Forum > Off-Zone

Wat doen met je ouders?

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
24-6-2004 16:37
Heyz,

Ik ben een beginnende dj dus ik steek vrij veel geld in me dj app. , nja punt 1 dat me ouders niet zow leuk vind dus ik ga sparen (jah voor iets anders ma heeft toch weer met mijn hobby van de dj wereld te maken razz :p )

Wil ik nieuwe app. kopen moet ik eerst DAGEN/WEKEN zeuren voor ze ja zeggen angry
Ik wordt daaro erg moe van

Een paar smoezen waarom ik ut niet mag kopen:

Je moet sparen voor later
Er is geen ruimte op je kamer
Weegt te waar
Te duur (terwijl ik genoeg geld heb)
Te groot

Wat doen jullie daar mee?

Groeten
Dj Fx
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
24-6-2004 16:42
Uuhmm, andere ouders zoeken.
Ik kan me er best in vinden dat je ouders het niet willen.
Je kan al een aantal van die punten omver werpen door ergens een opslagruimte te huren en daar je spullen te stallen, zoek een goed baantje en beloof je ouders dat je je zakgeld spaart en dat je alles wat je verdient zelf mag weten waar je het aan uit geeft.
En houd je daar ook aan!
Ik weet niet hou oud je bent maar als je ouders over een paar jaar zien dat je er nog steeds enthousiast mee bezig bent zullen ze wel bij draaien.
Of doe het zoals ik: maak je eigen ouders er enthousiast voor, mijn vader vind het ontzettend leuk om te helpen met een case inrichten enz, hij kan ook zo een avond zoet zijn met speakon-speakon kabeltjes maken. Ik zit er niet mee, ik koop die prut en hoef er niet meer naar om te kijken, als ik ze nodig heb zit het al in elkaar happy :)

Edit: ik snap het probleem van je ouders denk ik, je vraagt 15 euro voor 5 uur draaien, zo erg heb ik het nog nooit gezien!! shocked 8O
Je kan makkelijk 100 euro vragen, als je dit doet zien je ouders ook dat het zichzelf een (heel klein) beetje terug verdiend en is hun ''geldsmoes'' al minder geldig dan nu!
Darth Crossfader
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-6-2004 16:50
Je moet ze gewoon zeggen dat dit je hobby is, dat je dit graag doet enzovoorts, wat je motivatie is, ...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
24-6-2004 17:19
als je jong bent zeggen je ouders dat nou eenmaal, nix aan te doen, ik had ook het probleem nu totaal niet meer ik bestel en koop genoeg en hun bemoeie zich er niet eens meer mee
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
24-6-2004 17:22

DJ.T schreef:

Uuhmm, andere ouders zoeken.
Ik kan me er best in vinden dat je ouders het niet willen.
Je kan al een aantal van die punten omver werpen door ergens een opslagruimte te huren en daar je spullen te stallen, zoek een goed baantje en beloof je ouders dat je je zakgeld spaart en dat je alles wat je verdient zelf mag weten waar je het aan uit geeft.
En houd je daar ook aan!
Ik weet niet hou oud je bent maar als je ouders over een paar jaar zien dat je er nog steeds enthousiast mee bezig bent zullen ze wel bij draaien.
Of doe het zoals ik: maak je eigen ouders er enthousiast voor, mijn vader vind het ontzettend leuk om te helpen met een case inrichten enz, hij kan ook zo een avond zoet zijn met speakon-speakon kabeltjes maken. Ik zit er niet mee, ik koop die prut en hoef er niet meer naar om te kijken, als ik ze nodig heb zit het al in elkaar happy :)

Edit: ik snap het probleem van je ouders denk ik, je vraagt 15 euro voor 5 uur draaien, zo erg heb ik het nog nooit gezien!! shocked 8O
Je kan makkelijk 100 euro vragen, als je dit doet zien je ouders ook dat het zichzelf een (heel klein) beetje terug verdiend en is hun ''geldsmoes'' al minder geldig dan nu!
Punt 1 waarom ik goedkoop ben Mijn app. is niet geweldig (Easy beginners setje schreef:

Punt 2: Goedkoop, sneller wordt je gevraagt omdat alles zo duur is
Punt 3: Ben nog ma 12, volgens de regeltjes/wet mag ik niet eens na 21:00 optreden dus..

Ik hoop dat je begrijpt dat dat probleem eigen nog ff voor me eigen is i.v.m. ik ben net begonnen en me leeftijd
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
24-6-2004 18:20
Als je ouders je dingen gaan verbieden op jonge leeftijd word je nooit een grote jongen! Als je nu goed in de fout gaat met financien, dan leer je daarvan!

