Forum > PC related Forum

Welk mp3 abbonement? gelet op prijs/kwaliteit > drive-in doeleinden

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
16-3-2003 15:10
alloa

Hier een vraagje, ik ben op zoek naar een goed mp3 abbonnement voor me drive-in,
Heb natuurlijk hier en daar navraag gedaan wat prijzen opgevraagd enz enz.
Graag zou ik jullie reacties, ervaringen en eventuele afraders willen horen.

Gelet op prijs/kwaliteit verhouding.

Jocha
"Jocha"
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
17-3-2003 19:34
Hallo Jocha,

Er zijn hier in Nederland enkele 'organisaties' welke mp3 abbonementen aanbieden. Encore, AEI, Xenox, Silvester(PCDJ), (en ik heb het idee dat ik nu één vergeet). Het ligt er erg aan voor welk doeleinde je je 'abbonement' wilt gaan gebruiken. Ik neem aan dat je écht wilt gaan draaien (met je drive-inn?), ipv een automatische piloot aanzetten en zelf nix meer doen.... wink ;)
Je bent namelijk afhankelijk van de bijgeleverde software (en vaak hardware!) omdat je MP3's gecodeerd zijn.

Encore en Silvester bieden je de mogelijkheid om zelf te mixen aangezien deze gebruik maken van het 'dubbele cd-speler' principe. Dit betekend dus zelf je mixjes draaien met een controller net als in het 'echt' . Xenox kan ook genruikt worden als dubbel-decks alleen hiervoor is geen controller te krijgen en het werkt ook aanzienlijk minder mooi als eerder genoemden.

De overige aanbieders AEI en Xenox zijn meer bedoeld voor 'achter de bar': playlis selecteren en voor een paar uur geen omkijken naar...

Over de kwaliteit het volgende:

AEI: goed werkende software met jingles en mooie layout, alleen ze schijnen niet altijd te luisteren naar wat de klant wil (verzoeknummers op maandelijkse update)

Xenox: Zeer stabiel systeem, geen jingles en ziet er wat simpel uit. Verder uitstekende feature: naast de maandelijks update krijg je de mogelijkheid zélf nummers te-d-looden uit hun database. (oude BPM controller)

Silvester: Pragtig stukje software (ik vind zelf de beste) helemaal voor drive-in gebruik een écht aanrader! Alleen komt sylvester nogal 'inferieur' uit de bus. vandaar ook dat ze bijna nergens tegenkomt. Hoogstwaarschijnlijk gaat Fractone uit leeuwarden als importeur van PCDJ ook dergelijke systemen leveren (even navragen dus hoe het precies zit)

Encore: voor drive in werk ook zeer geschikt. Iets minder features als PCDJ maar zeer goed werkende controller (BPM studio), je komt dit systeem vaak in discotheken tegen. Ik kan je zo helaas géén info geven of de service goed/slecht is. (misschien andere fora??)

Hier even de links:

AEI: www.muziekcomputer.nl
Xenox: www.xenox.nl
Silvester: www.pcdj.nl / www.sylvester.nl
Encore: www.encore-media.com

mijn keuze:
1> Silvester / Encore
2> Xenox
3> AEI

Hoop je zo een beetje verder op weg geholpen te hebben happy :)

succes, Hessel
Let's play that funky music!
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
17-3-2003 23:08
twee ervan had ik al gevonden de rest nog niet, in ieder geval hartstikke bedankt, kan wel merken dat je er verstand van heb, ook in de andere topics!!

thanx

p.s mocht je nog wat te weten komen over kwaliteit of nieuwe spelers op deze markt,dan hoop ik het graag tegemoet te zien
"Jocha"
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
18-3-2003 03:22
Kheb enkele keren met Encore mogen werken.

Het werkt goed, tot het crashed ... maar of het crashte door een te warme pc of door de software weet ik niet.

Heeft ook de mogelijkheid tot verzoennummers.
vaj-ta-lie-tie
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
18-3-2003 18:51
Jah, dan staan je toch ff raar te kijken met je koffertje zónder CD's shocked 8O
Gelukkig heb ik het nog nooit mee mogen maken (.....afkloppen!) maar zorg altijd dat ik NOOIT alleen met een computersysteem werk....

De oorzaak is idd vaak een té warme computer, of mensen die het verstandig vinden om met een laptop te draaien....nooit doen dus. Tip! zorg iig voor een ruime kast met voldoende koeling. Wel is het de moeite waard om es te gaan kijken naar een mooie 19" kast welke netjes in je rack past, deze zin oa. te koop op bij fracktone....

Jammer alleen dat ze zo rete duur zijn... sad :(

En Jocha, zodra ik weer wat tegen kom zal ik posten.
Let's play that funky music!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
19-3-2003 01:24
Servercases zijn duur... en diep, staat nu een 2HE server achter mij, dingen zijn 60/70 cm diep... das weer ff wat groter dan meeste flighcases
vaj-ta-lie-tie
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
19-3-2003 18:57
ja servercases.....voor dát geld kun je ook een cdj-1000 kopen.... shocked 8O
Fracktone heeft oa. mooie 19" cases voor een schappelijke prijs. Kijk es op PCDJ forum, daar heb je al hele mooie (complete) 19" behuizingen ook voor een leuk prijse. zoeken loont, en laat daarbij de échte serverkasten maar links liggen (tenzij je natuurlijk vel geld hebt...
Let's play that funky music!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
19-3-2003 20:13
Hoeveel bedoel je daarmee.. Bij mycom hebben ze een serverkast voor €270,- en daar kan je echt geen cdspeler voor kopen. silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?section=150 Ze zijn trouwens ook niet zo veel groter, maar 43cm diep.
Maar dat is MIJN mening...
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
19-3-2003 22:58

Roytje schreef:

Bij mycom hebben ze een serverkast voor €270,- en daar kan je echt geen cdspeler voor kopen.
Vergelijk dat maar met een 'echte' serverbehuizing van Coolermaster of id. Voor die prijs koop je oon compleet systeem, ingericht als Jocha graga wil. Die € 270,= is idd. een schappelijk prijs (als je goed leest hadden we het daar ook over... wink ;) )
Let's play that funky music!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
20-3-2003 02:39
Coolermaster zijn geen servercases... zijn gewoon alu cases voor thuisgebruik.

Servercases zijn zeker wel te krijgen tussen de 250/350 euro.

En die 43cm... is dat een 4U case?, 2U is nl veel dieper (omdat alles achter elkaar zit, ipv boven elkaar in normale case...
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)