Forum > PC related Forum

Mp3 Controller : Duidelijkheid

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
13-4-2003 13:28

Snake schreef:

Verder zijn er bij mijn weten geen verschillen, behalve de kleur van het programma natuurlijk.
Als dat het enige was zou het prijsverschil wel érg groot zijn niet?

Gelukkig zijn er juist wel grote verschillen aanwijsbaar, zoals mere cue-points, automaat, rip-functie etc. Deze info kun je allemaal gewoon terugvinden op site van PCDJ.

Even over de controller: de DMC-01 van Numark is, zoals Dré al aangaf, niet meer te krijgen (behalve een verdwaalde bij de DJ-boer dan...)
Hiervoor in de plaats is de DAC-2 gekomen, speciaal ontwikkeld voor PCDJ FX welke net uit is gekomen. Je kunt nu dus al combo's bestellen voor FX en de DAC 2. Kijk hiervoor even op www.pcdj.com www.pcdj.co.uk en www.discodance.nl

Voor je geluidskaart zijn er een groot aantal mogelijkheden.
Mocht je kiezen voor BPM-studio of PCDJ is het aan te raden gewoon de aanbevolen MAYA 44/ INCA 88 als geluidskaart te nemen. Ga dus niet prutsen met een (soms) duurdere soundblaster live, hier zitten té veel toeters en bellen aan die je niet zal gebruiken. (surround bv.)

TIP: geef hier even een zoekopdracht voor PCDJ hier op het forum, er namelijk al heel veel gezegd over dit onderwerp (en ik ga niet alles 2x typem wink ;) )

Groeten Hessel
Let's play that funky music!
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
13-4-2003 14:15
Heb thuis ook en leuk mp3 programma op de pc; Traktor Dj studio 2. Ik ben er bijna zeker van dat dit programma meer kan dan die van jullie. loops, oversampling, wavetable, interne of externe mixer mogenlijkheid, filter per speler met lo cut width en reso. Misschien ook wel het proberen waard. Programma is van Native Instruments en waarschijnlijk ook compatible met de Stanton Final Scratch.
www.new-line.nl/v/11167
Hiermee is denk ik wel een hele leuke mp3 set te maken
Lost in Music
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
13-4-2003 14:17
Kijk voor de fun ook eens op www.finalscratch.com
Lost in Music
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
13-4-2003 22:06
Zeer bedankt voor de links allemaal..

De numark staat nog wel bij J& H in store...

Maar ik denk dat de numark gaat afvallen...aangezien ik een mooi setje heb gezien bestaande uit:

Pcdj Red, Dac 2, en maya 44 geluidskaart... ( de vraag is alleen past deze kaart in mijn laptop)Dit alles voor 729€

Maya kost 189€
Pcdj kost 150€
Dac 2 kost 475€
Bij elkaar dus 814€ voor de snelle rekenaar 814-729=85 is toch leuke korting voor zo'n setje..

Heb ook nog even naar bpm studio gekeken...maar daar ben je niet klaar onder 900€, want daar begint het pas...

Dus denk dat ik al een beetje me keuze heb gemaakt....bedankt iedereen voor de nuttige tips... hier is het forum voor dacht ik zo happy :) happy :) happy :)

grtz
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-4-2003 09:54

hesslakok schreef:

Gelukkig zijn er juist wel grote verschillen aanwijsbaar, zoals mere cue-points, automaat, rip-functie etc.
Voor de duidelijkheid:
de Blue-versie heeft ook automatische afspeelmogelijkheden (Shuffle, Pilot en Play om precies te zijn). De ripp-funcie (voor naar WAV én naar MP3 te converteren) is OOK aanwezig.

Akkoord dat de Red-versie meer cue-punten heeft, maar de Blue heeft er toch 10 per nummer. Wat toch niet weinig is, nietwaar?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-4-2003 10:10

yoghurt schreef:

maya 44 geluidskaart... ( de vraag is alleen past deze kaart in mijn laptop)
Zeer zeker niet. Een laptop heeft namelijk géén PCI-sloten om je computer uit te breiden. Alle functies (incluis modem, netwerkmogelijkheden, beeldchip en geluid,...) bevinden zich op het moederbord.

Bovendien is het niet nodig zo'n toch wel geavanceerde geluidskaart te kopen.

Een PCMIA geluidskaarten:
www.bhphotovideo.com/bh1.sph/FrameWork.class?FNC=GetItem__Aindex_html___IC=DIVXP___SID=F4C15FA0D90
Zoiets moet je dus hebben. Waarschijnlijk bestaan er ook goedkopere versies, maar ik heb er geen gevonden. Vraag het eens aan je dealer.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
14-4-2003 10:24
Ik koop wel nieuwe laptop ben ik goedkoper af ...hehe...was ik toch al van plan..

grtz
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
14-4-2003 23:04

Snake schreef:

hesslakok schreef:

Gelukkig zijn er juist wel grote verschillen aanwijsbaar, zoals mere cue-points, automaat, rip-functie etc.
Voor de duidelijkheid:
de Blue-versie heeft ook automatische afspeelmogelijkheden (Shuffle, Pilot en Play om precies te zijn). De ripp-funcie (voor naar WAV én naar MP3 te converteren) is OOK aanwezig.

Akkoord dat de Red-versie meer cue-punten heeft, maar de Blue heeft er toch 10 per nummer. Wat toch niet weinig is, nietwaar?
Kijk hier maar even: www.pcdj.com/Comparison.htm

RED heeft een sync. automation welke blue niet heeft. Dit houdt o.a. in dat je voor elk nummer cue points kunt instellen voor fade-in / fade-uit.

Vandaar ook de meerdere que points, als je deze cuepoints instelt (3) en je hebt een 4 vaste looppoints ingesteld (koste je 8 cue points) hou je er dus nog maar 9 over.....vandaar dat blue er maar 10 heeft wink ;)

Nog even over de Ripp-funcie, het verschil zittum niet in de ripp en normalistatie, maar in BPM detectie
Groeten Hessel Kok
Let's play that funky music!
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
8-5-2003 18:08
Ok ik heb even een vraag.
Ik draai in een cafe waar we een muziekcomputer hebben staan.
Ik gebruik hem nooit vind het lastig, gebruik altijd de Denon 2600.
Maar kan ik nou ook zon' controller bestellen, en gewoon op die muziekcomputer aansluiten?
Het is van een bepaald merk, weet nie zo welke, moet ik dan daar even informeren ofzo?
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
8-5-2003 18:35

DJ HanSie V schreef:

Ok ik heb even een vraag.
Ik draai in een cafe waar we een muziekcomputer hebben staan.
Ik gebruik hem nooit vind het lastig, gebruik altijd de Denon 2600.
Maar kan ik nou ook zon' controller bestellen, en gewoon op die muziekcomputer aansluiten?
Het is van een bepaald merk, weet nie zo welke, moet ik dan daar even informeren ofzo?
Je kunt niet zomaar lukraak iedere controller gebruiken. De meeste software voor muzieksystemen hebben hun 'eigen' controller welke (uiteraard) alleen in combinatie met deze software werkt. Echter sommige muzieksystemen ondersteunen ook controllers van andere merken, neem als voorbeeld Encore waarop de controller van BPM-studio ook werkt.

De meeste muzieksystemen (de geheel automatische) welke je vaak in cafés vindt zijn uitgevoerd met een touchscreen en niet bedoeld om echt mee te 'draaien', vandaar ook dat op dit soort systemen ene controller een overbodige luxe is.

Groeten, Hessel Kok
Let's play that funky music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)