Sommige ouders zijn echt DOM! Zeg maar dat ik ze DOM vindt! Ben zelf 22, heb dure auto, en ben ook nog eens DJ. Kortom, dure hobby's. Alles mag van me ouders, zolang ik het maar zelf betaal. Tot op heden zijn ze erg tevreden over de manier waarop ik met mijn geld omga.

Hoe oud ben je btw?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
24-6-2004 18:30
Hij is 12 zie de post
voor je
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
24-6-2004 18:38

DjFx schreef:

DJ.T schreef:

Uuhmm, andere ouders zoeken.
Ik kan me er best in vinden dat je ouders het niet willen.
Je kan al een aantal van die punten omver werpen door ergens een opslagruimte te huren en daar je spullen te stallen, zoek een goed baantje en beloof je ouders dat je je zakgeld spaart en dat je alles wat je verdient zelf mag weten waar je het aan uit geeft.
En houd je daar ook aan!
Ik weet niet hou oud je bent maar als je ouders over een paar jaar zien dat je er nog steeds enthousiast mee bezig bent zullen ze wel bij draaien.
Of doe het zoals ik: maak je eigen ouders er enthousiast voor, mijn vader vind het ontzettend leuk om te helpen met een case inrichten enz, hij kan ook zo een avond zoet zijn met speakon-speakon kabeltjes maken. Ik zit er niet mee, ik koop die prut en hoef er niet meer naar om te kijken, als ik ze nodig heb zit het al in elkaar happy :)

Edit: ik snap het probleem van je ouders denk ik, je vraagt 15 euro voor 5 uur draaien, zo erg heb ik het nog nooit gezien!! shocked 8O
Je kan makkelijk 100 euro vragen, als je dit doet zien je ouders ook dat het zichzelf een (heel klein) beetje terug verdiend en is hun ''geldsmoes'' al minder geldig dan nu!
Punt 1 waarom ik goedkoop ben Mijn app. is niet geweldig (Easy beginners setje schreef:

Punt 2: Goedkoop, sneller wordt je gevraagt omdat alles zo duur is
Punt 3: Ben nog ma 12, volgens de regeltjes/wet mag ik niet eens na 21:00 optreden dus..

Ik hoop dat je begrijpt dat dat probleem eigen nog ff voor me eigen is i.v.m. ik ben net begonnen en me leeftijd
Punt 1: totale onzin: dat je apparatuur niet geweldig is betekend niet dat je maar 3 euro per uur hoeft te verdienen, nou zeg ik 3 euro per uur maar ga voor jezelf eens na hoeveel uur je nou bij mekaar kwijt ben aan voorbereiden, dus reistijden (2x), opbouwen, afbreken, auto inladen (2x) auto uitladen (2x), enz, enz. Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar voor 4 uur draaien ben ik in totaal (incl. die 4 uur) meer als 10 uur in de weer. Stel dat dit bij jou ook zo is dan geef je jezelf 1,5 euro per uur! shocked 8O

Punt 2: Je kan het goedkoop hebben maar je kan het ook overdrijven, je maakt mij niet wijs dat mensen graag een drive-in hebben die 15 euro voor een complete avond vraagt, dan weten zij zelf ook wel dat dat gewoon niet kan, je kan ook niet een nieuwe auto voor 2 euro kopen, dan weet je ook dat er iets niet goed zit.
Alles al zo duur is? Meepraterij! Zo lang mensen nog gewoon in hun auto rijden ipv op de fiets gaan en niet op bloembollen hoeven te kauwen is er nog niets aan de hand!

Punt 3: Bij dee locaties waar je komt als je 12 bent wordt er echt niet gelet op je leeftijd, dit zijn meestal vrienden en familie en die weten donders goed hoe oud je bent dus zitten zij eerder fout dan jij!
Darth Crossfader
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-6-2004 19:07
Mij lijkt een eurootjes of 60 een mooie prijsje voor een avondje draaien bij fam of vrienden. (familie mag mijns inzien best wel wat meer betalen en vrienden mogen ook heus wel goedkoper)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
24-6-2004 22:50
Je kunt ook zeggen dat je anders doorspaart voor een brommer, daarmee gooi je echt geld weg, zeg gewoon dat dj gear waarde vaster is bla bla bla... Maar gooi het op een gevoelig onderwerp, zoals bijv een brommer of roken ofzo wink ;)
©2011

Terug naar forum Afgesloten topic