Forum > Geluid

GAE users

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
19-1-2005 10:31
Hallo,

Werk nu zelf alweer 2 jaar met dit merk (pro stage serie) en ben er zeer tevreden over. Toch is het nog relatief onbekend bij de 'grote massa'.
Zijn er meer mensen die werken met GAE en die zijn of haar ervaring wil delen. (Even vermelden om welke serie het gaat aub.)
Nu ook schuimparty's ! ;-)
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
19-1-2005 14:01
het is misschien leuk om te vermelden wat je precies gebruikt en zelf je ervaringen deelt , liefst wat uitgebreider dan dat je tevreden over bent.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
19-1-2005 18:56
Heb zelf twee stuks GAE Pro stage 15"+1" staan. Gebruik hem samen met de bijbehorende controller + dbx eq.

Wanneer je "full power" gaat wil het topje nog wel eens scherp klinken maar dit is grotendeels te "verhelpen" dmv de eq.

Verder werk ik weleens met de GAE Director set. Lekker "krachtig" setje en perfect voor bands etc vooral prijs/kwaliteit verhouding errug sterk. Voor trance/techno etc zou ik niet voor deze set gaan maar dat is persoonlijk.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
19-1-2005 18:56
BTW voor meer info www.gae.de
Nu ook schuimparty's ! ;-)
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
19-1-2005 22:02
De band Melrose (in het noorden zeer bekend) gebruikt deze speakers ook.
Zij gebruiken de Director serie. Alleen wordt de PA van deze band verzorgd door een verhuurbedrijf genaamd Mega sound. Mischien is er iemand van dit bedrijf aanwezig op dit forum, maar wat ik al wel heb gehoord is dat GAE te vergelijken is met EAW en EV en andere dure spullen.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
19-1-2005 22:09
Ah, dus daar kwam de naam me bekend van voor.
Heb Melrose eenmalig op zien treden met deze speakerset (zo lang is het nog niet in gebruik, omdat de band opgesplitst is, de oude set is naar de andere band gegaan)Dit was tijdens hun jaarlijkse optreden in de Klinker te Winschoten. Zonder twijfel het grootste optreden dat ze verzorgen.

Nu denk ik dat het probleem niet zozeer bij de apparatuur, maar meer bij de soundengineers lag, maar: het geluid was echt helemaal niks!! Speakers gingen zwaar over hun nek; keyboard leek soms wel een distortion-modus te hebben. Van definitie was geen sprake meer; alles klonk akelig hard en vervormd.
Constant mensen met vingers in hun oren, een vriend van mij is de zaal uitgelopen omdat hij letterlijk niet kon blijven staan van de pijn. Ik had men doppen in, en was er érg blij mee.

Maar zoals ik al zei; dit leek me meer een afstelkwestie dan de kwaliteit van de speakers.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
19-1-2005 22:23
GAE, tja wat zal ik erover zeggen.

Het klinkt goed, maar je moet het wel goed afstellen. Mijn opdrachtgever heeft 2 18" subs en 2 15" tops (monitoren eigenlijk) als FoH, en dat is aangedreven door een GAE x-over, en 2 KIND amps, 1000w rms @ 4 ohm geloof ik, zal ik na moeten zoeken. Het betreft een pro-stage set. Deze set is kant en klaar gekocht bij Mega Sound te Almelo. Zelfde bedrijf als de band Melrose de PA van heeft. Ook wel leuk om te noemen, Mega Sound rijd rond met vrachtwagens, waar het met grote letters GAE op de kap boven de cabine staat. Voor de rest zwarte vrachtwagens. Mega Sound is geloof ik erg te spreken over GAE. Wij ook wel, maar je moet het wel goed afstellen (maar dat moet je met bijna elke PA wel).
Vergeet niet te lachen
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
19-1-2005 22:57
Nauw ik denk dat het meer aan het niet goed afstellen van het spul lag.
Omdat nog vlak voor het optreden de soundengineer kwam omdat hij vertraging had,
had iemand anders het spul een beetje afgeregeld en dat was dus niet zo best gedaan. Maar je kon wel merken dat na de diverse pauzes het geluid wel beter werd. En ik vondt het geluid tijdens een eerder optreden hier in het dorp zelf wel goed was behoorlijk wat laag met de darbij behorende hoog, van alles wat neit teveel niet te weinig. Dat er tijdens het mega spektakel mensen zijn uitgelopen vindt ik een beetje gek, want als je niet voor de boxen ging staan was het gewoon zoals in menig discotheek.
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
19-1-2005 23:59
Hallo,

Ik heb een GAE set gehad, 4x 15inch top's, en 4x master subs, dit was voor dat ik de bijbehorende master top's had, mijn ervaring:

Hard, heel hard, mooi? Nee absoluut niet. Super schel, en agrasief hoog. Tuurlijk kan je het een en ander bijsturen, dat moest ik ook bij de master tops, dus wel goed met master te vergelijken, maar nee, dit was het toch niet echt.

Solide? zeker, niet stuk te krijgen, dus dat kan je weer afwegen tegen het geluid, en de dure afregeling die je verplicht moet doen.

Ze hebben bijv in shooters in Groningen een set staan, klinkt wel aardig moet ik zeggen fullrange, 4x 12inch + 2 x 15inch, voor zo'n 150 a 200 man, meer past er geloof ik niet in, maar daar kwam weer dat vreselijke hoog naar boven, terwijl ze wel goeie amps van qsc 3x hebben en een dateq 7.3, en een controller.

Kortom, het zijn zeer goede speakers, als je echt hard wilt, maar wil je ook nog eens goed, dan zou eerder voor F1 of Eaw gaan, dat gaat ook heeeel erg hard, maar ook nog eens mooi. (f1?? vraag remco, van think-audio)
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
20-1-2005 05:09
Dat hoog is bij een GAE set een bekend fenomeen, bijna iedere GAE gebruiker heeft hier 'last' van.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)