
9-6-2005 18:45
Voel dan maar eens wat dichter aan de mond. De rook die er vlak uitkomt is echt wel heet. Nu we het toch over rook hebben. Heb sinds kort nieuwe rookvloeistof in gebruik. Echt goed spul, dichte rook en geen residu op de vloer. Hij is zelfs subtiel geparfumeert zonder dat het stinkt. Ook blijft hij enorm lang hangen, een aantal uren zelfs en hij ruikt ook aangenaam. Ik herken zen geur wel vanuit rook in discotheken. Volgens de verkoper is dit professionele rookvloeistof hoewel ik het merk niet ken. Julie?

ziehier het etiket
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
14-6-2005 09:56
Er bestaat ook een alternatief voor jouw idee.

Er is een eurolite verticale fogger voor 249,00
En een showtec verticale fogger voor 199,00

Ik heb namelijk ervaring met de eurolite fogger. Deze hebben we gebruikt bij een speciaal festival, aangesloten op een DMX lijntje. En geeft een best mooi effect, alleen is het jammer dat die rook dan (lag waarschijnlijk aan de goede kwaliteit van de rook) wat lang bleef hangen.

De apparaten zelf bevatten dezelfde hardware van binnen, alleen de buitenkant is anders. De eurolite versie is zwart en de showtec versie is grijs.

Dré had het apparaat laatst ook al in zijn webshop staan, (de showtec versie) maar ik kan het nu niet meer terug vinden.
Verhuur & verkoop van special effects

Terug naar forum Reageer (zonder quote)